Firma ATS xdrive-service zajmuję się tylko i wyłącznie regeneracją napędów xDrive i 4Matic. Uściślając, skrzyniami rozdzielczymi odpowiedzialnymi za prawidłowe funkcjonowanie napędu 4x4. Również w ofercie:
Dynamiczna wymiana oleju w automatycznych skrzyniach biegów,
Naprawa automatycznych skrzyń biegów,
Sprzedaż części automatycznych skrzyń biegów,
Naprawa skrzyń rozdzielczych BMW MERCEDES PORSCHE itp.
Sprzedaż części skrzyń rozdzielczych BMW MERCEDES PORSCHE itp.
W celu dopasowania części prosimy o podanie numeru nadwozia (VIN)
Dzięki systemowi napędu na cztery koła BMW xDrive każda oś wykorzystuje swoją trakcję do maksimum. Twoje BMW zapewnia stabilny wyjazd z zakrętów. Jeżeli – zwłaszcza podczas trudnych warunków jazdy – niezbędne jest przeniesienie większej siły na drogę, do akcji wkracza układ dynamicznej kontroli stabilności (DSC). Poza poprawą trakcji system rozpoznaje również pierwsze oznaki nad- i podsterowności. W ułamku sekundy przenosi nawet 100% mocy silnika na przednią albo tylną oś poprzez skrzynię biegów oraz elektronicznie sterowane wielotarczowe sprzęgło, a następnie powraca do standardowego stosunku 40:60. Dzięki tej technologii system napędu na cztery koła ma wszystkie korzyści napędu na tylne koła: precyzyjne prowadzenie, optymalną jazdę w zakrętach oraz wyraźny rozdział między silnikiem a układem kierowniczym.Oprócz wyżej wymienionych korzyści system xDrive wcześniej czy później zaczyna szwankować. Za nieprawidłową pracę układu napędowego 4x4 odpowiada skrzynia rozdzielcza VTG (reduktor), ale dlaczego to się psuje? Odpowiedź jest prosta- bo ma się psuć, granica wytrzymałości takiej skrzyni zwykle nie przekracza 100 tys km. Uszkodzenie może nastąpić dużo wcześniej min. dzięki nieodpowiedniemu doborze opon, a także przepalonym oleju, jego niewystarczającą ilością, lub jego brakiem. W tym miejscu warto zaznaczyć, że w skrzyni rozdzielczej należy wymieniać olej co 40-50 tys km. Decydując się na BMW xDrive należy zawsze montować 4 opony tego samego producenta,o tej samej wysokości bieżnika najlepiej wg. zaleceń producenta. Nieprawidłowo dobrane opony lub nierówno wytarte pomiędzy osią przednią, a tylnią nawet o 2 mm! będą powodować szarpania co bezpośrednio wpływa na uszkodzenie reduktora. Należy pamiętać, że skrzynia rozdzielcza załącza się tylko podczas napędzania, jeśli przy puszczaniu gazu odczuwalne jest szarpanie -„przytrzymywanie” auta, być może skrzynia nie została uszkodzona i jest to wina wyłącznie opon. W przypadku gdy „szarpanie” występuję podczas napędzania tj. dodawania gazu, ruszania, skręcania, jazdy na rondzie itp. Jest to ewidentna usterka reduktora pod warunkiem wykluczenia innych usterek mechanicznych. Kolejnym typowym objawem uszkodzonej skrzyni jest „wycie” spowodowane uszkodzeniem łożysk sprzęgła. Najbardziej powszechną usterką są świecące się kontrolki : 4x4, abs, od hamulca. W większości przypadków wskazują na uszkodzenie siłownika skrzyni rozdzielczej (uszkodzenie mechaniczne lub elektryczne). Z doświadczenia wiemy, że regeneracja siłownika pomaga zwykle na krótki czas, a następstwem tego jest remont skrzyni rozdzielczej.
Posiadamy bardzo duży wybór części do naprawy skrzyń rozdzielczych (reduktorów) dostępnych na naszych innych aukcjach
UWAGA
W każdym przypadku trafiająca do nas skrzynia rozdzielcza (reduktor) jest rozbierana na czynniki pierwsze. Kolejnym elementem jest dokładna diagnostyka i weryfikacja stanu technicznego oraz ocena zaistniałych usterek. W dalszej kolejności wykonywane są procesy naprawcze i regeneracyjne, a elementy uszkodzone są wymieniane na części fabrycznie nowe. Do naszych prac wykorzystujemy tylko i wyłącznie podzespoły wytwarzane przez renomowanych producentów i w związku z tym można mieć absolutną pewność, że regeneracja i naprawa skrzyni rozdzielczej (reduktora) będzie skutkowała tym, iż podzespół ten odzyska swoje pełny walory techniczne i użytkowe.
ATS Stanisław Kłosowicz
ul. Dmowskiego 1,
42-215 Częstochowa
xdrive@vp.pl
+48 697 44 52 63
+48 786 21 21 21
www.xdrive-service.pl