SKUTECZNYM rozwiązaniem jest regeneracja zapchanego filtra DPF
JAK TO ROBIMY?
Sprawdzamy filtr wizualnie
Określamy stopień jego zapchania za pomocą pomiaru różnicy ciśnień
zamaczamy filtr w BEZPIECZNEJ dla niego chemii
Na specjalnym urządzeniu płuczemy go wodą z chemią pod ciśnieniem, w obu kierunkach, aż do pełnego wyczyszczenia
Suszymy
Dokonujemy ponownego pomiaru różnicy ciśnień.Czas realizacji to z reguły kilka godzin.
Jak dbać o DFP.
.
Regularnie wymieniaj filtr powietrza
Filtr powietrza to jedna z najtańszych części eksploatacyjnych. Kosztuje 20-30 złotych, więc warto go wymieniać przy okazji corocznego przeglądu. Niedrożny, w ograniczonym stopniu przepuszcza powietrze, co może wpłynąć na zwiększenie dymienia (zaburzona proporcja mieszanki paliwowo-powietrznej) i tym samym pogorszenie warunków pracy DPF-u.
Jak dbać o filtr DPF?
Uważaj na tunning elektroniczny
Każdy silnik ma określone rezerwy mocy. Dość łatwo i tanio można je uruchomić decydując się na elektroniczny tuning. Niestety, wiele warsztatów błędnie koryguje dawkowanie wtryskiwanego paliwa, co istotnie wpływa na proces spalania.
Zwiększone dymienie towarzyszy źle dobranej mapie jednostki napędowej, a to szybka droga do zapchania filtra cząstek stałych. Jeśli decydujemy się na chiptuning, to korzystajmy z usług tylko sprawdzonych firma z wieloletnim doświadczeniem.
Dbaj o dobrą kondycję silnika
Utrzymanie osprzętu silnika w dobrej kondycji zagwarantuje właścicielowi pojazdu spokój na wiele tysięcy kilometrów. Zaniedbania zapoczątkują lawinę kosztownych awarii.
Podwyższone zużycie oleju, niewielkie nieszczelności lub niewłaściwa kompresja, w większości przypadków prowadzi do zwiększenia dymienia i błyskawicznego zatkania filtra cząstek stałych. Gdy użytkownik podejmie się naprawy za późno, remont może okazać się nieopłacalny.
Wśród elementów osprzętu pierwsze skrzypce dla kondycji filtra DPF grają wtryskiwacze. Ich zakłócona praca w dawkowaniu paliwa i rozpylaniu go w cylindrach, szybko przełoży się na awarię DPF-u. Wzrost dymienia i emisji cząstek sadzy w mgnieniu oka zapcha filtr.
Miejskie korki są zmorą dla DPF-u
Typowo miejska eksploatacja prowadzi do błyskawicznego uszkodzenia filtra. To właśnie w takich warunkach najczęściej dochodzi do zapchania go już po kilkudziesięciu tysiącach kilometrów. Jak temu przeciwdziałać?
Należy raz w tygodniu „przewietrzyć” samochód na trasie szybkiego ruchu, obwodnicy lub autostradzie. Kilkanaście kilometrów wystarczy, by mechanizm zatrzymywania sadzy funkcjonował prawidłowo.
Dbaj o sprawność turbosprężarki
W wyniku uszkodzenia turbosprężarki, zazwyczaj dochodzi do przedostawania się oleju silnikowego do układu wydechowego i dolotowego. Z taką usterką można jeździć, ale odwlekanie naprawy o kolejne miesiące doprowadzi do zapchania DPF-u, a w skrajnej sytuacji jego zniszczenia. Koszt naprawy tych dwóch elementów wyniesie przynajmniej 4-5 tysięcy złotych.
Warto też regularnie sprawdzać układ dolotowy. Niewielkie nieszczelności na przewodach zwiększają zadymienie spalin, co w konsekwencji zatyka filtr cząstek stałych.
Wysoka skuteczność czyszczenia DPF i FAP
Dzięki wykorzystaniu metody hydrodynamicznej oraz odpowiedniego środka chemicznego, przy ciśnieniu roboczym 4-6 bar, maszyna jest w stanie przywrócić filtr DPF do stanu odpowiadającego fabrycznemu, bez zmniejszania żywotności filtra.
Maszyna do regeneracji DPF/FAP/KAT
Urządzenie DCS-16 to innowacja na rynku, dzięki której będziesz w stanie zregenerować każdy filtr cząstek stałych w zaledwie 40 minut w 3 prostych krokach – zarówno w samochodach osobowych jak i ciężarowych