Rower DOWNHILL Specialized Big Hit I (FSR) [NOWY] (7786486843)



Sprzedano za: 3 550,00 zł

Zakończona o 22:31 dnia 27.01.2019 r.

Kategoria: MTB (górskie)
Lokalizacja: Łódź


Zobacz aktualne oferty
aktualne przedmioty sprzedającego

Parametry

Materiał ramy
Stal
Marka
Specialized
Waga (kg)
19000
Stan
Nowy
Waga (z opakowaniem)
19000
Kolor
Odcienie czerwonego
Hamulce
Tarczowe hydrauliczne
Rozmiar koła (cale)
26
Rozmiar ramy
17,5 cala
Amortyzacja
Przód i tył
Rodzaj przerzutki
zewnętrzna

oferta nr 7786486843


Opis

SPECIALIZED BIG HIT 1

FSR

Rozmiar ramy - M

Wielkość kół - 26”

Rower DOWNHILL marki SPECIALIZED model BIG HIT 1 o rozszerzeniu FSR. Kupiony od firmy, w której stał na wystawie do zestawu sprzedawanego do każdego rodzaju roweru z hamulcami tarczowymi. Posiada minimalne ryski magazynowe wynikłe w skutek przechowywania go na wystawie. Rower jest w 100% oryginalnym zestawem, tzn. począwszy od amortyzatora przedniego marki Marzocchi Z1 Sport, poprzez tylny dumper Fox Vanilla R Coil 6,75", skończywszy na oryginalnych oponach Specialized oraz oryginalnych dętkach, siodełku czy oświetleniu na szprychach kół. Jest to gratka dla zainteresowanych tematem Downhillu, gdyż rower jest masywny, ciężki (około 17-19 kg), dobrze zaprojektowany, solidny, a przy tym ma zachowaną ciekawą linię ramy.

Rower odkupiłem w ubiegłym roku z zamiarem zaczęcia historii z downhillem jednak z powodu braku czasu więcej czasu stoi i się kurzy w garażu, niż jest w użytku. Byłem na nim dosłownie dwa razy w lesie na trasie zjazdowej i mogę powiedzieć, że wszystkie komponenty działają wzorowo i są w 100% sprawne. W ubiegłym roku przeszedł przegląd techniczny w autoryzowanym salonie rowerowym Gianta, w wyniku którego zostały wyregulowane stery kierownicy, odpowietrzone tłoczki zacisków hamulcowych oraz dopompowany powietrzem przedni amortyzator.

Rower w tej konfiguracji ma wszystko co potrzebne przy agresywnej jeździe, czyli jednzębatkową korbę z napinaczem, solidne pedały, duże tarcze hamulcowe z przodu i z tyłu oraz amortyzator tylny - dumper - FOX. Oczywiście na ramie oraz komponentach są nadal wszystkie oryginalne naklejki informujące o oryginalności produktu. Od spodu naklejona jest jeszcze oryginalna naklejka (czytelna, co potwierdza fakt, że rower nie był katowany w ciężkich warunkach) z numerem seryjnym roweru. Na oponach są jeszcze gumowe odlewy potwierdzające nowość opon.

W razie jakichkolwiek pytań - pozostaję do dyspozycji mailowej.

Transport roweru tylko i wyłącznie osobisty - jestem w stanie dowieźć rower w każde miejsce Polski, po wcześniejszym umówieniu terminu i godziny.

Informacje ogólne:

Cena: 8599,00 PLN

Waga: 18 kg

Rama (materiał): BigHit FSR

Amortyzacja:

Widelec: Marzocchi Z1 Sport dla Specialized, 160mm skoku, amortyzacja sprężynowa

Tłumik: Fox Vanilla R sprężynowy

Napęd:

Przerzutka tylna: SRAM X-7, 9-speed

Korba: Truvativ Ruktion, 170mm

Środek suportu: Truvativ Howitzer XR

Kaseta: SRAM PG-830, 8s, 11-32t

Łańcuch: KMC X8 8s

Pedały: Specialized Lo-Pro alloy

Koła:

Piasta przednia: Specialized Hi-Lo disc, oś 20mm, 36h

Piasta tylna: Specialized bolt-on, 36h

Obręcze: Specialized P-Disc, 32mm, 36h

Opony: Specialized Clutch SX 26x2.3", 60 TPI

Kontrola:

Manetki: SRAM X4-R, trigger, 8s

Dźwignie hamulca: Avid Juicy 3 hydrauliczne

Hamulec przedni: Avid Juicy 3 hydrauliczne, 203mm

Hamulec tylny: Avid Juicy 3 hydrauliczne, 203mm

Kierownica: Specialized DH rise bar, 31.8mm

Mostek: Specialized Aggro, 31.8mm

Stery: 1-1/8" - 1.5"

Siodełko: Specialized Enduro

Sztyca: 6061 cieniowane aluminium

Downhill

To pełen adrenaliny, szybkości i niespodziewanych zwrotów akcji rodzaj jazdy (a raczej zjazdów) na rowerze dla wielbicieli ekstremów. Ta dyscyplina jest wymagająca technicznie i fizycznie, dlatego nadaje się raczej dla osób doświadczonych, o wyrobionej kondycji. Początkowo downhillowcy używali zwykłych rowerów górskich, ale nie wytrzymywały trudnych warunków. Rozpadały się ramy, niszczyły hamulce... Dlatego dziś rowery zjazdowe bardzo się różnią od zwykłych. Czym?

Jak mały czołg

Rowery zjazdowe są szczególnie odporne na duże przeciążenia, np. skoki czy zderzenia z głazami. Ich geometria jest zupełnie inna niż zwykłego „górala”. Zjazdówki mają też pełną amortyzację, dającą radę na każdym podłożu. Dodatkowo szersza kierownica oraz krótszy mostek poprawiają kontrolę i stabilność roweru. Charakterystyczną cechą jest wysoki skok zawieszenia, co pozwala na pokonywanie dużych uskoków oraz szybkie i sprawne przejeżdżanie po korzeniach, dołkach czy głazach. Różnice można też zauważyć w konstrukcji napędu – zwykle używa się jednorzędowej korby z napinaczem uniemożliwiającym spadanie łańcucha w trakcie jazdy. Co ważne, zjazdówki są zwykle dosyć ciężkie, ponieważ ich konstrukcja jest wzmocniona. Z racji swojej masy, sięgającej 15–20 kg, oraz konstrukcji rowery zjazdowe najczęściej niezbyt się nadają do jazdy na dłuższych dystansach.

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu.