- Autor: Zbigniew Spyra
- Format: PDF
- Zabezpieczenie: Watermark
- ISBN: 9788378755395
- Wydano: 13 kwietnia 2019
- Wydawca: Uniwersytetu Ekono Wydawnictwo
Pełny tytuł: Relacyjne uwarunkowania kreowania marek należących do detalistow Celem głownym pracy jest zaprezentowanie w aspekcie teoretycznym, poznawczym i praktycznym obszaru związanego z relacyjnymi uwarunkowaniami kreowania marek należących do detalistow. Praca ma charakter monografii naukowej. W jej strukturze można wyodrebnia dwie warstwy: teoretyczno-metodyczną oraz empiryczną, chociaż podział ten nie jest ostry. Składa sie ze wstepu, pieciu rozdziałow oraz zakonczenia. Rozdział pierwszy ma charakter wprowadzający. Ma on na celu identyfikacje przestrzeni definicyjnej dla kluczowej dla rozprawy kategorii marki należącej do detalistow. Rozpoczyna sie od analizy definiowania kategorii marki należącej do detalistow oraz wybranych prob ich klasyfikowania. Rozdział drugi poświecono podstawom teoretycznym wyjaśniającym istote relacji miedzyorganizacyjnych. Dokonano syntetycznej prezentacji podstawowych koncepcji teoretycznych i modeli mających odniesienie do relacji miedzyorganizacyjnych pod kątem ich przydatności do opisu, wyjaśnienia i interpretacji relacji pomiedzy detalistami jako gestorami marek własnych a ich dostawcami. Rozważania w rozdziale trzecim skoncentrowano na relacjach miedzy detalistami jako gestorami marek własnych a dostawcami tych marek. Zaprezentowano przy tym charakterystyke stron relacji z uwzglednieniem motywow oferowania przez detalistow produktow pod markami własnymi, jak rownież motywow, jakimi kierują sie dostawcy podejmujący wspołprace z detalistami w zakresie wytwarzania produktow opatrzonych markami własnymi detalistow. Rozdział czwarty ma charakter metodyczny. Opisano w nim metodyke i założenia badawcze dla badan empirycznych. Podkreślono, że w istocie badania relacji miedzyorganizacyjnych ogniskują sie wokoł trzech zasadniczych problemow praktycznych: problemu identyfikowania własności struktury relacji rynkowych, problemu identyfikowania procesu relacji. Rozdział piąty prezentuje wyniki przeprowadzonych badan empirycznych dotyczących relacyjnych uwarunkowan kreowania marek należących do detalistow. Spis treściWSTEP 9 Rozdział I MARKI NALEŻĄCE DO DETALISTOW - IDENTYFIKACJA PRZESTRZENI DEFINICYJNEJ 23 1. Pojecie marek należących do detalistow - zakres interpretacji 23 1.1. Kategorie marek należących do detalistow 37 2. Funkcje i korzyści wynikające z obecności rynkowej marek należących do detalistow - perspektywa detalisty, konsumenta i dostawcy 42 3. Koncepcja kapitału marki bazującego na konsumencie a marka własna detalisty 49 3.1. Pomiar kapitału marki bazującego na konsumencie 52 3.2. Modele kapitału marek należących do detalistow 57 4. Wybrane teorie zmian systemowych w handlu detalicznym w wyjaśnianiu ewolucyjnego rozwoju marek należących do detalistow 68 4.1. Etapy ewolucyjnego rozwoju marek własnych detalistow 68 4.2. Teorie zmian systemowych w handlu detalicznym a marki należące do detalistow 72 5. Podsumowanie 78 Rozdział II TEORETYCZNE PODSTAWY BUDOWY RELACJI MIEDZYORGANIZACYJNYCH - KONTEKST KANAŁOW MARKETINGOWYCH 81 1. Pojecie i istota relacji miedzyorganizacyjnych 81 1.1. Kooperacja i inne pojecia synonimiczne wykorzystywane do opisu istoty relacji miedzyorganizacyjnych 84 1.2. Treśa, funkcje i atrybuty relacji miedzyorganizacyjnych 94 2. Kluczowe podejścia teoretyczne wykorzystywane do badania relacji miedzyorganizacyjnych w kanałach marketingowych 102 2.1. Teorie uzasadniające wspołprace w kanałach marketingowych na poziomie przedsiebiorstwa 102 2.2. Teorie uzasadniające wspołprace w kanałach marketingowych na poziomie relacji 108 2.3. Koncepcje uzasadniające wspołprace w kanałach marketingowych wynikające z teorii sieci 113 2.4. Wybrane modele w marketingu relacji odnoszące sie do wspołpracy w kanałach marketingowych 117 2.5. Modele analityczne przydatne do badania relacji miedzyorganizacyjnych w kanale marketingowym w ujeciu dynamicznym 128 3. Typologia relacji miedzyorganizacyjnych - przegląd literaturowy 132 4. Determinanty rozwoju i sukcesu relacji miedzyorganizacyjnych 144 5. Podsumowanie 152 Rozdział III RELACJE MIEDZY DETALISTAMI A DOSTAWCAMI ICH MAREK WŁASNYCH JAKO KATEGORIA RELACJI MIEDZYORGANIZACYJNYCH 154 1. Sieci handlowe jako podmioty kreujące własne marki 154 1.1. Motywy relacyjne oferowania przez detalistow produktow pod markami własnymi 162 1.2. Detalista jako gestor marki własnej i jego siea relacji 164 2. Producent - dostawca produktow opatrzonych markami własnymi detalistow jako podmiot sieci relacji detalistow 170 2.1. Opcje strategiczne producentow w zakresie dostarczania detalistom produktow opatrzonych ich markami własnymi 171 2.2. Motywy producentow podejmujących wspołprace z detalistami w zakresie wytwarzania produktow opatrzonych markami własnymi detalistow 175 3. Relacje miedzy detalistami a dostawcami ich marek własnych na tle wybranych typologii relacji miedzyorganizacyjnych 183 3.1. Czynniki determinujące kreowanie relacji miedzyorganizacyjnych pomiedzy dostawcami a detalistami jako gestorami marek własnych 183 3.2. Parametry oceny relacji pomiedzy producentami a detalistami jako gestorami marek własnych z perspektywy marketingu relacji i zarządzania łancuchem dostaw 189 4. Ewolucja funkcji i wymogow relacyjnych w procesie kreowania marek należących do detalistow 198 5. Cechy umow konstytuujących relacje miedzy detalistami jako gestorami marek własnych a ich dostawcami 204 6. Podsumowanie 210 Rozdział IV ASPEKTY METODYCZNE BADAN RELACJI MIEDZY DETALISTAMI JAKO GESTORAMI MAREK WŁASNYCH A ICH DOSTAWCAMI 214 1. Relacje miedzyorganizacyjne jako przedmiot badan 214 2. Zakresy badan relacji miedzyorganizacyjnych w kontekście kreowania marek należących do detalistow 217 3. Źrodła informacji i metody badan empirycznych relacji miedzyorganizacyjnych w kontekście kreowania marek należących do detalistow 219 4. Modele badawcze przydatne do badania relacyjnych uwarunkowan kreowania marek należących do detalistow 226 4.1. Model otoczenia jako podstawa badan relacyjnych uwarunkowan kreowania marek należących do detalistow 228 5. Ocena i pomiar relacji miedzyorganizacyjnych w kontekście kreowania marek należących do detalistow - przykłady konstruktow 239 6. Przesłanki i metodyka badania relacji miedzyorganizacyjnych w kontekście kreowania marek należących do detalistow 249 6.1. Modele koncepcyjne przyjete do badan 253 7. Podsumowanie 260 Rozdział V RELACYJNE UWARUNKOWANIA KREOWANIA MAREK WŁASNYCH NALEŻĄCYCH DO DETALISTOW W ŚWIETLE BADAN EMPIRYCZNYCH 262 1. Determinanty zakupu marek własnych należących do detalistow - perspektywa konsumentow 262 1.1. Cele i metodyka badania 262 1.2. Preferowane miejsca zakupow konsumentow indywidualnych na rynku produktow szybkorotujących (FMCG) - wyniki badania 264 1.3. Postawy konsumentow wobec marek należących do detalistow - weryfikacja modelu 268 1.3.1. Hipotezy badawcze 268 1.3.2. Model pomiarowy zmiennych ukrytych - identyfikacja 269 1.3.3. Ocena jakości modelu pomiarowego 271 1.3.4. Oszacowanie parametrow modelu 273 1.3.5. Ocena jakości modelu 274 1.3.6. Respecyfikacja modelu 277 1.3.7. Ocena hipotez i wnioski badawcze 280 2. Relacyjne uwarunkowania kreowania marek własnych należących do detalistow - perspektywa detalisty jako gestora marek własnych 282 2.1. Cele i metodyka badania 282 2.2. Identyfikacja i ocena działan związanych z kształtowaniem relacji z dostawcami w procesach kreowania marek własnych - studia przypadkow 287 2.2.1. Opis przypadku - Aldi 287 2.2.2. Opis przypadku - Biedronka 291 2.2.3. Opis przypadku - Lidl 298 2.2.4. Opis przypadku - Auchan 303 2.2.5. Opis przypadku - Carrefour 307 2.2.6. Opis przypadku - Tesco 317 2.2.7. Podsumowanie 328 3. Identyfikacja i ocena relacyjnych uwarunkowan kreowania marek należących do detalistow - perspektywa dostawcow 332 3.1. Cele i metodyka badania 332 3.2. Wyniki badania 336 3.2.1. Identyfikacja typow realizowanych opcji strategicznych w zakresie oferowania detalistom ich marek własnych oraz kluczowych czynnikow sukcesu dla każdej opcji strategicznej 336 3.2.2. Identyfikacja roli ryzyka jako czynnika determinującego skuteczny rozwoj lub niepowodzenie w relacjach 343 3.2.3. Identyfikacja efektow indywidualnych wpływu wspołpracy w obszarze dostarczania marek należących do detalistow 354 3.2.4. Identyfikacja realizowanego modelu wspołpracy z detalistami jako gestorami marek własnych 361 ZAKONCZENIE 367 BIBLIOGRAFIA 379 SPIS TABEL 407 SPIS RYSUNKOW 411 SPIS STUDIOW PRZYPADKOW 412 ANEKS 413
Kupiłem e-booka, co dalej?
- Kiedy Twoja płatność zostanie potwierdzona, poinformujemy Cię wiadomością email o możliwości pobrania e-booka.
- Pliki do pobrania znajdziesz na swoim koncie Allegro w zakładce "Moja półka".
- Jeśli kupiłeś e-booka bez konta Allegro, załóż konto na ten sam adres email z którego dokonałeś zakupu.
- Pliki będą dostępne we wszystkich formatach prezentowanych w opisie aukcji.
- Pobierz pliki i ciesz się swoim nowym e-bookiem !
Sklep działa w ramach struktur spółki Ravelo, odpowiedzialnej za e-commerce Grupy PWN. Sprzedajemy na allegro od 2001 roku. Kupując u nas otrzymujesz gwarancje udanych zakupów u sprzedawcy, któremu zaufały tysiące zadowolonych klientów.