Kupiony w lipcu 2019 roku w Ksawerowie k. Łodzi. Pierwszy właściciel.
Jeżdżony z ogromną frajdą po mieście Łodzi, jako lekka i szybka dojazdówka (do pracy używałem dwóch Giant Tourerów).
Przegląd obowiązkowy w 2019 oraz przed nowym sezonem w 2020, kiedy nie zamierzałem jeszcze sprzedawać moich rowerów.
Później marzec wszystko zmienił...
Najważniejsze:
- rozmiar L dla wzrostu: 175 cm - 186 cm (ja mam 174 cm i dla mnie idealny - lubię dłuższe ramy)
- model 2020 różni się od 2019 tym, że ma 18 biegów (2x9), podczas gdy 2019 ma ich 27 (3x9) i to mi bardzo odpowiadało w mieście
- znakomity osprzęt Shimano (przerzutka tylna Alivio, przerzutka przednia i manetki Acera) - dobrze widać numery biegów
- widelec karbonowy (sztyca sterowa aluminiowa prosta 1 1/8'', uszczelniane łożyska maszynowe)
- wygodne przełożenia (korba 48/36/26, kaseta 11-34) - od 0,76 czyli prawie każde wzniesienie do 4,36 czyli bardzo szybko na asfalcie
- jeżdżąc po mieście często operowałem tylko przednią przerzutką, zostawiając tylną w położeniu środkowym na 4-5
- koła i opony 700-32 są gotowe fabrycznie na bezdętkowość (fabrycznie z dętkami i taki jest)
- zmierzyłem jaką max oponę można założyć zachowując 4mm odstępu od ramy i jest to jakieś 38 mm
- oba koła mocowane na szybkozamykacze Quick Release
- tarczowe hamulce hydrauliczne Shimano post-mount (stan tarcz pokazuje jak i ile rower był jeżdżony)
- wkład suportu (uszczelniane łożyska maszynowe)
- sztyca siodła karbonowa (fabrycznie była aluminiowa)
- rama ma przygotowane gwintowane otwory na zamocowanie nóżki/stopki (odstęp 18mm, gwint 6mm)
- łańcuch fabryczny wymieniłem na Shimano Deore XT CNHG93 szary-srebrny
pozostałe informacje techniczne na stronie producenta - podaję link do strony amerykańskiej, na której są dane modelu z 2019 roku:
https://www.trekbikes.com/international/en_IN_TL/bikes/hybrid-bikes/fitness-bikes/fx/fx-3-disc/p/21572/