Rower crossowy marki Romet model Orkan 2 D (damski), zapakowany w karton (wstępnie złożony - ok. 85%).
Specyfikacja:
- sygnatura: KAT75485
- kod produktu: 2228348
- kolor: biały
- koła: 28"
- rama: alu 6061
- rozmiar ramy: 17" = M
- widelec: amortyzowany
- napęd: 24 biegi
- manetki przód: Shimano ST-EF500 3 speed
- manetki tył: Shimano ST-EF500 8 speed
- przerzutka przód: Shimano FD-TY510
- przerzutka tył: Shimano Alivio RD-T4000
- mechanizm korbowy: Shimano FC-M301 48/38/28 170/175 mm
- hamulec przód: V-brake Promax TX117 aluminiowy
- hamulec tył: V-brake Promax TX117 aluminiowy
- opony: 700×42
- obręcze: aluminiowe dwukomorowe
- piasta przód: Shimano HB-TX500
- piasta tył: Shimano FH-TX500
- kaseta / wolnobieg: Shimano CS-HG200 12-32T 8 speed
- kierownica: aluminiowa 680 mm 15' 31,8 mm
- sztyca: aluminiowa 31,6 mm 300 mm
- mostek kierownicy: aluminiowy 90 mm
- siodło: Vader
- pedały: Feimin FP-804
- waga: 13,5 kg
Zastosowane technologie:
Lekki stop aluminium 6061, w którym dzięki procesowi wyżarzania T6 uzyskano korzystny stosunek masy do wytrzymałości.
Tradycyjny zacisk mocujący koło obsługiwany jest za pomocą wygodnej dźwigni.
Przydatne informacje przy doborze roweru:
- Cross – rowery crossowe z serii Orkan są przeznaczone dla tych, którzy chcą z nich korzystać na różne sposoby. Dobrze zaprojektowana rama i odpowiednio dopasowane komponenty takie jak amortyzatory przednie i hamulce tarczowe sprawią, że nasze rowery crossowe sprawdzą się w różnych warunkach terenowych. Do wyboru oddajemy wersje damskie i męskie. Orkany doskonale sprawdzą się również jako podstawowy środek do utrzymywania kondycji, zapewniając wygodniejszą pozycję niż klasyczne szosówki. W razie potrzeb modele można też rozbudować o akcesoria turystyczne.
- Geometria ramy jest wynikiem dostosowania roweru do ciała użytkownika. Dopasowanie przekłada się na ergonomię i możliwość pełnego wykorzystania potencjału rowerzysty.
- Wysokość ramy musi zapewniać dostateczny dystans pomiędzy górną rurą ramy a kroczem. Ma on pozwolić na bezpieczne zeskoczenie z pedałów bez przykrych konsekwencji. W rowerze rowerzysta, kiedy stoi okrakiem nad rama, musi mieć możliwość uniesienia przedniego koła co najmniej 15 cm nad ziemię. W rowerach przeznaczonych do użytkowania w łatwiejszym terenie rama może być nieco wyższa, czyli koła nie trzeba unosić tak wysoko, wystarczy 10 cm. Na wsporniku siodełka znajduje się specjalny znacznik informujący o maksymalnym wysunięciu go z ramy. Pod żadnym pozorem nie wolno go przekraczać nawet o centymetr! Grozi to wypadkiem, uszkodzeniem ramy, a w najlepszym wypadku całkowitym zniszczeniem wspornika. Rowerzysta musi mieć możliwość optymalnego wyprostu kolan. Tak naprawdę do optymalnej wysokości siodełka trzeba niestety dojść metodą prób i błędów.
Praktyczne pomiary:
Wsiądź na rower, niech pomocnik przytrzyma cię za kierownicę tak, żebyś się nie przewracał na boki. Na pedałach oprzyj pięty, przekręć pedałami do tyłu, jeżeli w momencie obracania stawy kolanowe prostują się, a jednocześnie nie przesuwasz pośladków z jednej na drugą stronę siodełka oznacza to, że jest ono ustawione na prawidłowej wysokości.
Zmierz długość nogi od podłoża do krocza. Jeżeli szukasz rozmiaru roweru górskiego wynik w centymetrach należy pomnożyć przez współczynnik 0,57. Jeżeli próbujesz dobrać wielkość ramy szosowej, to mnóż przez współczynnik 0,67. Jeżeli ma to być rower trekkingowy - 0,63. Uzyskany wynik to rozmiar w centymetrach. Ponieważ rozmiary rowerów górskich podawane są zazwyczaj w calach, należy wykonać jeszcze jedno dzielenie, tym razem przez 2,54.
Wzrost [cm] / rozmiar ramy [cale]:
- 155 - 165 / 15” - 16” S
- 165 - 175 / 17” - 18” M
- 175 - 183 / 19” - 21” L