Rower MTB marki Romet model Rambler Fit z kolekcji 2018
SPECYFIKACJA:
- Rozmiar ramy: 20"
- Materiał ramy: Aluminium 6061
- Kolor: Czarno-Pomarańczowy
- Rozmiar koła: 27,5"
- Piasty: [P] HB M6000 36H Centerlock [T] FH-M6000 36H Centerlock
- Hamulce: Tarczowe Hydrauliczne Shimano Deore M6000
- Zaciski: BR-M6000 + okładziny żywiczne z radiatorami
- Tarcze: SM-RT 81 (grupa XT) IceTech [P]180 [T]160
- Typ obręczy: Aluminiowe dwukomorwe wzmacniane
- Przerzutka przód: Shimano Deore FD M6025
- Przerzutka tył: Shimano Deore SGS M6000 Shadow+
- Korba: FC-M6000 2rz 34-24T
- Suport: Shimano XT BB-MT800 / M8000 (łożyska zewnętrzne)
- Kaseta: 10 rz 11-42T
- Manetki: SL-M6000 I-spec II (bez monitorków)
- Łańcuch: CN-HG95
- Amortyzator: SR Suntour HTC (sprężyna-olej)
- Mostek: Ritchey Comp 4Axis44 6° 1 1/8" 80mm (aktualnie negatyw czarny mat)
- Kierownica: Ritchey MTB Comp 2X 9D 720mm (czarny mat)
- Sztyca: Ritchey Comp 2-Bolt 27.4/400mm (czarny mat)
- Zacisk sztycy: KTM 34,6mm
- Chwyty: ESI Grips model Fit XC
- Siodełko: Selle Italia Sl Flow
- Opony: Continental RaceKing 2,20
- Koszyk Bidonu: Romet CL-111
Rower pierwszego właściciela pochodzący dokładnie z rąk serwisanta.
Z seryjnego roweru nie wiele pozostało prócz ramy i widelca. Reszta osprzętu była wymieniana sukcesywnie krok po kroku.
Rower zadbany, stan oceniam na bardzo dobry. Często myty oraz serwisowany z wyjątkową dbałością, sprzedaję go ponieważ szukam czegoś innego.
Nigdy rower nie zaliczył żadnej większej gleby co też można zauważyć w braku jakichkolwiek rys/zadrapań, prócz jednego miejsca blisko tylnego zacisku na trójkącie, małe otarcie. Idealny na początki poważniejszych wypraw terenowych. Waga roweru 13kg.
PRZYDATNE INFORMACJE PRZY DOBORZE ROWERU:
MTB – to grupa rowerów przeznaczonych do wypraw w cięższym terenie. Dzięki amortyzacji można pokonać każdą przeszkodę a granice wyznaczone przez przyrodę i środowisko miejskie znikają kiedy użytkownik jedzie rowerem amortyzowanym. Rower warty polecenia osobom szukających wrażeń i nie chętnych do kompromisów. Amortyzacja wspomaga wysiłek mięśni i zwiększa efektywność jazdy. Zwycięstwo konstrukcji i ogumienia w starciu z asfaltem, bitym i skalistym podłożem.
Geometria ramy jest wynikiem dostosowania roweru do ciała użytkownika. Dopasowanie przekłada się na ergonomię i możliwość pełnego wykorzystania potencjału rowerzysty.
Wysokość ramy musi zapewniać dostateczny dystans pomiędzy górną rurą ramy a kroczem. Ma on pozwolić na bezpieczne zeskoczenie z pedałów bez przykrych konsekwencji. W rowerze rowerzysta, kiedy stoi okrakiem nad rama, musi mieć możliwość uniesienia przedniego koła co najmniej 15 cm nad ziemię. W rowerach przeznaczonych do użytkowania w łatwiejszym terenie rama może być nieco wyższa, czyli koła nie trzeba unosić tak wysoko, wystarczy 10 cm. Na wsporniku siodełka znajduje się specjalny znacznik informujący o maksymalnym wysunięciu go z ramy. Pod żadnym pozorem nie wolno go przekraczać nawet o centymetr! Grozi to wypadkiem, uszkodzeniem ramy, a w najlepszym wypadku całkowitym zniszczeniem wspornika. Rowerzysta musi mieć możliwość optymalnego wyprostu kolan. Tak naprawdę do optymalnej wysokości siodełka trzeba niestety dojść metodą prób i błędów.
WZROST [CM] / ROZMIAR RAMY [CALE]:
- 148-158 / 13" - 14" XS-S
- 158 - 168 / 15” - 16” S
- 168 - 178 / 17” - 18” S-M
- 178 - 185 / 19” - 20” L
- 185 - 193 / 21” - 22” XL