Stan towaru: nowy, oryginalnie zapakowany
Rower elektryczny FISCHER Ecoline City E-Bike 28 "ECU 1703 z 36V silnikiem z wysokim momentem obrotowym. Litowo-jonowy akumulator Panasonic 36V, 8,8Ah to nie jedyne zalety elektrycznego roweru Ecoline City E-Bike marki Fischer. Rower elektryczny idealny dla wymagających użytkowników jak i dla tych, którzy szukają w silniku jedynie wspomożenia w pokonywaniu trudnych odcinków trasy.
- Model ECU 1703
- Rama Aluminiowa
- Rozmiar ramy (cale)/ ramy szosowe (cm) 18 / 46
- Wzrost użytkownika 155-174 cm
- Waga roweru 28 Kg
- Maksymalne obciążenie 135 Kg
- Kierownica Aluminiowa
- Siodełko żelowe City
- Gripy Gumowe
- Bagażnik Tak
- Nóżka Tak
- Wspornik kierownicy Aluminium
- Dzwonek Tak
- Oświetlenie Tak, 15 Lux LED
- Silnik o wysokim momencie obrotowym 36 V, 50 Nm, 250 watów, bezobsługowy
- Akumulator litowo-jonowy 36 V, 8,8 Ah, 317 Wh, ogniwa o dużej mocy marki
- Zasięg na jednym ładowaniu do 80 km, w zależności od stylu jazdy
- Manetka Shimano Revo Shift
- Liczba biegów 7
- Przerzutka tylna Shimnao Nexus
- Hamulec Shimano V-Brake Aluminium
- Koła 28"
Rower elektryczny jest ciekawą i bardzo praktyczną alternatywą. Podstawowym atutem rowerów z dodatkowym napędem elektrycznym jest to, że specjalnie zaprojektowany silnik wspomaga cyklistę podczas jazdy, zapewniając mu wysoki komfort i możliwość zredukowania wysiłku. To zaś niezwykle przydatna cecha w przypadku aktywnych osób starszych lub ciężko pracujących. Łatwo sobie wyobrazić, jak dużym ułatwieniem dla seniorów jest rower elektryczny oraz jak przyjemnie wracać do domu po długim dniu pracy, nie martwiąc się o dodatkowy wysiłek. Wątpliwości wśród fanów jednośladów budzi także ekonomiczny aspekt eksploatacji rowerów z silnikiem elektrycznym. Nie należy jednak obawiać się wysokich kosztów. Średni koszt naładowania baterii stosowanych w tych konstrukcjach to około 30-80 groszy. Na jednym ładowaniu – w zależności od modelu – przejechać można średnio od 50 km (nawet do 160 km). Oznacza to, że rower elektryczny jest niezwykle oszczędny, nawet jeżeli ze wspomagania korzystamy nieustannie. Warto bowiem dodać, że rowery elektryczne nie wymagają ciągłego używania zainstalowanego silnika – jest to opcja, z której korzystać można w zależności od indywidualnych potrzeb. Rowery elektryczne to także bardzo ciekawa propozycja dla osób mieszkających w miejscowościach, gdzie często zdarzają się strome podjazdy.
Jednak czy taki pojazd to nadal rower i można poruszać się nim po ścieżkach rowerowych? Tak. W 2011 roku w życie weszła nowelizacja ustawy o ruchu drogowym, która jasno precyzuje nową definicję roweru. Zgodnie z nowymi przepisami rower może być wyposażony w pomocniczy napęd elektryczny o określonych parametrach. Zatem kupując rower elektryczny nie mamy żadnego problemu z legalnym poruszeniem się po ścieżkach rowerowych czy koniecznością otrzymywania jakichkolwiek dodatkowych zezwoleń i uprawnień. Nic nie stoi na przeszkodzie, by zmienić klasyczne „dwa kółka” na nowoczesny rower elektryczny.