KROSS EARTH 1.0
Kolarstwo górskie, w szczególności kiedy myślimy o tym znanym z tras pucharu świata XC, stawia przed zawodnikami zupełnie nowe wyzwania niż jeszcze kilka lat temu. Dlatego, by wspomóc Cię zarówno w trakcie maratonów MTB jak i na klasycznych rundach XC stworzyliśmy KROSS Earth 1.0. Projektując go chcieliśmy stworzyć rower uniwersalny, który sprawdzi się w każdym terenie w jaki go zabierzesz. I pomimo pewnych ustępstw, na które musieliśmy pójść przy dobieraniu komponentów, możemy z dumą powiedzieć, że jest to jeden z najciekawszych rowerów dostępnych w naszej ofercie.
Pełne zawieszenie
Rower do XC nie ma przed sobą tych samych wyzwań, co jeszcze kilka lat temu. Dlatego musiał ewoluować. Rowery MTB typu full suspension coraz częściej wybierane na trudne techniczne trasy wyścigów. Dlatego w Kross Earth 1.0 znajdują się dwa amortyzatory od uznanego producenta - Suntour, ramę wykonaną z aluminium superlite - stop ten dzięki obróbce termicznej odznacza się wysoką sztywnością i wytrzymałością na przeciążenia, będąc przy tym niesłychanie lekkim. Dla zwiększenia efektywności, w miejscach najmniej narażonych na działanie sił jest dodatkowo potrójnie cieniowany, a w miejscach newralgicznych - wzmocniony, system truninion i sprawdzony osprzęt od Shimano.
Rowerowe komponenty
KROSS Earth 1.0 to najnowszy osprzęt Shimano Deore M5100. Ta przerzutka została stworzona z myślą o pracy z napędami 1x11. System obsługuje jedenastorzędową kasetę z olbrzymią 51 zębową zębatką umożliwiającą pokonanie nawet najbardziej stromych podjazdów. To także zupełnie nowy mechanizm sprzęgiełka, jeszcze lepiej napinający łańcuch podczas jazdy po wertepach. Pożegnaj się ze spadającym łańcuchem – ten koszmar już nie wróci.
System Trunion to nowoczesny sposób mocowania tylnego amortyzatora do ramy, dzięki czemu jest on krótszy. Jednocześnie jednak zachowuje on tę samą wartość skoku. Jako przedni amortyzator zastosowany został powietrzny SR Suntour XCR 32 RLR AIR ze 100 milimetrami skoku oraz powietrzną sprężyną. Dzięki temu jest to konstrukcja sztywniejsza oraz lżejsza w porównaniu z zeszłorocznym modelem. Uzupełnia go tylny amortyzator tego samego producenta – SR Suntour Edge R. Na kierownicy znajduje się manetka blokady usztywniająca obydwa amortyzatory pomagając w efektywnym pedałowaniu na płaskich odcinkach trasy. Żeby zapewnić mu dobrą trakcję nawet w najbardziej błotnistych warunkach wyposażyliśmy go w sprawdzone na wielu trasach Schwalbe Rapid Rob o szerokości 2,25 cala. Rama została wykonana z aluminium superlite.
Rama i widelec
- WYKOŃCZENIE LAKIERU: POŁYSK
- MATERIAŁ RAMY: ALUMINIUM
- WIDELEC: SR SUNTOUR XCR32 AIR RLR
- SKOK WIDELCA: 100MM
- TYLNY AMORTYZATOR: SR SUNTOUR EDGE R
- SKOK TYLNEGO AMORTYZATORA: 165X45MM
- KOLOR RAMY: GRAFITOWY
Napęd
- PRZERZUTKA PRZÓD: BRAK
- PRZERZUTKA TYŁ: SHIMANO DEORE M5100
- MANETKI: SHIMANO DEORE M5100
- KORBA: GAMMA PRO 1X MEGAEXO
- KORONKI: 34T/170MM
- KASETA / WOLNOBIEG: SHIMANO DEORE M5100
- ZAKRES KASETY/WOLNOBIEGU: 11-51T
- ILOŚĆ PRZEŁOŻEŃ: 11
- SUPORT: MEGAEXO BB Ø24 BB7100
- ŁAŃCUCH: SHIMANO HG601
Koła
- PIASTA PRZÓD: GL-B93F-B/CL-X15 32H
- PIASTA TYŁ: GL-B74R-SB/CL-X12 32H
- OBRĘCZE: KROSS ALUMINIUM 622X19
- OPONY: SCHWALBE RAPID ROB 29X2,25
Hamulce
- HAMULEC PRZÓD: POWER BH-M960
- HAMULEC TYŁ: POWER BH-M960
- DŹWIGNIE HAMULCA: POWER BH-M960
- TARCZE HAMULCOWE: SHIMANO RT10 (180)
- TARCZE HAMULCOWE TYŁ: SHIMANO RT10 (160)
Komponenty
- KIEROWNICA: ALUMINIUM 740 MM 31.8
- WSPORNIK KIEROWNICY: ALUMINIUM 70MM/31,8/12°
- SIODŁO: SELLE ROYAL ERGO MAN
- WSPORNIK SIODŁA: ALUMINIUM 30,4X350MM
- STERY: FP-H856B2;1-1/8"-1.5"
- CHWYTY: KROSS SILKY
- PEDAŁY: BRAK (DOŁĄCZONE PEDAŁY SERWISOWE)
System e-bike
- SILNIK: BRAK
- BATERIA: BRAK
- WYŚWIETLACZ: BRAK