ZESTAW GRA DIXIT ODYSEJA I WSZYSTKIE DODATKI DO GRY:
Wstrzymaj na chwilę oddech! Karty zostały odkryte. Ich wspólną cechą jest tajemnicze zdanie, lecz tylko jedna z kart jest do niego kluczem. Użyj swojego sprytu i intuicji, by nie dać się złapać w pułapkę zastawioną przez pozostałych graczy
- DIXIT ODYSEJA: kod producenta: 2510
- DIXIT: Edycja Jubileuszowa - kod producenta: 7550
- DIXIT 2: PRZYGODY - kod producenta: 4750
- DIXIT 3: PODRÓŻE - kod producenta: 4637
- DIXIT 4: POCZĄTKI - kod producenta: 2589
- DIXIT 5: MARZENIA - kod producenta: 4378
- DIXIT 6: WSPOMNIENIA - kod producenta: 1321
- DIXIT 7: WIZJE- kod producenta: 1023
- DIXIT 8: HARMONIA- kod producenta: 9227
Daj znów ponieść się wyobraźni i wyrusz na poszukiwanie nowych skojarzeń. Przy pomocy nowych kart Wasze rozgrywki w Dixit będą jeszcze ciekawsze.
Dixit to gra skojarzeń, której niezwykła oprawa graficzna, proste zasady oraz nieograniczona niczym wyobraźnia tworzą nowy wymiar rozrywki
- Dixit to wesoła i zaskakująca gra skojarzeń do wspólnego odkrywania w gronie przyjaciół i rodziny. Dixit to gra skojarzeń, której niezwykła oprawa graficzna, proste zasady oraz nieograniczona niczym wyobraźnia tworzą nowy wymiar rozrywki. Z Dixit Odyseja odkryjesz na nowo magiczny świat Dixit – najczęściej nagradzanej gry ostatnich lat. Daj ponieść się wyobraźni, odkrywając tajemnice nowych kart. Tylko uważaj, żeby nie wpaść w pułapki zastawiane przez innych graczy! Dzięki nowym wariantom, w grze może brać udział aż do 12 osób. Razem wyruszcie na poszukiwanie nowych, zaczarowanych światów.
- Dixit: Edycja Jubileuszowa. Z okazji 10 rocznicy gry Dixit, jej twórcy stworzyli niecodzienny projekt - zaprosili do współpracy wszystkich grafików, którzy do tej pory przygotowywali ilustracje i połączyli ich dzieła wspólną tematyką historii i opowieści z całego świata.
- Dixit 2: Przygody to 84 nowe, świetnie narysowane karty, utrzymane w klimacie magicznego snu. Nowym ilustratorem został Clément Lefevre - ceniony francuski grafik i autor książek dla dzieci oraz młodzieży, rysujący dla wielu renomowanych wydawców. Karty te można łączyć ze wszystkimi edycjami i dodatkami do gry Dixit.
- Dixit 3: Podróże to zestaw 84 unikalnych kart, przestawiających niesamowite grafiki pełne subtelnych szczegółów i zapierających dech w piersiach widoków. Karty te można łączyć ze wszystkimi edycjami i dodatkami do gry Dixit.
- Dixit 4: Początki to 84 nowe, świetnie narysowane karty, utrzymane w klimacie magicznego snu. Nowym ilustratorem został Clément Lefevre - ceniony francuski grafik i autor książek dla dzieci oraz młodzieży, rysujący dla wielu renomowanych wydawców. Karty te można łączyć ze wszystkimi edycjami i dodatkami do gry Dixit.
- Dixit 5: Marzenia 84 nowe, niesamowite karty narysowane przez Francka Diona - francuskiego ilustratora i reżysera filmów animowanych. Karty te można łączyć ze wszystkimi edycjami i dodatkami do gry Dixit.
- Dixit 6: Wspomnienia to 84 nowe, świetnie narysowane karty, utrzymane w klimacie magicznego snu. których autorami są Carine Hinder i Jérôme Pélissier. Karty te można łączyć ze wszystkimi edycjami i dodatkami do gry Dixit.
- Dixit 7: Wizje to 84 nowe, świetnie narysowane karty. Podziwiaj efemeryczny świat poezji dzięki wspaniałym ilustracjom Mariny Coudray, które pozwolą Ci odkryć nowe, niespodziewane horyzonty! Karty te można łączyć ze wszystkimi edycjami i dodatkami do gry Dixit.
- Dixit 8: Harmonia to 84 nowe, świetnie narysowane karty. Przepiekne ilustracje Paula Echegoyena zabiorą Cię do krainy dziecięcych marzeń, pełnej cudów i tajemnic. Karty te można łączyć ze wszystkimi edycjami i dodatkami do gry Dixit.
Na czym to polega?
Każdy gracz w swojej turze staje się bajarzem. Wybiera spośród swoich 6 obrazków jeden i wymyśla do niego skojarzenie. Zdanie może być pojedynczym słowem, dźwiękiem, cytatem - nie ma tu ograniczeń, można nawet coś zaśpiewać! Następnie pozostali gracze wybierają spośród swoich kart taką, która ich zdaniem najlepiej pasuje do hasła bajarza i kładą zakrytą na stole. Bajarz przetasowuje wszystkie te karty, łącznie ze swoją i układa je na stole, odkrywając. Gracze (poza bajarzem) w tajemnicy głosują, która karta jest tą kartą, do której bajarz wymyślał skojarzenie. Kiedy wszyscy dokonają wyboru, rozpoczyna się przyznawanie punktów.
Jeśli nikt nie zgadnie, która karta należała do bajarza, bo jego skojarzenie było zbyt abstrakcyjne, to nie otrzymuje on żadnych punktów, a nagradzani są pozostali gracze. Podobnie jeśli wszystkie głosy wskażą kartę bajarza – to znaczy, że skojarzenie było za proste, albo zbyt dosłowne. W innych kombinacjach przydzielane są punkty i uwaga, jeśli którykolwiek z graczy zagłosuje na zagraną przez Ciebie kartę, bo zagrałeś coś co jego zdaniem lepiej pasowało do skojarzenia to dostajesz bonusowe punkty!
Warto więc sprytnie zagrywać karty, próbując zmylić innych graczy, jednocześnie zachowując te, do których mamy ciekawe skojarzenie i czekając z ich zagraniem do momentu, aż przyjdzie Twoja kolej.
Pamiętaj, że jeden obraz jest wart więcej niż tysiąc słów!
Każda ilustracja to klucz otwierający drzwi do krainy wyobraźni. Gra zawiera 84 pięknie ilustrowane karty.
Autorem gry jest Jean Louis Roubira, lekarz pracujący w szpitalu w Poitiers z młodymi pacjentami przeżywającymi trudności w środowisku szkolnym i poza nim. Po kilku rozgrywkach w Dixit zaobserwowano u nich znaczną poprawę formułowanych wypowiedzi oraz relacji z innymi ludźmi. Gra może służyć również jako narzędzie pedagogiczne i terapeutyczne.
Gra została nominowana przez Kapitułę Konkursu do nagrody Gra Roku 2010, jako jedna z najlepszych gier wydanych w Polsce w roku 2009.
Gra otrzymała w 2009 roku nagrodę Golden Ace, French Game of the Year oraz została nominowana do niemieckiej nagrody Spiel des Jahres w 2010 roku.