Remarketing – Kampania Remarketingowa Google Ads. Sprzedawaj więcej!
Nikt nie ma wątpliwości, że z roku na rok powiększa się liczba zakupów online. Niektóre tradycyjne biznesy z powodzeniem przerzuciły swoją sprzedaż likwidując stacjonarne punkty swojego biznesu. Zauważ, że nie dotyczy to tylko koszulek, butów czy kosmetyków. Coraz więcej sprzedaży online odbywa się w przypadku węgla, pomp ciepła, mebli. Rynek usług również czerpie niesamowite korzyści z handlu online. Coraz więcej dzieje się w internecie i warto to wykorzystać na korzyść Twojego biznesu.
Wiele trendów z tradycyjnej sprzedaży przenosi się do internetu
Wiele trendów z tradycyjnej sprzedaży przenosi się do internetu i coraz częściej uprawiany jest tak zwany „online window shopping” jest to analogiczny trend do „window shoppingu” uprawianego przez klientów w sklepie. Klient wchodzi do sklepu… poogląda.. poczyta i wychodzi ze sklepu. W przypadku punktu stacjonarnego nie wiesz co dzieje się z klientem – w przypadku firmowej strony internetowej czy sklepu online masz możliwość dotarcia ze swoją ofertą do miejsc, do których aktualnie się wybrał!!!
- Udał się do sklepu konkurencji? - Jesteś tam ze swoją ofertą!
- Przegląda facebooka lub inne medium społecznościowe? – Jesteś tam ze swoją ofertą!
- Robi zakupy (ser, chleb, kosmetyki) – jesteś tam ze swoją ofertą!
- Czyta z zainteresowaniem o nowych spławikach (jego hobby) – jesteś tam ze swoją ofertą!
- Dekoruje mieszkanie? Robi remont? – jesteś tam ze swoją ofertą!
- Ogląda filmiki instruktarzowe na YOUTUBE jak wyregulować przepustnicę? – jesteś tam ze swoją ofertą!
Możliwości są nieograniczone – co to jest i jak to działa? Jest to zaawansowane narzędzie marketingowe, które jest obecnie jednym z najskuteczniejszych narzędzi sprzedażowych. Jest to REMARKETING.
Na czym polega remarketing i jak go wykorzystać?
Klient trafia do Twojej firmy i jest zainteresowany wymianą opon w Twoim zakładzie mechanicznym. Niestety na Twoją niekorzyść zapoznał się z Twoją ofertą, ale ma zamiar zapoznać się również z ofertą Twojej konkurencji. Wychodzi więc od Ciebie i przegląda oferty na stronach konkurencji, zagląda również na portale ogłoszeniowe olx itd. Teoretycznie jeżeli nie zainteresowałeś go od razu to można spisać tego klienta na straty (tak by było w przypadku sklepu stacjonarnego). Na szczęście, dzięki remarketingowi możesz śledzić swojego klienta i skierować na niego przekaz reklamowy w postaci tekstowej lub graficznej. Możesz poinformować, go o tym, że jeżeli dokona teraz zakupu to dostanie zniżkę, albo dodatkową usługę. Możesz za kilka dni poinformować, go o dodatkowym rabacie lub promocji.
Dzięki remarketingowi masz szansę na dowolne przekonanie klienta o tym by to właśnie w Twoim zakładzie zostawił pieniądze. A przekonywać go będziesz w dowolnym miejscu, w którym przebywa, gdyż Tworzony jest specjalny profil Twojego klienta, dzięki czemu przekaz reklamowy jest jeszcze bardziej dostosowany do każdego indywidualnie. Wiek, płeć, zainteresowania, strony na których przebywa, dowolne miasto, a nawet okolice Twojego zakładu, restauracji, hotelu. Możliwości są nieograniczone – dlatego jest to narzędzie tak często wykorzystywane przez największe firmy nie tylko na świecie, ale i Polskich gigantów. Teraz również Ty możesz z tego skorzystać do zwiększenia sprzedaży w Twojej firmie.
Remarketing wykorzystywany jest w każdej branży nie ważne czy prowadzisz hotel, restaurację, lokalny sklep z zabawkami czy rozbudowany sklep online.
Remarketing wykorzystywany jest w każdej branży nie ważne czy prowadzisz hotel, restaurację, lokalny sklep z zabawkami czy rozbudowany sklep online. Możesz trafiać ze swoją ofertą do klientów jeszcze skuteczniej.
Remarketing jest tak skuteczny, gdyż klient oglądając czerwone buty w Twoim sklepie online otrzymuje przekaz reklamowy i informacje w postaci zniżek czy rabatów na czerwone buty w Twoim sklepie. Nie na zielone, nie na czapki, nie na pralkę, ale na produkt, który go interesował. Kupił już czerwone buty? Możesz prowadzić crosseling, upselling i sprawić by kupował częściej i więcej. Sprawdź jak możesz wykorzystać to w swoim biznesie. Zapraszamy!
Twoja kampania remarketingowa Google Ads w naszych rękach:
- Implementowanie tagu remarketingowego na firmowej stronie. Tag umożliwia śledzenie klientów, dodawanie ich do skonstruowanych profili konsumenckich przez co odpowiednie i prawidłowe zaimplementowanie jest kluczowe dla prawidłowego działania reklamy sledzącej.
- Skonstruowanie odpowiedniej strategii marketingowej mającej na celu maksymalizowanie efektów działania remarketingu. Zdefiniowanie odpowiedniej grupy docelowej oraz dostosowanie przekazu marketingowego oraz reklamowego na wybranego odbiorcę. Ustalenie w jakich miejscach będzie docierał przekaz reklamowy do określonych grup klientów. WP, ONET, fora dyskusyjne, YouTube, blogi tematyczne itd.
- Tworzenie list remarketingowych. Stworzenie odpowiednich list remarketingowych dostosowanych do profili klientów. Grupy docelowe, do których będzie docierał przekaz marketingowy oraz reklamowy. Tworzone według między innymi kombinacji wieku, płci, zainteresowania, odwiedzanych stron, hobby. Segmentacja według konwersji między innymi remarketing produktowy, interakcja ze stroną firmową, cross-selling, up-selling, kontakt z firmą.
- Przygotowanie odpowiednich przekazów marketingowych oraz reklamowych pod określone cele biznesowe. Przekaz powinien być dostosowany odpowiednio do grup docelowych przez co wskaźnik konwersji diametralnie rośnie.
- Przygotowanie kreacji graficznej. Przekaż reklamowy w postaci graficznej zachęcający klientów do określonego celu biznesowego. Projekty graficzne i jego przekaz dostosowane do odpowiednich grup docelowych. Wsparte o copywriting oraz neuromarketing kreacje graficzne zwiększające konwersję, a przez to Twoją sprzedaż.
- Optymalizacja kampanii. Optymalizacja strategii marketingowej i konfiguracja kampanii dostosowana do odpowiednich grup docelowych. Zadbanie o odpowiedni poziom bounce rate. Dostosowanie liczby wyświetleń do każdej grupy docelowej. Stworzenie harmonogramu wyświetlania reklam. Segmentacja użytkowników spełniających określone kryteria zgodnie z założeniami konwersji oraz celów biznesowych.
Gdzie będą wyświetlały się reklamy?
Sieć reklamowa Google
Sieć reklamowa Google obejmuje 98% polskiego internetu. To oznacza dla Ciebie, że praktycznie na każdej stronie jest możliwość umieszczania Twojej reklamy. Oczywiście możesz zgodnie ze strategią marketingową dopasować banery remarketingowe tak, by wyświetlały się na określonych stronach tematycznych lub wedle innych wybranych przez Ciebie kryteriów. Możesz wyświetlać się ze swoją ofertą na stronach takich jak WP, Onet, Interia, gazeta.pl, YouTube, o2.pl, pudelek, fora tematyczne, blogi itd.
Możliwości targetowania są nieograniczone. Można odpowiednio targetować grupę znajdującą się na Twojej liście mailingowej. Zauważ, że osoby znajdujące się na Twojej liście mailingowej wstępnie zainteresowani są Twoją ofertą. Jest to jedna z najlepiej konwertujących, czyli kupujących grup odbiorców.
Wyszukania internetowe
Możesz wyświetlać się, ze swoją ofertą osobom, które są zainteresowane konkretnymi produktami. Wpisują oni w wyszukiwarkę internetową hasła powiązane z Twoją ofertą. W ten sposób możesz pozyskać klientów Twojej konkurencji, gdyż szukają oni konkretnych produktów, a wyświetlasz się im Ty.
Video
Rewolucja wideo wciąż trwa. Coraz więcej informacji przekazywana jest za pomocą video. Wiele osób mnóstwo czasu spędza oglądając filmy na YouTube. Wyobraź sobie, że możesz pojawić się tam ze swoją reklamą. Twój przekaz reklamowy będzie wyświetlany podczas oglądania materiałów na najpopularniejszej platformie video jaką jest Youtube.
Możesz nakierować swój przekaz remarketingowy na sieci społecznościowe. Wykorzystaj swój remarketing na Facebooku lub Linkedinie. Dużo osób spędza mnóstwo czasu na Facebooku więc warto wykorzystać tę platformę jako nośnik Twojej reklamy.
Dołącz do firm świadomie kreujących swoją sprzedaż. Uczynimy Twoją firmę aktualną i dostosowaną do nowoczesnego rynku. Otrzymasz gotowe narzędzie gotowe do generowania sprzedaży!