Marka z tradycjami
Czym jest Pafaro?
"Najpierw była PAFARO (Państwowa Fabryka Rowerów), później ZZR, a Romet pojawił się za Gierka" - mówi autorytet i polski korespondent branżowego czasopisma „Bike Europe” Marek Utkin. Dziś trudno już ustalić, co jest prawdą, a co tylko legendą w następującej historii. W 1948 r. do Międzynarodowego Biegu Kolarskiego Warszawa – Praga – Warszawa potrzebne były rowery dla polskich zawodników. Pafaro to pierwsza firma która w powojennej Polsce zaczyna produkcję rowerów. W zrujnowanym do cna kraju pojawiają się pierwsze rowery montowane z części wytwarzanych przez ten sam zakład. Powstają rowery dziecięce, damskie, męskie a także pierwszy w historii Polski rower wyścigowy "Bałtyk". Wraz z powstaniem Bałtyka zaczyna się powojenna era kolarstwa w Polsce. Na rowerach Pafaro ścigają się kolarze w Wyścigu Pokoju a swoje pierwsze kroki w kolarstwie na rowerze Pafaro stawia między innymi śp. Ryszard Szurkowski. Za datę powstania przedsiębiorstwa uznaje się rok 1948. Dokładna data niestety nie jest znana.
Projektowanie
Cały proces od projektowania ramy po wybór grafiki oraz kolorów, a ostatecznie całej specyfikacji roweru wykonywany jest w naszym biurze w Polsce.
Malowanie oraz montaż
Posiadamy dwie profesjonalne malarnie, proszkową do ram aluminiowych oraz lakiernie mokrą do malowania ram oraz komponentów z włókna węglowego. W przeciwieństwie do dużych fabryk u nas rowery montowane są na stanowiskach, czyli za składanie jednego roweru od początku do końca odpowiada jeden monter, dzięki temu gwarantujemy jakość lepszą od rowerów montowanych seryjnie. Podobnie jak rowery koła są zaplatane ręcznie.
Wyprodukowano w Polsce - sami jeździmy na rowerach i nie uznajemy kompromisów dlatego składamy rowery według naszego uznania z jak najlepszych komponentów.
Jura 3.0 to rower gravelowy. Gravel to propozycja dla tych, którzy nie uznają granic, szosowcom którzy chcą doświadczyć przyjemności i wyzwań nie utwardzonych dróg. Rower ten pozwala w pełni cieszyć się wrażeniami z jazdy, bez oglądania się na nawierzchnię. Komfort jazdy zapewni nam szeroka opona Continental Terra Speed ProTection TLR która sprawdzi się na asfalcie jak i w terenie szutrowym czy błotnistym. Wyposażenie w hamulce tarczowe pozwala na pokonanie wymagających zjazdów w zróżnicowanym terenie i przy różnej pogodzie. Dopełnieniem jest carbonowa rama z wewnętrznym prowadzeniem linek, carbonowy widelec, komponenty firmy PRO oraz pełna grupa SHIMANO GRX.
Kierownica
To wykonana ze stopu aluminium 6066 PRO PLT Discover Gravel o wygięciu 12° która sprawdza się idealnie na długie podróże bez męczenia rąk. Owijka PRO Race Comfort wykonana z microfiber oraz poliuretanu zapewnia pewny chwyt różnych warunkach pogodowych.
Mechanizm korbowy
Jednorzędowa Shimano GRX FC-RX600 wyróżnia się optymalną masą oraz wydajnością i jest przeznaczony do jazdy w zróżnicowanym terenie. Zakres przełożeń został dostosowany specjalnie pod kątem rowerów Gravel oraz w celu zachowania węższego stopniowania przełożeń pozwalającego utrzymać rytm pedałowania.
Obręcze
Lekki stop aluminium zapewnia niską wagę oraz wysoką wytrzymałość, w modelu DT Swiss 531 dodano wsparcie dla technologii Tubeless, dzięki czemu pasują do niej opony bezdętkowe. Niezawodność i trwałość to dwie największe zalety Dt Swiss 531.
Kaseta
SHIMANO CS-M7000 wykonana w technologii HYPERGLIDE gwarantuje dostosowane do rowerzysty stopniowanie przełożeń pozwalające uzyskać maksymalną kontrolę nad kadencją podczas jazdy w zróżnicowanym terenie.
Specyfikacja:
- Rama: CARBONOWA PAFARO 55 CM
- Widelec: CARBONOWY PAFARO
- Mechanizm korbowy: SHIMANO GRX FC-RX600 40T 175 MM
- Wkład suportu: SHIMANO BSA SM-BBR60
- Klamkomanetki: SHIMANO BL-RX812 GRX
- Przerzutka: SHIMANO GRX RD-RX812
- Kaseta: SHIMANO SLX CS-M7000 11-42
- Łańcuch: SHIMANO CN-HG601
- Hamulce: SHIMANO GRX RX400 HYDRAULICZNE
- Tarcze hamulcowe: SHIMANO SLX 140MM SM-RT70 ICE-TECH
- Piasty: NOVATEC D411SB/D412SB
- Obręcze: DT SWISS GR 531 24H STD VI
- Opony: CONTINENTAL TERRA SPEED PROTECTION TLR 28″
- Kierownica: PRO PLT DISCOVER GRAVEL 12°
- Mostek: PRO PLT 100 MM
- Siodełko: PRO TURNIX GEL
- Sztyca: PRO PLT 27,2 MM 400MM
- Pedały: SHIMANO SPD
- Owijka: PRO RACE COMFORT
- Waga: 9,6 KG