Nowy rower MTB 29-er firmy Arkus model BERYL 290 Disc z kolekcji na 2015 rok, zapakowany w karton (wstępnie złożony - ok. 85%). Przy odbiorze osobistym, na życzenie klienta, składamy i przygotowujemy rower do jazdy za dodatkową opłatą 49 zł (po wcześniejszym umówieniu terminu).
Specyfikacja:
- Sygnatura: 1529610
- Kolor: niebieski
- Koło (cale): 28"
- Rozmiar ramy (cale): 17" = M
- Rama aluminiowa
- Widelec: Suntour XCT amortyzowany z regulacją twardości
- Napęd: 21 biegów
- Manetki przód: SL-M310 3 speed
- Manetki tył: SL-M310 7 speed
- Dźwignie: NUTT aluminiowe ze zbiorniczkiem
- Przerzutka przód: Shimano FD-TX51
- Przerzutka tył: Shimano RD-TX800
- Mechanizm korbowy: ProWheel 42/32/22T aluminiowy
- Hamulec przód: NUTT tarczowy hydrauliczny
- Hamulec tył: NUTT tarczowy hydrauliczny
- Opony: 29x2,10"
- Obręcze: aluminiowe dwukomorowe wzmocnione
- Piasta przód: aluminiowa
- Piasta tył: aluminiowa
- Kierownica: profilowana stalowa
- Mostek kierownicy: aluminiowy
- Sztyca: aluminiowy
- Pedały: plastikowe
- Siodło: Arkus
- Dodatkowo w zestawie: dzwonek, odblaski
- Waga: 14,5 kg
- Gwarancja: 24 miesiące
PRZYDATNE INFORMACJE PRZY DOBORZE ROWERU:
- Rowery 29-er czyli rowery do zadań specjalnych. Odpowiednio grubsze koła zapewniają większą stabilność oraz przyczepność nawet w czasie wycieczek po wyjątkowo trudnym terenie. Przełożą się one na płynność jazdy i zapewnią amortyzację, na jaką próżno liczyć w przypadku kół o klasycznej średnicy 26 cali. Komfort zapewni większa powierzchnia styku opony z podłożem oraz zdecydowanie mniejszy kąt natarcia względem mijanych na drodze przeszkód. Tym samym pokonamy każdy, nawet najcięższy teren, bez konieczności wkładania w to nadmiernie dużego wysiłku.
- Geometria ramy jest wynikiem dostosowania roweru do ciała użytkownika. Dopasowanie przekłada się na ergonomię i możliwość pełnego wykorzystania potencjału rowerzysty.
- Wysokość ramy musi zapewniać dostateczny dystans pomiędzy górną rurą ramy a kroczem. Ma on pozwolić na bezpieczne zeskoczenie z pedałów bez przykrych konsekwencji. W rowerze rowerzysta, kiedy stoi okrakiem nad rama, musi mieć możliwość uniesienia przedniego koła co najmniej 15 cm nad ziemię. W rowerach przeznaczonych do użytkowania w łatwiejszym terenie rama może być nieco wyższa, czyli koła nie trzeba unosić tak wysoko, wystarczy 10 cm. Na wsporniku siodełka znajduje się specjalny znacznik informujący o maksymalnym wysunięciu go z ramy. Pod żadnym pozorem nie wolno go przekraczać nawet o centymetr! Grozi to wypadkiem, uszkodzeniem ramy, a w najlepszym wypadku całkowitym zniszczeniem wspornika. Rowerzysta musi mieć możliwość optymalnego wyprostu kolan. Tak naprawdę do optymalnej wysokości siodełka trzeba niestety dojść metodą prób i błędów.
PRAKTYCZNE POMIARY:
Wsiądź na rower, niech pomocnik przytrzyma cię za kierownicę tak, żebyś się nie przewracał na boki. Na pedałach oprzyj pięty, przekręć pedałami do tyłu, jeżeli w momencie obracania stawy kolanowe prostują się, a jednocześnie nie przesuwasz pośladków z jednej na drugą stronę siodełka oznacza to, że jest ono ustawione na prawidłowej wysokości. Zmierz długość nogi od podłoża do krocza. Jeżeli szukasz rozmiaru roweru górskiego wynik w centymetrach należy pomnożyć przez współczynnik 0,57. Jeżeli próbujesz dobrać wielkość ramy szosowej, to mnóż przez współczynnik 0,67. Jeżeli ma to być rower trekkingowy - 0,63. Uzyskany wynik to rozmiar w centymetrach. Ponieważ rozmiary rowerów górskich podawane są zazwyczaj w calach, należy wykonać jeszcze jedno dzielenie, tym razem przez 2,54.
WZROST [CM] / ROZMIAR RAMY [CALE]:
- 158 - 168 / 15” - 16” S
- 168 - 178 / 17” - 18” M
- 178 - 185 / 19” - 20” L
- 185 - 193 / 21” - 22” XL