Nowy rower polskiej firmy Maxim model MC 1.6.3 z kolekcji na 2019 rok (wstępnie złożony).
Cena katalogowa 1599 zł
Specyfikacja:
- sygnatura: KAT62804
- model: MC 1.6.3 (na zdjęciu 1.6.7 taki sam tylko z piastą 7 biegową)
- kolor: turkusowy mat
- rama: Alloy / aluminium 6061
- widelec: Suntour CR-7V
- przerzutka przód: Shimano FD-TX51
- przerzutka tył: Shimano RD-TX35
- manetki: Shimano ST-EF51 klamko-manetki
- korby: Sunotur XC-ET318 48x38x28
- pedały: Wellgo LU-35
- wkład suportu: Thun Topaz
- łańcuch: KMC Z-50
- wolnobieg / kaseta: Shimano MF-TZ21
- hamulec przód: Passa alloy TX-117
- hamulec tył: torpedo
- dźwignie hamulca: Shimano ST-EF51 klamko-manetki
- piasta przód: Asses alloy AE-641
- piasta tył: Asses alloy AE-641
- obręcze: Ryde X-Star
- opony: 700x38C C-1446 CST
- rozmiar koła: 28"
- kierownica: JP-S235
- wspornik kierownicy: Passa alloy MTS-331
- chwyty: Herrmans Ergo
- łożysko kierownicy: Neco H128
- siodło: Abi SO-1671S
- wspornik siodła: Zoom SP-C208 aluminiowy
- oświetlenie przód: Axa City
- oświetlenie tył: Herrmans H-Vision
- bagażnik: Steel tubular / Stalowy rurkowy
- błotniki: SKS ESA-VARIO
- podpórka: Atran CS.2
- rozmiary ram: 18"
- ilość biegów: 21
- waga: 17,6 kg
- Dodatkowe wyposażenie: dzwonek, osłona korby i łańcucha, odblaski na koła, osłona tylnego koła, koszyk zdejmowany na CLICK z wyściółką
PRZYDATNE INFORMACJE PRZY DOBORZE ROWERU:
CITY – to grupa rowerów uniwersalnych, szybkich i sprawnych. Każdy szczegół przemyślany pod kątem optymalnego poruszania się po mieście. Wysoka pozycja pozwala na bezstresową obserwację jazdy innych użytkowników ruchu ulicznego. Specyficzna konstrukcja ramy oraz duże koła ułatwiają poruszanie się w gęstej, zurbanizowanej przestrzeni. Ci, którzy wykorzystują rower do przemieszczania się w miastach, docenią komfort jazdy: lekkość, zwrotność, ergonomiczną pozycję ciała oraz relację tułowia do ramion. Atrakcyjne połączenie nowoczesnej elegancji ze zdrowym trybem życia.
Geometria ramy jest wynikiem dostosowania roweru do ciała użytkownika. Dopasowanie przekłada się na ergonomię i możliwość pełnego wykorzystania potencjału rowerzysty.
Wysokość ramy musi zapewniać dostateczny dystans pomiędzy górną rurą ramy a kroczem. Ma on pozwolić na bezpieczne zeskoczenie z pedałów bez przykrych konsekwencji. W rowerze rowerzysta, kiedy stoi okrakiem nad rama, musi mieć możliwość uniesienia przedniego koła co najmniej 15 cm nad ziemię. W rowerach przeznaczonych do użytkowania w łatwiejszym terenie rama może być nieco wyższa, czyli koła nie trzeba unosić tak wysoko, wystarczy 10 cm. Na wsporniku siodełka znajduje się specjalny znacznik informujący o maksymalnym wysunięciu go z ramy. Pod żadnym pozorem nie wolno go przekraczać nawet o centymetr! Grozi to wypadkiem, uszkodzeniem ramy, a w najlepszym wypadku całkowitym zniszczeniem wspornika. Rowerzysta musi mieć możliwość optymalnego wyprostu kolan. Tak naprawdę do optymalnej wysokości siodełka trzeba niestety dojść metodą prób i błędów.
Praktyczne pomiary:
Wsiądź na rower, niech pomocnik przytrzyma cię za kierownicę tak, żebyś się nie przewracał na boki. Na pedałach oprzyj pięty, przekręć pedałami do tyłu, jeżeli w momencie obracania stawy kolanowe prostują się, a jednocześnie nie przesuwasz pośladków z jednej na drugą stronę siodełka oznacza to, że jest ono ustawione na prawidłowej wysokości.
Zmierz długość nogi od podłoża do krocza. Jeżeli szukasz rozmiaru roweru górskiego wynik w centymetrach należy pomnożyć przez współczynnik 0,57. Jeżeli próbujesz dobrać wielkość ramy szosowej, to mnóż przez współczynnik 0,67. Jeżeli ma to być rower trekkingowy - 0,63. Uzyskany wynik to rozmiar w centymetrach. Ponieważ rozmiary rowerów górskich podawane są zazwyczaj w calach, należy wykonać jeszcze jedno dzielenie, tym razem przez 2,54.
WZROST [CM] / ROZMIAR RAMY [CALE]:
- 158 - 168 / 15” - 17” S
- 168 - 178 / 17” - 19” M
- 178 - 185 / 19” - 21” L
- 185 - 193 / 21-22” XL
Informacje od producenta:
Jesteśmy rodzinną firmą z ponad 20-letnim doświadczeniem w branży rowerowej. Od 1996 roku produkujemy rowery, pod własną marką MAXIM, od 2010 MEDANO, a także dla innych firm krajowych i zagranicznych.
Komponenty do poszczególnych modeli rowerów nasi konstruktorzy i designerzy dobierają bardzo uważnie, tak pod względem technicznym, jak i estetycznym, jednocześnie kierując się solidnością ich wykonania. Przykładamy szczególną wagę do niebanalnego designu oraz starannego wykonania naszych rowerów.
W naszych kolekcjach można znaleźć rowery proste, o nieskomplikowanej budowie, jak również o zaawansowanej konstrukcji i technice dedykowane wymagającym odbiorcom. Wszystkie nasze produkty spełniają standardy norm ISO
Od 2012 roku produkujemy rowery z elektrycznym wspomaganiem napędu. Jest to nasz autorski projekt, który w pracach badawczych wsparli pracownicy naukowi Politechniki Łódzkiej. Obecnie nasze e-rowery wyposażamy w silniki i sterowniki własnej produkcji oraz baterie wykonane również przez polskiego wytwórcę.
Zaufało nam kilkuset europejskich dealerów rowerowych, nasze produkty dostępne są w sieciach sportowych w Polsce i szeregu krajów europejskich ( Skandynawia, Europa Zachodnia ). Połowa naszej produkcji to rowery wytwarzane na eksport.