Dixit 5: Marzenia Dodatek do gry Dixit lub Dixit Odyssey Daj znów ponieść się wyobrażni i wyrusz na poszukiwanie nowych skojarzeń Przy pomocy nowych kart Wasze rozgrywki w Dixit będą jeszcze ciekawsze Dixit 5 to 84 nowe karty, świetnie narysowane przez Francka Diona francuskiego ilustratora i reżysera filmów animowanych Dixit to gra skojarzeń, której niezwykła oprawa graficzna, proste zasady oraz nieograniczona niczym wyobrażnia tworzą nowy wymiar rozrywki Na czym to polega Każdy gracz w swojej turze staje się bajarzem Wybiera spośród swoich 6 obrazków jeden i wymyśla do niego skojarzenie Zdanie może być pojedynczym słowem, dżwiękiem, cytatem nie ma tu ograniczeń, można nawet coś zaśpiewać! Następnie pozostali gracze wybierają spośród swoich kart taką, która ich zdaniem najlepiej pasuje do hasła bajarza i kładą zakrytą na stole Bajarz przetasowuje wszystkie te karty, łącznie ze swoją i układa je na stole, odkrywając Gracze (poza bajarzem) w tajemnicy głosują, która karta jest tą kartą, do której bajarz wymyślał skojarzenie Kiedy wszyscy dokonają wyboru, rozpoczyna się przyznawanie punktów Jeśli nikt nie zgadnie, która karta należała do bajarza, bo jego skojarzenie było zbyt abstrakcyjne, to nie otrzymuje on żadnych punktów, a nagradzani są pozostali gracze Podobnie jeśli wszystkie głosy wskażą kartę bajarza – to znaczy, że skojarzenie było za proste, albo zbyt dosłowne W innych kombinacjach przydzielane są punkty i uwaga, jeśli którykolwiek z graczy zagłosuje na zagraną przez Ciebie kartę, bo zagrałeś coś co jego zdaniem lepiej pasowało do skojarzenia to dostajesz bonusowe punkty! Warto więc sprytnie zagrywać karty, próbując zmylić innych graczy, jednocześnie zachowując te, do których mamy ciekawe skojarzenie i czekając z ich zagraniem do momentu, aż przyjdzie Twoja kolej Pamiętaj, że jeden obraz jest wart więcej niż tysiąc słów! Autorem gry jest Jean Louis Roubira, lekarz pracujący w szpitalu w Poitiers z młodymi pacjentami przeżywającymi trudności w środowisku szkolnym i poza nim Po kilku rozgrywkach w Dixit zaobserwowano u nich znaczną poprawę formułowanych wypowiedzi oraz relacji z innymi ludżmi Gra może służyć również jako narzędzie pedagogiczne i terapeutyczne.
Wiek:
od 8 lat
Wymiary:
op 28x12x4 cm
SKU PRODUKTU: 838424 | SKU WARIACJI: W892264