ATS Stanisław Kłosowicz
ul. Dmowskiego 1,
42-215 Częstochowa
xdrive@vp.pl
+48 697 44 52 63
+48 786 21 21 21
www.xdrive-service.pl
Nasza oferta skierowana jest do posiadaczy BMW i Mercedes-Benz, którzy potrzebują rzetelnego oraz fachowego serwisu układu napędowego. Dodatkowym atutem naszej działalności jest sprzedaż części do manualnych i automatycznych skrzyń biegów.
Istnieje możliwość wysyłki uszkodzonej skrzyni/części do naszego warsztatu lub naprawa na miejscu, (czas oczekiwania 4-6 h) po wcześniejszym uzgodnieniu terminu i godziny. Wszystkie wysyłki są realizowane za pośrednictwem poczty-polskiej, paczką24 lub kurierem UPS. Na życzenie klienta wystawiamy FV
Firma ATS xdrive-service zajmuję się tylko i wyłącznie regeneracją napędów xDrive i 4Matic. Uściślając, skrzyniami rozdzielczymi odpowiedzialnymi za prawidłowe funkcjonowanie napędu 4x4. Również w ofercie:
Dynamiczna wymiana oleju w automatycznych skrzyniach biegów,
Naprawa automatycznych skrzyń biegów,
Sprzedaż części automatycznych skrzyń biegów,
Naprawa skrzyń rozdzielczych BMW MERCEDES PORSCHE itp.
Sprzedaż części skrzyń rozdzielczych BMW MERCEDES PORSCHE itp.
W celu dopasowania części prosimy o podanie numeru nadwozia (VIN)
Dzięki systemowi napędu na cztery koła BMW xDrive każda oś
wykorzystuje swoją trakcję do maksimum. Twoje BMW zapewnia stabilny
wyjazd z zakrętów. Jeżeli – zwłaszcza podczas trudnych warunków jazdy – niezbędne
jest przeniesienie większej siły na drogę, do akcji wkracza układ dynamicznej
kontroli stabilności (DSC). Poza poprawą trakcji system rozpoznaje
również pierwsze oznaki nad- i podsterowności. W ułamku sekundy przenosi
nawet 100% mocy silnika na przednią albo tylną oś poprzez skrzynię
biegów oraz elektronicznie sterowane wielotarczowe sprzęgło, a następnie powraca do
standardowego stosunku 40:60. Dzięki tej technologii system napędu na
cztery koła ma wszystkie korzyści napędu na tylne koła: precyzyjne prowadzenie,
optymalną jazdę w zakrętach oraz wyraźny rozdział między silnikiem
a układem kierowniczym.Oprócz wyżej wymienionych korzyści system xDrive
wcześniej czy później zaczyna szwankować. Za nieprawidłową pracę układu
napędowego 4x4 odpowiada skrzynia rozdzielcza VTG (reduktor), ale
dlaczego to się psuje? Odpowiedź jest prosta- bo ma się psuć, granica
wytrzymałości takiej skrzyni zwykle nie przekracza 100 tys km.
Uszkodzenie może nastąpić dużo wcześniej min. dzięki nieodpowiedniemu
doborze opon, a także przepalonym oleju, jego niewystarczającą ilością,
lub jego brakiem. W tym miejscu warto zaznaczyć, że w skrzyni rozdzielczej
należy wymieniać olej co 40-50 tys km. Decydując się na BMW xDrive
należy zawsze montować 4 opony tego samego producenta,o tej samej
wysokości bieżnika najlepiej wg. zaleceń producenta. Nieprawidłowo
dobrane opony lub nierówno wytarte pomiędzy osią przednią, a tylnią
nawet o 2 mm! będą powodować szarpania co bezpośrednio wpływa na uszkodzenie
reduktora. Należy pamiętać, że skrzynia rozdzielcza załącza się tylko podczas
napędzania, jeśli przy puszczaniu gazu odczuwalne jest szarpanie -„przytrzymywanie”
auta, być może skrzynia nie została uszkodzona i jest to wina wyłącznie opon. W
przypadku gdy „szarpanie” występuję podczas napędzania tj. dodawania
gazu, ruszania, skręcania, jazdy na rondzie itp. Jest to ewidentna usterka
reduktora pod warunkiem wykluczenia innych usterek mechanicznych. Kolejnym typowym
objawem uszkodzonej skrzyni jest „wycie” spowodowane uszkodzeniem łożysk sprzęgła. Najbardziej powszechną usterką są świecące się kontrolki :
4x4, abs, od hamulca. W większości przypadków wskazują na uszkodzenie
siłownika skrzyni rozdzielczej (uszkodzenie mechaniczne lub elektryczne). Z doświadczenia wiemy, że regeneracja siłownika pomaga zwykle na krótki czas, a następstwem tego jest remont skrzyni rozdzielczej.
UWAGA
W każdym przypadku trafiająca do nas skrzynia rozdzielcza (reduktor) jest rozbierana na czynniki pierwsze. Kolejnym elementem jest dokładna diagnostyka i weryfikacja stanu technicznego oraz ocena zaistniałych usterek. W dalszej kolejności wykonywane są procesy naprawcze i regeneracyjne, a elementy uszkodzone są wymieniane na części fabrycznie nowe. Do naszych prac wykorzystujemy tylko i wyłącznie podzespoły wytwarzane przez renomowanych producentów i w związku z tym można mieć absolutną pewność, że regeneracja i naprawa skrzyni rozdzielczej (reduktora) będzie skutkowała tym, iż podzespół ten odzyska swoje pełny walory techniczne i użytkowe.