RME HDSPe AIO to następczyni doskonale wszystkim znanej i nagradzanej w wielu mediach [m. in. Mipa 2004] karty HDSP 9632. Jest to najbardziej dojrzała i dopracowana karta jaka kiedykolwiek opuściła linię montażową RME oraz jedna z najbardziej uniwersalnych na rynku profesjonalnych kart audio. Jeśli chcesz skoncentrować się na produkcji muzycznej, a nie na walce ze sterownikami/komputerem to ta karta jest dla Ciebie. Montujesz w komputerze, instalujesz sterowniki i zapominasz o problemach …
Firma RME dostosowuje na bieżąco swoje produkty do nowych rozwiązań na rynku IT. HDSPe AIO [Advanced-Input-Output] wykorzystując w pełni potencjał magistrali PCI-E oferuje znacznie większą wydajność niż karty na złączu PCI. Teraz możliwa jest praca przy jeszcze mniejszych latencjach nawet w skomplikowanych projektach audio. Jednak nowe złącze PCI-E to nie jedyna nowość w opisywanej karcie. Producent wyposażył HDSPe AIO w najnowsze przetworniki AD/DA 192kHz z odstępem sygnału od szumu ponad 112 dB. Po raz pierwszy wszystkie wejścia/wyjścia karty mogą pracować równocześnie; również S/PDIF i AES/EBU! Dodatkowe opcjonalne rozszerzenia [AI4S-192, AO4S-192] pozwalają rozbudować możliwości karty o 4 dodatkowe wysokiej jakości symetryczne wejścia/wyjścia.
Karta zawiera także wszystkie sprawdzone technologie zawarte w poprzedniej wersji HDSP 9632, a są to: Steady Clock – stabilny zegar z minimalnym jitterem, TotalMix – elastyczny mikser z bogatymi możliwościami dystrybucji sygnału, S/MUX, ASIO Zero CPU Load i inne. Istnieje również możliwość synchronizacji karty poprzez instalację opcjonalnego rozszerzenia TCO z sygnałem Timecode [LTC/Video]. Dzięki technologii „secure flash update” opracowanej przez RME wszelkie aktualizacje i poprawki mogą być instalowane w prosty sposób bez konieczności wykonywania skomplikowanych operacji z pogranicza informatyki.
RME HDSPe AIO to jedna z najbardziej uniwersalnych kart na rynku pro-audio co w połączeniu z legendarną stabilnością sterowników RME daje nam niezawodny system rejestracji wielośladowej audio. Należy pamiętać, że karta dźwiękowa jest jednym z ważniejszych elementów każdego studia nagraniowego. Od niego zależy stabilność i szybkość działania aplikacji rejestrującej, efektów oraz instrumentów wirtualnych.
Najważniejsze cechy:
- Wejście/wyjście analogowe stereo 24-bity/192kHz, >112 dB SNR,
- Opcjonalnie dodatkowe 4 analogowe wejścia/wyjścia symetryczne,
- Wszystkie wejścia/wyjścia analogowe i cyfrowe pracują z częstotliwością 192 kHz,
- Wejście/wyjście cyfrowe ADAT, 24-bity/192 kHz [S/MUX4],
- Wejście/wyjście cyfrowe S/PDIF, 24-bity/192 kHz,
- Wejście/wyjście cyfrowe AES/EBU, 24-bity/192 kHz,
- Wyjście słuchawkowe stereo z osobnym przetwornikiem DA 24-bity,
- Możemy wykorzystać maksymalnie 18 wejść i 20 wyjść równocześnie,
- Wejście/wyjście MIDI, 16 kanałów MIDI [hi-speed],
- Zmiana ustawień karty w czasie rzeczywistym,
- Natywna obsługa magistrali PCI Express,
- TotalMix: 760 kanałowy mikser, 42-bitowa rozdzielczość wewnętrzna,
- DigiCheck; oprogramowanie do analizy sygnału audio, w tym surround [m.in. 30-to zakresowy Spectral Analyser, wskaźnik korelacji i wiele innych],
- Magix Samplitude 10SE gratis; 48 śladów, 24-bity/96kHz, MIDI, VST/VSTi [oferta aktualna do wyczerpania stanów magazynowych],
- Sterowniki: Windows 2000/XP/Vista/64 [ASIO 2.0, GSIF 2.0]; MAC OS X Intel [Core Audio, Core MIDI].
Różnice w stosunku do RME HDSP 9632:
- Magistrala PCI Express,
- Wejścia/wyjścia S/PDIF i AES/EBU działające równocześnie,
- Możliwość uzyskania jeszcze niższych latencji,
- Niezależne wyjście słuchawkowe z własnym przetwornikiem DA,
- Bezpośrednie wsparcie dla HDSP TCO,
- Hi-end’owe przetworniki AD / DA.
Akcesoria:
- BO9632 XLR – wiązka złączy; symetryczne analogowe XLR [Neutrik] IN/OUT, wyjście słuchawkowe, MIDI IN/OUT,
- AI4S-192 AIO oraz AO4S-192 AIO – dodatkowe 4 wejścia oraz 4 wyjścia symetryczne TRS,
- ALVA – cyfrowe kable ADAT/Toslink, SPDIF, AES/EBU.
Czy można poprawić doskonałe? – jak widać można …
Specyfikacja
Sekcja analogowa - wejścia
- Rozdzielczość bitowa: 24 Bit,
- Częstotliwość próbkowania: 192 kHz,
- Stosunek sygnał/szum [SNR]: 113 dB RMS nieważony, 116dBA @ 44.1 kHz,
- THD @ -3 dBFS: -101 dB, < 0.001 %,
- THD+N @ -3 dBFS: -99 dB, < 0.0015 %,
- Przesłuchy: 108 dB,
- Pasmo przenoszenia AD @ 44.1 kHz, -0.5 dB: 5Hz – 21,5 kHz,
- Pasmo przenoszenia AD @ 96 kHz, -0,5 dB: 5 Hz – 45,3 kHz,
- Pasmo przenoszenia AD @ 192 kHz, -1 dB: 5 Hz – 74 kHz,
- Rodzaj złączy: RCA [niesymetryczne], opcjonalnie XLR [symetryczne],
- Impedancja wejściowa: 10 kOhm,
- Czułość wejściowa: Lo Gain, +4 dBu, -10 dBV,
- Poziom wejścia dla 0 dBFS @ Lo Gain: +19 dBu,
- Poziom wejścia dla O dBFS @ +4 dBu: +13 dBu,
- Poziom wejścia dla 0 dBFS @ -10 dBV: +2 dBV.
Sekcja analogowa - wyjścia
- Rozdzielczość bitowa: 24 Bit,
- Częstotliwość próbkowania: 192 kHz,
- Stosunek sygnał/szum [SNR]: 116 dB RMS niewazony, 119 dBA @ 44,1 kHz,
- THD: < – 104 dB, < 0.00063 %,
- THD+N: < -100 dB, < 0.001 %,
- Przesłuchy: > 110 dB,
- Maksymalny poziom wyjściowy: +19 dBu,
- Pasmo przenoszenia @ 44.1 kHz, -0.5 dB: 5 Hz – 22 kHz,
- Pasmo przenoszenia @ 96 kHz, -0.5 dB: 5 Hz – 34 kHz,
- Pasmo przenoszenia @ 192 kHz, -1 dB: 5 Hz – 50 kHz,
- Rodzaj złączy: RCA [niesymetryczne], opcjonalnie XLR [symetryczne],
- Impedancja wyjścia: 50 Ohm,
- Poziom wyjściowy: Hi Gain, +4 dBu, -10 dBV,
- Poziom wyjścia dla 0 dBFS @ Hi Gain: +19 dBu,
- Poziom wyjścia dla 0 dBFS @ +4dBu: +13 dBu,
- Poziom wyjścia dla 0 dBFS @ -10 dBV: +2 dBV.
Wyjścia słuchawkowe
- Rodzaj złącza: 1/4″ TRS,
- Impedancja: 30 Ohm,
- Inne: reszta parametrów identyczna jak wyżej.
Sekcja cyfrowa - wejścia i wyjścia
- Złącza: AES/EBU [XLR], SPDIF [RCA], ADAT [Toslink],
- Rozdzielczość bitowa: 24 Bit,
- Częstotliwość próbkowania: 192 kHz.
Sekcja cyfrowa - MIDI
- Wejście/wyjście: DIN 5-pin,
- Inne: tryb Hi-Speed [1ns].