Riley One-Point-Five
Takie samochody jak ten na rynku pojawiają się rzadko. Unikatowy model, najwyższej jakości podzespoły racingowe, przeszłość historyczna z pucharami europejskich rajdów na swoim koncie oraz dołączony album fotograficzny z jego przebudowy oraz serwisów. Prawdziwa perła kolekcji Austor, która ma dalej ważną homologację FIA, w terenie sprawuje się znakomicie i od 1962 ma dalej te same tablice rejestracyjne!
Riley One-Point-Five (czyli po prostu 1.5) w zamyśle miał być luksusowym samochodem sportowym, na który mogliby sobie pozwolić przedstawiciele klasy średniej. Użytkownicy Riley’a z lat 50-60 oraz historycy uważają model za niezwykle udany i wygodny. Rzadkością tamtych czasów był obszerny kokpit i sporo miejsca na nogi kierowcy i pasażerów. Samochód wyprodukowany został przez firmę William Riley, brytyjskiego producenta samochodów użytkowych i sportowych, działającego od 1890 roku w Coventry (w 1938 zakład przeszedł pod skrzydła BLM British Leyland Motor Corp.) Co ciekawe, równolegle produkowany był jego bliźniak Wolseley 1500, który posiadał tę samą konstrukcję, aczkolwiek był nieco słabszy i gorzej radził sobie na torach wyścigowych. Riley ukrył w sobie podwozie, zwieszenie oraz układ kierowniczy z Morris’a Minor, a jego serce stanowił mocny czterocylindrowy, rzędowy silnik B-serii o pojemności 1489 cm³ oraz skrzynia biegów Magnette. Produkcja w latach 1957–1965 zamknęła się ilością około 40000 sztuk. Obecnie samochód występuje rzadko, jedynie w rękach kolekcjonerów. Ten egzemplarz ponad 20 lat temu przebudowany został do sportu i może poszczycić się przepiękną historią wyścigową.
Silnik
- 1489cm3, oryginalny BMC Tuning,
- tłoki o wysokim stopniu sprężania,
- podwójne gaźniki SU,
- lekki i wyważony korbowód,
- głowica zoptymalizowane przez Petera Burgessa – cenionego specjalisty zajmującego się tego typu przeróbkami,
- utwardzone gniazda zaworowe dostosowane do paliwa 95,
- sportowy, lekki, odlany w całości wałek rozrządu Piper 285,
- kolektor robiony na zamówienie – polerowany w środku,
- filtr K&N, wyciągany filtr paliwa.
Skrzynia biegów
- o przełożeniu 4,2:1, zaadaptowana z MGB,
- dyferencjał o ograniczonym poślizgu (szpera) firmy Quaife,
- odnowiony i wyważony wał GKN wraz z nowymi krzyżakami.
Zawieszenie SuperFlex
- poliamidowe tuleje zawieszenia przód i tył,
- amortyzatory regulowane Spax,
- geometria ustawiona pod sportowe użytkowanie,
- wzmocniony stabilizator poprzeczny.
Hamulce
- przód: tarcze i klocki Green Stuff,
- tył: Mintex Sport – odpowiednie dla modelu,
- silikonowy płyn hamulcowy,
- nowe miedziane przewody hamulcowe,
- węże hamulcowe Aeroquip.
Nadwozie
- odnowione halogeny Cibie,
- światło cofania 756 Lucas,
- mechaniczna halda,
- podwójny stoper z podświetleniem,
- lampa do czytania mapy dla pilota,
- dodatkowe reflektory halogenowe,
- alternator 40-amperowy,
- gaśnica,
- odcięcie prądu,
- nowe stalowe koła 4,5 cala z nowymi oponami Dunlop Historic,
- zatwierdzona klatka bezpieczeństwa,
- nowe wykładziny,
- laminowana przednia szyba Pilkington.
Samochód wysterowany na hamowni przez jednego z brytyjskich.
Faktura do uzgodnienia.
Jesteśmy kolekcjonerami i pasjonatami motorsportu historycznego, zabytkowych aut i motoryzacji ogółem. W salonie Austor wystawiamy publicznie okazy historii motoryzacji oraz dajemy możliwość nabycia rzadkich egzemplarzy aut z pewnego źródła. Codziennie dzielimy się z naszymi gośćmi wiedzą w tematyce aut zabytkowych, historii motoryzacji i budowania własnych kolekcji.
Klasyk, hypercar, auto rajdowe? Austor to świątynia motoryzacji, w której znajdziesz swój wymarzony samochód, z piękną historią i z pewnego źródła. Zapraszamy do naszych salonów w Galerii Malta w Poznaniu. To jedyne takie miejsce w Polsce i prawdopodobnie na świecie!
ZACHĘCAMY DO SKORZYSTANIA Z NASZYCH USŁUG SPRZEDAŻOWYCH ORAZ DETALINGOWYCH AUSTOR SPA
NA ŻYCZENIE MOŻEMY ZAJĄĆ SIĘ RÓWNIEŻ ODBIOREM LUB DOSTARCZENIEM SAMOCHODU POD WSKAZANY ADRES, W TYM CELU SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI!