Rower szosowy marki Romet model Huragan 2 z kolekcji na 2021 rok, zapakowany w karton (wstępnie złożony - ok. 85%).
Specyfikacja:
- kod produktu: 2128245
- kolor: czarno-limonkowy
- koła: 28"
- rama: alu 6061 X-lite
- rozmiar ramy: 50cm = M
- widelec: Full Carbon Tapered
- napęd: 16 biegów
- manetki przód: Shimano Claris ST-R2000 2 speed
- manetki tył: Shimano Claris ST-R2000 8 speed
- przerzutka przód: Shimano Claris FD-R2000
- przerzutka tył: Shimano Claris RD-R2000
- mechanizm korbowy: Shimano Claris R2000 50/34T 165/170 mm
- hamulec przód: Promax RC-481 aluminiowy
- hamulec tył: Promax RC-481 aluminiowy
- opony: Michelin Dynamic Sport 700×23C
- obręcze: Ryde DP16
- piasta przód: JoyTech JY-A171DSE aluminiowa
- piasta tył: JoyTech JY-A192DSE aluminiowa
- kaseta / wolnobieg: Shimano CS-HG51 11-28T 8 speed
- kierownica: Romet aluminiowa 420 mm
- sztyca: Romet aluminiowa 27,2 mm 300/350/400 mm
- mostek kierownicy: Romet aluminiowy 90/100/110 mm
- siodło: Romet Road
- pedały: FP-971 aluminiowe
- waga: 9,8 kg
Zastosowane technologie:
W procesie hydroformowania wykorzystuje się olej pod wysokim ciśnieniem, by uzyskać lekkie i mocne rury aluminiowe o wyjątkowych kształtach.
Al 6061 X-Lite - nowoczesny stop aluminium, który dzięki podwyższonej o 30% wytrzymałości umożliwia stosowanie rur o cienkich ściankach, co pozwala dodatkowo obniżyć masę ramy.
QR-RW - Tradycyjny zacisk mocujący koło obsługiwany jest za pomocą wygodnej dźwigni.
Cieniowane rur, czyli zmienna grubość ich ścianek, pozwala na obniżenie masy ramy bez obniżenia jej wytrzymałości.
CARBON FORK - włókno węglowe, z którego wykonany jest widelec oprócz niskiej wagi znacznie lepiej od aluminiowego oraz amortyzowanego rozprasza drgania wysokiej częstotliwości, których długotrwały wpływ decyduje o zmęczeniu układu kostnego i mięśniowego.
INNER CABLE ROUTING - wewnętrzne prowadzenie linek i przewodów hydraulicznych pozwala na ich ochronę przed warunkami zewnętrznymi i umożliwia tworzenie czystych linii rowerów.
TAPERED HEADTUBE - zastosowanie łożysk o różnej średnicy w główce sterowej pozwala na obniżenie masy tego elementu przy jednoczesnym podniesieniu sztywności przodu roweru i zminimalizowaniu negatywnych skutków przeciążeń.
PRZYDATNE INFORMACJE PRZY DOBORZE ROWERU:
Szosa – nazywana potocznie kolarzówką lub szosówką. To rower przeznaczony głównie do szybkiej jazdy po drogach utwardzonych (asfaltowych) i w miarę prostych. Rama jak i widelec przedni są sztywne (nie posiada żadnych amortyzatorów). Rama ma zazwyczaj klasyczną geometrię – długą rurę główną, mocno nachyloną rurę podsiodłową i krótką główkę, co sprawia, że rower jest stosunkowo długi. Siodełko zazwyczaj położone jest wyżej niż kierownica to wymusza u rowerzysty postawę poziomą – sprinterską. Szosówka wyposażona jest w charakterystyczną kierownicę – tzw. baranek, skierowaną ku dołowi.
Dobór ramy roweru szosowego jest sprawą wybitnie zindywidualizowaną. Można się spotkać z opinią, że dobrze dobrana rama szosówki jest ważniejsza od materiału z jakiego ją wykonano. Trudno się temu dziwić. Szosówka wymusza stałą, silnie pochylona pozycję - wynika ona z geometrii ramy roweru oraz doboru mostka oraz sztycy. Te 3 elementy zestawione razem powodują taką, a nie inną, pozycję rowerzysty, zatem ich zgranie jest najistotniejsze przy składaniu tego typu roweru i ma znaczący wpływ na komfort jazdy.
Przykład: jeżeli źle dobierzesz długość mostka kierownicy, skazany zostaniesz na męczącą i niedostosowaną do Twoich możliwości fizycznych pozycję. Wyjściem będzie zmiana mostka na dobrany prawidłowo do Twoich predyspozycji.
Dlatego dobierając ramę, mostek, sztycę - należy brać pod uwagę nie tylko długość nogi, ale także indywidualne możliwości fizyczne wynikające z budowy ciała, jego giętkości, wytrzymałości na nietypową, pochyloną pozycję jazdy. Łatwo zrozumieć, że np. długość mostka kierownicy wpływa bezpośrednio na mniej lub bardziej pochyloną pozycję użytkownika (mniej lub bardziej musimy "wyciągnąć się" do przodu).
PRAKTYCZNE POMIARY:
- Rozmiar dla ram klasycznych = Odległość "Krok - Podłoga" x 0.67
- Rozmiar dla ram opadających = Odległość "Krok - Podłoga" x 0.58