Kands to polski producent rowerów. W ofercie producenta znajdują się bardzo różnorodne pozycje, a są to linie najwyższej klasy rowerów dziecięcych, górskich, turystycznych, miejskich, trekkingowych i szosowych. Wieloletnie doświadczenie w branży rowerowej pozwoliło firmie dogłębnie poznać szeroki asortyment części rowerowych i wybrać tylko markowe, solidne podzespoły, z których montowane są rowery. Wszystko po to, aby korzystanie z rowerów Kands sprawiało przyjemność użytkownikom przy zachowaniu bardzo konkurencyjnej ceny. Wysoka jakość samego montażu daje pewność, że wszystkie elementy będą ze sobą świetnie współpracować długo i bezawaryjnie.
KANDS ELEKTRYCZNY LESTER koła 28 cali rama 21 na wzrost 183-196 cm
( z baterią 14,1 ah na 120 km )
MODEL ten charakteryzuje się nowoczesnym wyglądem. Dzięki aluminiowej i stabilnej ramie oraz geometrii która jest ukształtowana w sposób taki żeby zapewniała prostą pozycję kręgosłupa podczas jazdy stawia go na wysokim miejscu w segmencie rowerów E-BIKE .Zapewnia on przyjemną jazde po leśnych dróżkach jak i po drogach asfaltowych. Rowery tej serii są świetne jakościowo , komponenty zrobione są z dobrej jakości materiałów. Są bezpieczne i zapewniają wysoki komfort jazdy a przerzutki SHIMANO ACERA oraz hamulce hydrauliczne sprawdzają się w najtrudniejszych warunkach.
Niezbędne dodatki :
- stopka
- błotniki
- oświetlenie
SPECYFIKACJA TECHNICZNA :
Rama :
- KANDS ALUMINIOWA HYDROFORMA UTWARDZANA
- Amortyzator:SR SUNTOUR NEX AHEAD ALUMINIOWY REGULOWANY, SKOK 63 MM
- Rozmiary:21"
- Kolory: czarny
- Wyświetlacz:CYFROWY
- Silnik:ETROTEK ELEKTRYCZNY MOC 250W, NAPIĘCIE 36V
- Akumulator:14,1 Ah (bateria SAMSUNG) cell, ZASIĘG DO 120 KM, Z BLOKADĄ, WYSUWANY
- Czujnik Magnetyczny:RUCHU PRZY SUPORCIE, WODOSZCZELNY
- Kontroler:UKŁAD STEROWANIA PROCESAMI WSPOMAGANIA
- Tryb Wspomagania Jazdy:5-POZIOMOWY
- Tryb Wspomagania:SPACEROWY, ROWERU PROWADZONEGO
- Prędkość Wspomagania Nominalna:DO 25KM/H
Napęd:
- Przełożenia:21
- Przerzutka tył:SHIMANO ALTUS RDM310
- Manetki:SHIMANO SLM-315 7SPEED
- Przełożenia:WHEEL TOP 42T ALUMINIOWY
- Łańcuch:KMC
- Wolnobieg:SHIMANO TZ500 7
- Suport:NECO MASZYNOWY WZMACNIANY
Koła:
- Obręcze:KANDS DWUKOMOROWE ALUMINIOWE NITOWANE, OCZKOWANE
- Piasta przód:ALUMINIOWA ŁOŻYSKOWANA
- Piasta tył:ETROTEK SILNIK ELEKTRYCZNY
- Opony:CST 700X40C PASEK REFLEX
Komponenty:
- Hamulec przód:SACCON, TEKTRO ALUMINIOWY V-BRAKE
- Hamulec tył:SACCON, TEKTRO ALUMINIOWY V-BRAKE
- Oświetlenie przód:LEDOWE ZASILANE AKUMLATOREM
- Oświetlenie tył:LEDOWE ZASILANE AKUMLATOREM
- Stery:NECO 1-1/8 Z OSŁONĄ
- Kierownica:PROFIL TREKKINGOWY ERGOTEC ALUMINIOWA 620MM, WZMOCNIONA
- Wspornik kierownicy:KALLOY UNO ALUMINIOWY REGULOWANY
- Wspornik siodła:ZOOM ALUMINIOWY 30,4 MM
- Siodło:DDK TŁUMIENIE ELASTOMER
- Pedały:ALUMINIOWE ŁOŻYSKOWANE ODBLASK
- Chwyty:HERMANS ERGONOMICZNE KRATON/ŻEL MULTIPOZYCYJNE
- Bagażnik:ALUMINIOWY RURKOWY, DWUPOZIOMOWY, WZMACNIANY
- Błotniki:ORION CHROMOPLAST PCV
- Osłona łańcucha:PEŁNA TWORZYWO PCV
- Podpórka:URSUS CENTRALNA ALUMINIOWA
- Waga (kg):23,50
Model ten konstrukcja typu PEDELEC jest kategoryzowany jako zwykły rower, który nie wymaga dodatkowych uprawnień. Nie wymaga rejestracji w krajach Unii Europejskiej ani dodatkowego ubezpieczenia. Nie ma obowiązku jazdy na takim rowerze w kasku (chociaż jak w przypadku zwykłego roweru kask jest zalecany):
- jest wspomagany silnikiem elektrycznym o maksymalnej dopuszczalnej mocy 250Watt
- wspomaganie następuje tylko podczas pedałowania, a w momencie zaprzestania pedałowania silnik przestaje pracować,
- maksymalna prędkość do jakiej rower jest wspomagany silnikiem to 25 km/h, po przekroczeniu tej prędkości silnik automatycznie przestaje wspomagać.
- nie posiada manetki wspomagania (innymi słowy jedyną możliwością uruchomienia napędu elektrycznego jest ruch pedałami)
SILNIK
Podstawowe parametry silnika
- moc 250 Wat
- napięcie 36 V
- waga 3,6 kg
- prąd stały
- wielofazowy
- napęd jednostronny (w przód), nie ma możliwości aby silnik wspomagał w tył, nie reaguje również przy pedałowaniu w tył
Napęd elektryczny w Kands LESTER:
- 14,1 ah (bateria samsung) – szacowana długość jazdy do 120 km
Bateria jest zamocowana na bagażniku, z blokadą na kluczyk, z możliwością wysunięcia na zewnątrz, QM – „Quick Mount” - szybki montaż/demontaż na klick
Należy pamiętać, że szacowana długość jazdy jest względna i na jej wytrzymałość mogą mieć wpływ również dodatkowe warunki np:
- pojemność akumulatora
- silnik
- waga rowerzysty
- wybrany poziom wspomagania
- wiatr (jazda pod wiatr, jazda z wiatrem)
§ częstotliwość ponownego ruszania
- teren (droga utwardzona lub nie)
- częstotliwość i długość podjazdów, ukształtowanie terenu
- rodzaj roweru
- pozycja na rowerze
- bieżnik opon
- wydajne stosowanie przełożeń
- podłączone urządzenia elektroniczne, np. oświetlenie,
- wiek i sposób użytkowania akumulatora
- stopień nachylenia terenu podczas jazdy
- stopień wspomagania ustawiony na wyświetlaczu (im niższy stopień tym bateria będzie dłużej trzymać moc, ale wtedy użytkownik musi wkładać więcej siły w pedałowanie)
- stopień dopompowania opon (im lepiej dopompowane tym bateria będzie dłużej trzymać moc)
- dodatkowe obciążenie np.: bagaż.
Żywotność baterii zależy od wielu czynników i szacuje się na około 800 - 1000 doładowań. Aby maksymalnie wydłużyć żywotność baterii należy pamiętać o kilku podstawowych zasadach:
- ładuj akumulator przynajmniej raz na 6 miesięcy w przeciwnym razie może ulec całkowitemu wyładowaniu bez możliwości ponownego ładowania
- przechowuj akumulator w suchym miejscu, w temperaturze od 0 do 30 stopni,
- nie zostawiaj roweru elektrycznego w mocno nasłonecznionym miejscu, ani na zewnątrz, gdy temperatura spada poniżej zera,
- używaj wyłącznie ładowarki od producenta,
- jeśli jest to możliwe, ładuj akumulator po każdej jeździe,
- "resetowanie" akumulatora: na początku warto kilka razy (3-5) doprowadzić do całkowitego wyczerpania akumulatora, aby móc wykorzystać jego pełny potencjał w dalszej perspektywie,
- po "zresetowaniu" należy unikać całkowitego rozładowania akumulatora,
- optymalny poziom akumulatora na czas przechowywania to 30-70%,
- zimą zdejmowany akumulator należy przechowywać w pomieszczeniu i zamocować go ponownie chwilę przez rozpoczęciem jazdy,
- nigdy nie należy zanurzać akumulatora w wodzie ani wystawiać na działanie mocnego strumienia wody,
- należy regularnie usuwać brud z akumulatora za pomocą wilgotnej ściereczki,
- należy dbać o czystość styków
Rower przed wysyłką jest starannie zabezpieczony, wstępnie wyregulowany, zapakowany w karton z pięciowarstwowej tektury, zabezpieczony papierem, folią i taśmą, ryzyko uszkodzenia jest zminimalizowane do zera, po otrzymaniu roweru należy przykręcić przednie koło, pedały, siodełko, dokręcić kierownicę i rower jest gotowy do jazdy.
ROWER ZOSTAŁ WYPRODUKOWANY W POLSCE