Rowery gravelowe Kross to wszechstronne jednoślady stworzone do pokonywania zarówno asfaltowych dróg, jak i trudniejszych nawierzchni terenowych. Dzięki specjalnie zaprojektowanym ramom gravele Kross łączą komfort jazdy na dłuższych trasach z możliwością eksploracji mniej utwardzonych ścieżek, zapewniając rowerzystom wyjątkową swobodę i dostosowanie do różnorodnych warunków.
KROSS ESKER 5.0
KROSS Esker 5.0 to kwintesencja najlepszych rzeczy z roweru górskiego i roweru szosowego w jednym. Nasz gravel czy jak niektórzy wolą - szutrowiec, to rower w pełni słowa uniwersalny. Zbudowany w oparciu o niezawodny napęd SRAM oraz aluminiową ramę z carbonowym widelcem, KROSS Esker 5.0 odkryje przed tobą całkowicie nowy świat.
Gravel w nowym wydaniu - GEN2
Esker pierwszej generacji zdobył uznanie zarówno wśród doświadczonych gravelowców, jak i początkujących rowerzystów, którzy poszukują wszechstronnego i niezawodnegotowarzysza do odkrywania nowych tras i przeżywania przygód. Poprzeczka była wysoko.
Nowy Esker drugiej generacji - GEN2 - to wyjątkowy wybór dla wszystkich, którzy pragną wykorzystać pełen potencjał gravelowych rowerów i czerpać prawdziwą radość z jazdy po różnorodnym terenie, nawet tym najtrudniejszym. Przeczytaj więcej o zaletach ramy Gen2 na naszym blogu.
Nowa aluminiowa rama GEN2 posiada szeroki pakiet otworów montażowych do torebek, bagażnika, błotników, koszyków na bidony. Pojawiło się także dedykowane miejsce na montaż podpórki. Zaprojektowany w Kross lekki i sztywny karbonowy widelec posiada wewnętrzne prowadzenie przewodu hamulcowego, do tego może być stosowany zamiennie z gravelowymi amortyzatorami o skoku 30 mm.
Obniżenie środka ciężkości oraz zwiększenie bazy kół wpływają korzystnie na prowadzenie roweru zarówno z bagażem, jak i bez niego. Nowa rama GEN2 to także niższy przekrok, co sprawia że rower jest przyjemniejszy w odbiorze dla większego grona miłośników jazdy gravelowej.
Wysokiej klasy osprzęt
KROSS Esker 5.0 został wyposażony w osprzęt Shimano, który doskonale sprawdzi się zarówno na asfalcie, jak i w terenie. Zastosowaliśmy sprawdzony napęd w systemie 2x10, który umożliwi komfortową jazdę w każdych warunkach. Kaseta w zakresie 11-34 sprawi, że pojedziesz szybko po płaskim i bez problemu pokonasz strome wzniesienia.
By zapewnić pewność hamowania w każdych warunkach zamontowane zostały hydrauliczne hamulce tarczowe Shimano. Zapewniają one dużą większą siłę hamowania niż klasyczne hamulce v-brake. To także dużo większa i precyzyjniejsza modulacja siły hamowania niż w przypadku mechanicznych hamulców tarczowych.
Technologie zapewniające zabawę z dala od cywilizacji
Rama KROSS Esker 5.0 została wykonana z aluminium 6061. Ten specjalny stop aluminium sprawia, że rower jest sztywny i odporny na złamania. Jednocześnie, jest to stosunkowo lekki materiał, który może zaskoczyć niejednego rowerzystę swoimi właściwościami. Rama jest malowana proszkowo, co przekłada się na trwałość malowania oraz odporność lakieru na uszkodzenia mechaniczne.
Przy projektowaniu ramy postanowiliśmy wyposażyć ją w wewnętrzne prowadzenie linek, dzięku czemu rower wygląda estetycznie i schludnie. Ten system prowadzenia linek pozwolił nam także na zmniejszenie ryzyka zerwania linki w trakcie jazdy w trudnym terenie.
Aby zapewnić najlepsze wrażenia z jazdy, KROSS Esker 5.0 został wyposażony w opony WTB o szerokości 45 mm, które doskonale sprawdzą się w każdych warunkach. Do tego dochodzi zaprojektowane z myślą o rowerach szutrowych siodło Sele Royale oraz owijka Fizik, gwarantujące komfort jazdy nawet podczas trudniejszych tras.
Rama i widelec
- MATERIAŁ RAMY: ALUMINIUM
- WIDELEC: CARBON
- SKOK WIDELCA: BRAK
- TYLNY AMORTYZATOR: BRAK
- SKOK TYLNEGO AMORTYZATORA: BRAK
- WYKOŃCZENIE LAKIERU: POŁYSK
- KOLOR RAMY: SZARY
Napęd
- PRZERZUTKA PRZÓD: SHIMANO GRX RX400
- PRZERZUTKA TYŁ: SHIMANO GRX RX400
- MANETKI: SHIMANO GRX RX400
- KORBA: FSA OMEGA MODULAR
- KORONKI: 46T-30T, (S, M - 172,5 MM; L, XL - 175 MM)
- KASETA / WOLNOBIEG: SHIMANO HG500
- ZAKRES KASETY/WOLNOBIEGU: 11-34T
- ILOŚĆ PRZEŁOŻEŃ: 20
- SUPORT: FSA MEGAEXO BB-4000
- ŁAŃCUCH: SHIMANO HG54
Koła
- PIASTA PRZÓD: SHIMANO RS470
- PIASTA TYŁ: SHIMANO RS470
- OBRĘCZE: DT SWISS R500
- OPONY: WTB RIDDLER COMP 700X45C
Hamulce
- HAMULEC PRZÓD: SHIMANO GRX RX400
- HAMULEC TYŁ: SHIMANO GRX RX400
- DŹWIGNIE HAMULCA: SHIMANO GRX RX400
- TARCZE HAMULCOWE: SHIMANO RT30 (160)
- TARCZE HAMULCOWE TYŁ: SHIMANO RT30 160
Komponenty
- KIEROWNICA: ALUMINIUM 31,8 (S, M- 420 MM, L, XL- 440 MM)
- WSPORNIK KIEROWNICY: ALUMINIUM 31,8/12° (S - 60 MM, M, L - 70 MM, XL - 80 MM)
- SIODŁO: SELLE ROYAL COMFORT GROOVE
- WSPORNIK SIODŁA: ALUMINIUM 27,2 (S, M - 350MM, L, XL - 400MM)
- STERY: FSA 1-1/8"-1.5" SRS
- CHWYTY: KROSS EVA
- PEDAŁY: BRAK
System e-bike
- SILNIK: BRAK
- BATERIA: BRAK
- WYŚWIETLACZ: BRAK
Informacje dodatkowe
- WAGA [KG]: OK. 10,8