Używany, regularnie serwisowany rower CUBE Kid 200 race green. Mocno przerobiony w celu bezpiecznej i przyjemnej jazdy po ścieżkach górskich typu trail dla dziecka 5-8 lat. Idealny rozmiar lekkiej aluminiowej (alu 6061) ramy.
Większość firm produkuje ramy dla dzieci głównie do jazdy po płaskim terenie, przez co młody rowerzysta bardzie leży niż siedzi pewnie na rowerze).
Rama Cube'a jest krótka (łatwiej panować nad rowerem) i wyższa (dół nie zahacza o kamienie i korzenie).
W porównaniu do nowego roweru wymienione zostały:
1. Widelec amortyzowany Spinner 20'' GRIND AIR 50 mm czarny JUNIOR - powietrzny, z blokadą na goleni, bardzo lekki i świetnie pracujący (jeszcze na gwarancji - kosztował > 500 zł - rachunek).
Inne firmy jeśli montują amortyzatory to są to sprężynówki - ze skokiem max 30 mm, ciężkie i praktycznie nie pracujące ze względu na niską masę dziecka.
2. Opony Schwalbe Black Jack o wysokim bieżniku (oryginalne Kendy nadają się do jeżdżenia po... asfalcie)
3. Manetka Shimano - taka sama jak w "dorosłych rowerach" zamiast Revo Shift (obracanej), przy której dzieci się męczą jak diabli. Używając "dorosłej" manetki lepiej trzymają kierownicę i od razu uczą się prawidłowych nawyków związanych z wykorzystaniem mocy przerzutek (7 przełożeń).
4. Przerzutka tylna Shimano Acera - po prostu lepiej i lżej pracuje od oryginalnie zamontowanej.
5. Platformy Wellgo (wymienne piny) - wiadomo: noga na pedale = bezpieczeństwo. (dorzucam zafoliowane pedały oryginalne nigdy nieużywane).
6. Klocki hamulcowe 7 cm Kellys (2 rodzaje gumy - na różne rodzaje nawierzchni - sucha/mokra) do rowerów szosowych - znowu bezpieczeństwo.
7. Gripy (chwyty) - oryginalne niestety chyba wzięto z rowerka dla 3 latka :-)
8. Aluminiowe zaciski kół. Wiadomo - jak trzeba rozłożyć rower i wrzucić do bagażnika auta, a nie ma się pod ręką klucza - duże ułatwienie.
9. Aluminiowy zacisk sztycy (pod siodełkiem).
10. Aluminiowa kierownica - szersza od oryginalnej (ok. 63 cm) - zdecydowanie wygodniejsza do jazdy po górach i pump-tracku.
11. Łańcuch Shimano (najwyższy model), linki i pancerze (do hamulców i przerzutki) - wymienione pod koniec poprzedniego sezonu. Podobnie - piasty i suport przesmarowane w 2018. Tylko jeździć :-)
12. Błotnik RaceFender.
Preferowany odbiór osobisty, możliwe podrzucenie roweru na południu Polski (więcej informacji - proszę o kontakt).