Profesjonalne podłączenia: XLR oraz zasilanie Phantom (48/24V)
Zasilanie Phantom (48V & 24V) oraz niezależny wzmacniacz instrumentu sprawiają, że wejścia LS-100 zapewniają niski poziom szumów i wysoki współczynnik S/N nawet przy nagrywaniu z wykorzystaniem długiego kabla mikrofonu. Rejestrator posiada przełącznik zasilania XLR na złączach typu combo, co pozwala na włączanie i wyłączanie zasilania Phantom, zależnie od tego czy mikrofon pojemnościowy wymaga tego rodzaju zasilania. Co więcej, niezależne ustawianie poziomu nagrywania L/R pozwala na indywidualną regulację lewego i prawego kanału XLR, a tym samym na uzyskiwanie doskonale zrównoważonych nagrań audio.
Przebieg wielościeżkowego nagrywania
LS-100, to wzorcowy, przenośny, wielościeżkowy rejestrator, zapisujący różne źródła dźwięku i tworzący jedno spójne nagranie. Rejestrator oferuje każdemu profesjonaliście, począwszy od osób piszących teksty piosenek aż po radiowców, pełną kontrolę nad procesem nagrywania i możliwość kształtowania finalnych efektów. Pojedyncze lub równoległe nagrywanie ścieżek, wyciszanie wszystkich ścieżek poza jedną w czasie odtwarzania oraz zastępowanie i edycja pojedynczych ścieżek sprawiają, że wielościeżkowe nagrywanie daje możliwość powtarzania wybranych fragmentów lub ponownego nagrywania aż do uzyskania pożądanego rezultatu. LS-100 obsługuje balans kanałów L/R, co pozwala na rozprzestrzenienie sygnału dźwiękowego w nowe wielokanałowe pole dźwiękowe dla doskonałej kontroli balansu nagrania. LS-100 daje możliwość nagrania maksymalnie 8 ścieżek i łącznie 999 projektów. Dzięki temu zyskujemy niewiarygodną wszechstronność przy realizacji złożonych nagrań.
Nagrywanie z funkcją overdubbingu
“Overdubbing” to kolejna funkcja, z której dotąd można było korzystać tylko w przypadku nagrań studyjnych. Powiedzmy, że zarejestrowałeś już podstawowe ścieżki sekcji rytmicznej utworu, a teraz chcesz dodać wokal i linię instrumentalną. Wykorzystując możliwości wielościeżkowego nagrywania, LS-100 pozwala wygodnie dodać (funkcja overdubbing) dodatkowy dźwięk do zarejestrowanego już wcześniej pliku, przy jednoczesnym monitorowaniu owych wcześniejszych ścieżek na wyświetlaczu.
Funkcja overdubbbing pozwala na dogrywanie wokalu i linii instrumentalnej do oryginalnego nagrania i jednoczesne monitorowanie pierwotnego dźwięku.
Nowa, wysoka jakość mikrofonów kierunkowych
Profesjonaliści wiedzą, że precyzyjne ustawienie mikrofonów jest kluczowe dla uchwycenia pełnej głębi i precyzji rejestrowanego dźwięku. LS-100 wyposażony jest w dwa wysokiej jakości wbudowane mikrofony, ustawione pod katem 90°, pozwalające uchwycić i zarejestrować realistyczny, stereofoniczny dźwięk o naturalnej charakterystyce. Ustawienie mikrofonów pod kątem 90° – podobne do rozstawienia uszu człowieka – sprawia, że dźwięk stereofoniczny uwzględnia różnice w ciśnieniu dźwięku (intensywność stereofonii) i czas opóźnienia (czas dotarcia w stereofonii) – dając wyjątkowo zrównoważone efekty akustyczne. Opracowana konstrukcja zapewnia także zoptymalizowaną odległość pomiędzy mikrofonami i zapobiega odbiciom dźwięku.
Czułość mikrofonu i filtr górnoprzepustowy
LS-100 posiada funkcję regulacji czułości mikrofonu pozwalającą na ustawienie wysokiego, średniego lub niskiego poziomu czułości: dzięki temu można odpowiednio uchwycić każde spektrum akustyczne począwszy od wyrazistych, donośnych tonów dobiegających z daleka, aż po subtelne niuanse bliskiego źródła dźwięku. W LS-100 zoptymalizowano również zapis dźwięków pochodzących z otoczenia. Pomaga w tym zintegrowany, regulowany w dwóch poziomach (100Hz / 300 Hz) filtr odcinania niskich częstotliwości. Jest on niezwykle użyteczny, ponieważ blokuje dochodzące z otoczenia szumy o określonych częstotliwościach, np. szum powietrza z klimatyzatora czy projektora i w ten sposób pozwala skoncentrować się na bogatej ścieżce dźwiękowej.
Układy wzmacniające wysokiej jakości
Model LS-100 wyposażono w innowacyjne obwody elektryczne składające się z najwyższej jakości komponentów, odrębne płytki systemowe, obwody audio oraz dedykowane układy scalone dla poszczególnych kanałów we/wy, które pozwalają eliminować szumy.
Wstępne, automatyczne i zdalne nagrywanie
Każdy lubi niespodzianki, ale nie podczas profesjonalnego nagrywania. Nie ma nić bardziej frustrującego niż pominięcie początku istotnego nagrania. Wprowadzone w modelu LS-100 wstępne i automatyczne nagrywanie nie pozostawiają niczego przypadkowi: bufor wstępnego nagrywania zapisuje kilka sekund dźwięku poprzedzającego naciśnięcie przycisku zapisu, zaś funkcja synchronizacji nagrywania z głosem (voice sync) automatycznie uruchamia nagrywanie i zachowuje nagranie w dodatkowych plikach stosownie do ustawionej wartości progowej poziomu nagrywania. Innymi słowy, LS-100 automatycznie rozpoczyna nagrywanie, gdy wykryje poziom dźwięku wyższy niż wartość synchronizacji (poziom detekcji) ustawiona przez użytkownika i automatycznie zatrzymuje nagrywanie, gdy poziom spadnie poniżej owej wartości. Ponadto, sterowanie to może także odbywać się zdalnie dzięki opcjonalnemu nadajnikowi i odbiornikowi RS30W. To ogromna swoboda poruszania się w trakcie nagrywania i eliminacja wszelkich zakłóceń związanych z bezpośrednią obsługą urządzenia.
Metronom i stroik
Metronom w modelu LS-100 może działać w dwóch różnych trybach: może pełnić funkcję metronomu pomagającego zachować regularny rytm podczas ćwiczeń lub działać z synchronicznym nagrywaniem. Metronom posiada szereg różnych ustawień, w tym funkcję odliczania, regulację tempa, wzorca rytmicznego oraz regulację dźwięku i głośności. Funkcja stroika posiada cztery różne tryby: tryb kalibracji pozwala na ustawienie częstotliwości wzorcowej dźwięku A w krokach co 1Hz i w zakresie od 435Hz do 445Hz. Tryb chromatyczny dostosowuje brzmienie wprowadzonego instrumentu do brzmienia wzorcowego i zapewnia właściwy zapis każdej skali muzycznej. Natomiast tryb Gitarowy i tryb Gitary Basowej pozwalają na dostrojenie tych instrumentów poprzez zagranie pojedynczego dźwięku i pobranie wartości wzorcowej. Igła wskaźnika na wyświetlaczu powinna wówczas pokazywać dokładnie centralny punkt skali.
Lissajous
Luissajous, klawisz Shift i regulacja prędkości odtwarzania
W pomieszczeniach służących do zapisu dźwięku, np. w studiach radiowych, odległość pomiędzy mikrofonem i źródłem dźwięku jest automatycznie mierzona z wykorzystaniem różnicy fazowej. To niewielka różnica pomiędzy dwoma falami dźwiękowymi tworząca się na przykład w tedy, gdy źródło dźwięku nie znajduje się bezpośrednio przed mikrofonem. Powstaje wówczas rozbieżność czasowa pomiędzy lewym i prawym kanałem, gdyż dźwięk dociera do mikrofonu z lewej/prawej strony. Wykorzystując funkcję pomiaru Lissajous, znacznie łatwiej można dokonać optymalnego zapisu dźwięku, gdyż wyświetlanie formy falowej Lissajous na ekranie LS-100 pomaga w dobraniu najlepszej w danej sytuacji pozycji mikrofonu dynamicznego lub pojemnościowego.
Nośnik zapisu danych: | karty pamięci SD/SDHC/SDXC (do 64 GB) |
Tryby jakości nagrania: | 96 kHz / 24 bity, 88.2 kHz / 24 bity, 48 kHz / 16 bitów, 44.1 kHz / 16 bitów, 320 kbps 12 godz. 45 min 256 kbps |
Pasmo przenoszenia: | 20-20000Hz |
Format nagrania: | PCM (WAV) oraz MP3 |
Czas nagrywania: | 96 kHz / 24 bity 55 min, 88.2 kHz / 24 bity 1 godz., 48 kHz / 16 bitów 2 godz. 45 min, 44.1 kHz/16 bitów 3 godz. |
Uruchamianie nagrania głosem: | tak |
Rozmiar LCD: | 2 cale |
Wyjście słuchawkowe: | mini-jack 3,5 ø mm, impedancja 2 kΩ |
Wejście mikrofonowe: | tak |
Rodzaj pamięci: | SDXC/SDHC/SD |
Pamięć wbudowana: | 4GB |
Wbudowany głośnik: | tak, 28mm/430mW |
Regulacja prędkości: | tak |
Polskie menu: | nie |
Odtwarzacz MP3: | tak |
Funkcje dodatkowe: | |
Rodzaj zasilania: | bateria litowo jonowa LI-50B, zasilacz sieciowy A-514 |
Żywotność baterii [h]: | Nagrywanie: Max. 12 godz. 30 min Odtwarzanie: Max. 17 godz. 30 min |
Wyjście USB: | tak |
Waga [g]: | 280 (z baterią litowo-jonową) |
Wymiary (szer. x wys. x gł.) [mm]: | 159 x 70 x 34 |
Wymagania systemowe: | |
Gwarancja: | 24 miesiące |
Zestaw zawiera: | rejestrator dźwięku kabel USB, adapter USB - USB/mini, pasek, zasilacz sieciowy, akumulator LI-50B, pokrowiec |