NA TEJ AUKCJI PRZEDMIOT NA STANIE MAGAZYNOWYM - WYSYŁKA MAX 2 dni robocze.
Kompletny zestaw niezbędnych elementów do konwersji roweru na e-bike.
Moc regulowana w pięciu stopniach w zakresie od 100 W do 2000 W
(nie zawiera baterii i ładowarki które są dostępne na naszych aukcjach)
Prędkość nawet 55 km/h!
Rower z zamontowanym zestawem jest naprawdę szybki! Wspinaj się na strome podjazdy, pokonuj drogi gruntowe i leśne bez najmniejszego problemu. Wciśnij manetkę do końca i osiągnij prędkość nawet 55 km/h bez potrzeby pedałowania!
Odzyskuj energię podczas hamowania
Magnetyczny czujnik hamowania znajdujący się w zestawie umożliwia hamowanie silnikiem, co pozwala na jednoczesne ładowanie baterii i zwiększenie zasięgu jazdy! Podczas takiego hamowania silnikiem nie są zużywane elementy takie jak tarcze czy klocki, co znacznie wydłuża ich żywotność.
Brak zwisających przewodów
Wiązka przewodów jest optymalnej długości i rozdziela się na samym końcu, co pozwala na komfortowe i estetyczne podłączenie wszystkich elementów. Dodatkowo do zestawu dołączona jest specjalna neoprenowa opaska, w której schować możesz nadmiar kabli.
Wodoszczelne wtyczki, silnik i kontroler
Korzystaj z e-bike’a nawet podczas ulewy. Dzięki zastosowaniu hermetycznych wtyczek oraz odpornych na wodę elementów takich jak silnik, kontroler czy wyświetlacz żadna pogoda nie będzie ci straszna.
Bezgłośna praca silnika
Elektryczny silnik to nie tylko szybsza, ale także bezgłośna jazda. Wszystko to dzięki braku przekładni oraz sterowaniu sinusoidalnemu, kontrolowanym bezpośrednio przez inteligentny sterownik.
3 lata gwarancji na silnik
Zapewniamy bezawaryjne silniki do e-bike’ów, jednak w razie ewentualnych problemów oferujemy gwarancję na okres 3 lat, realizowaną na terenie całej Unii Europejskiej.
Najpotrzebniejsze narzędzia w zestawie
W paczce, którą od nas otrzymasz znajdziesz wszystkie specjalistyczne narzędzia, które pozwolą sprawnie i szybko dokonać konwersji roweru na e-bike.
Wyświetlacz na kierownicy
Odporny na deszcz, śnieg oraz inne warunki atmosferyczne czytelny wyświetlacz LCD, dzięki któremu na bieżąco możesz kontrolować podstawowe parametry swojego e-bike’a: prędkość, temperaturę silnika, tryb jazdy (miejski i off-road’owy), stan naładowania baterii i inne.
Instrukcję konfiguracji możesz pobrać z: https://drive.google.com/open?id=17pX2kqJ-4j3R04FhRFK9_Xznj6imKWfk
Link do filmu instruktażowego:
https://youtu.be/eaHyZ1FEVvI
Zawartość zestawu RAPID S-2100:
- sterownik Rapid C-2100 w wodoodpornej obudowie
- silnik Rapid M2000 zapleciony w kole z mocowaniem na kasetę i tarczę hamulcową
- manetka kciukowa
- magnetyczny czujnik hamowania lub klamki hamulcowe
- czujnik kadencji PAS montowany pod korbę
- wyświetlacz LCD z pilotem
- wiązka przewodów z wtyczkami hermetycznymi
- 2 blokady obrotu osi silnika M14
- zestaw narzędzi
- opaski neoprenowe
- 4 mniejsze podkładki wewnętrzne (dystansujące silnik od widełek)
- 2 większe zewnętrzne (pod blokadę obrotu)
Dane techniczne:
- Moc zestawu: 2000 W
- Prędkość max.: ok. 55 km/h
- Przeznaczenie: Uniwersalny - kompromis między dystansem i mocą; odpowiedni dla osób o wadze powyżej 120 kg
- Model silnika: M2000
- Przekładniowy: NIE
- Waga silnika: 6,5 kg
- Miejsce montażu: Tylne koło
- Szerokość montażowa: 137-145 mm
- Model kontrolera: C2100
- Obudowa kontrolera: Box na ramę
- Napięcie: 48V
- Inne informacje: -
OPIS ELEMENTÓW ZESTAWU
SILNIK RAPID M2000
- solidna, ważąca 6 kg konstrukcja zapleciona w kole
- silnik Rapid M3000 z mocowaniem na kasetę i tarczę hamulcową
- całkowicie bezdźwięczny z uwagi na brak przekładni
- wyposażony w czujnik temperatury, zmniejszający w razie przeciążenia jego moc
- 3 letnia gwarancja realizowana na terenie całej Unii Europejskiej
STEROWNIK C-2100
- pozwala na wybór trybu jazdy rowerem elektrycznym
- bezgłośna i komfortowa (żadnych drgań!) jazda dzięki sterowaniu falą sinusoidalną
- umieszczony w wodoodpornej obudowie
- z poziomu wyświetlacza zaprogramujesz dzięki niemu około 20 parametrów
WYŚWIETLACZ
- pokazuje najważniejsze informacje – poziom naładowania baterii, prędkość, przebieg trasy, aktualnie używana moc, tryb jazdy
- zintegrowany z pilotem, pozwalającym na zmianę ustawień
- wodoodporny
- z możliwością podświetlenia
CZUJNIK KADENCJI PAS
- wspomaganie pedałowania
- niezbędny, aby legalnie poruszać się po drogach publicznych
- dobierz czujnik właściwy dla twojego roweru - uniwersalny (do suportów ISIS, Octalink, Hollowtech) lub na kwadrat
MANETKA
- pozwala na jazdę bez używania pedałów
- przydatna przy wjazdach na wzniesienie
- im mocniej ją wciśniesz, tym szybciej pojedziesz
- element opcjonalny do podłączenia
OPASKI NEOPRENOWE
- wykonane z wytrzymałego, elastycznego materiału
- pozwalają ukryć i osłonić nadmiar przewodów
- dwa rozmiary w komplecie: 18x18 cm i 12x12 cm
MAGNETYCZNY CZUJNIK HAMOWANIA LUB KLAMKI Z CZUJNIKIEM
- 3-częściowy czujnik, prosty w montażu element
- pozwala na hamowanie silnikiem (hamowanie rekuperacyjne), dzięki któremu odzyskasz część mocy
- kontroluj siłę hamowania dzięki programowalnemu z poziomu wyświetlacza parametrowi C13
- opcjonalnie dostępne również klamki z czujnikiem, pasujące do V- lub U-breaków
BLOKADY OBROTU RAPID BLOCK
- stabilnie utrzymują tylne koło w widełkach
- 2 sztuki w zestawie – do montażu z obu stron silnika
- regulowany rozstaw ramienia
- niezbędne śruby, nakrętki i obejmy dołączone do zestawu
WIĄZKA PRZEWODÓW
- wytrzymałe i elastyczne
- wyposażone w hermetyczne wtyczki odporne na warunki atmosferyczne
- kolorowe wtyczki ułatwiające montaż
- podłącz wszystkie elementy zestawu bez konieczności lutowania
- standardowa długość wystarczająca do typowych rowerów (istnieje możliwość indywidualnego dopasowania długości wiązek)
NARZĘDZIA DOŁĄCZONE DO ZESTAWU
- klucz do suportu typu hollowtech z bacikiem
- klucz do kasety/wolnobiegu
- klucz do suportu
- ściągacz do korby
- dwa zestawy śrub do tarczy (12mm i 16mm)
- dwie podkładki pod tarczę (1 cała i 2 połówki)
- dwie podkładki pod kasetę
DODATKI:
- 4 mniejsze podkładki wewnętrzne (dystansujące silnik od widełek)
- 2 większe zewnętrzne (pod blokadę obrotu)
ROZWÓJ SYSTEMU
System ma na celu integrowanie najlepszych rozwiązań do budowy własnego e-bike i dodatków usprawniających i uprzyjemniających jazdę z naciskiem na bezpieczeństwo kierowcy.
Jest opracowywany przy współpracy z inżynierami, rowerzystami, motocyklistami, hobbystami, sportowcami, i lekarzami.
Planujemy ciągły rozwój produktów więc Ty jako użytkownik też masz wpływ na to jakie będą w przyszłości dostępne elementy.
Celem jest aby wszystko jak najbardziej do siebie pasowało. System jest budowany wokół Baterii i Silników tak abyś swobodnie mógł dopasować zasilanie i sterować napędem tak jak Tobie to najbardziej odpowiada.
System jest ciągle rozwijany przez miłośników jazdy.
GWARANCJA SATYSFAKCJI
Zestaw jest solidnie zapakowany i jest doręczany kurierem.
Jeśli SYSTEM nie będzie dla Ciebie odpowiedni, możesz go zmienić na inny np. mocniejszy
Masz na testy 30 dni od daty zakupu !
Jeśli uznasz że zestaw nie jest odpowiedni dla Ciebie - zwracamy pełną kwotę bez pytania o powód (przesyłka na koszt nadawcy)
ZASTOSOWANIA
- motocykliści którzy z różnych powodów nie mogą już jeździć na motocyklu lub mają przerwę
- dzieci motocyklistów (młodzież) - zamiast jechać na tylnym siedzeniu można pojeździć z rodzicami prowadząc swój pierwszy motorower. Prędkość max. i moc jest programowalna aby pojazd był bezpieczny i dostosowany do wieku i umiejętności.
- matki wożące dzieci do szkoły lub na spacer - o wiele łatwiej się jeździ a ogranicznik prędkości który można dowolnie ustawić sprawia że jest on bezpieczny
- starsi ludzie lub kontuzjowani - dzięki mocy wspomagania znowu można jeździć bez obawy o pogorszenie stanu zdrowia
- zalecane przy rehabilitacji stawów - konieczna konsultacja z lekarzem
- zdrowy tryb życia
- odchudzanie nigdy nie było tak przyjemne, świadomość że zawsze można się wspomóc dodatkową energią zachęca do pedałowania!
- ruch na powietrzu powoduje wydzielanie hormonów odpowiedzialnych za dobre samopoczucie i przedłuża życie
- osoby które chcą w przyszłości jeździć na motocyklu mogą już teraz rozpocząć naukę i ćwiczyć równowagę i panowanie nad sobą i maszyną
- osoby które nie mają prawa jazdy na motocykl
- dojazdy do pracy - w mieście często najszybszy środek komunikacji
- 100 km kosztuje ok 1 zł (koszt energii elektrycznej potrzebnej do ładowania baterii)
- możliwość stworzenia niepowtarzalnej, jedynej w swoim rodzaju maszyny przy kosztach wielokrotnie niższych niż w innych dziedzinach motoryzacji
- EKO styl życia
- wspaniały prezent dla młodzieży (kto o czymś takim w nie marzył ?)
- możliwość odbywania kilkuset kilometrowych wycieczek z przyjemnością i bez wyczerpania (codziennie podczas odpoczynku można doładowywać baterię)
- przy dłuższych wypadach można bez problemu wziąć cięższe sakwy z ekwipunkiem
- teraz można wjechać na rowerze tam gdzie nawet Ci się nie śniło, leśne dukty, góry, plaże wszystko stało się teraz dla Ciebie dostępne :)
- Zawsze można pedałować bez wspomagania, dodać ciału elektromechanicznej mocy lub jeździć jak na motocyklu!
Wybór należy do Ciebie...
Podróżuj z klasą
Dzięki wspomaganiu możesz dojechać świeży tam gdzie chcesz nawet w garniturze.
Galeria realizacji
zapraszamy na stronę Facebook z przykładowymi realizacjami - fb/NowyBike
* Gwarancja - 24 miesiące na elementy i 36 miesięcy na silnik!
* 30 dni na testy!
* Darmowa dostawa !
FAQ / Q&A
Który zestaw wybrać?
- Zestaw MID250 o mocy 250W montowany w miejsce suportu. Ustawienie komputera zgodne z polskimi przepisami
- Zestaw MID750 o mocy 750W montowany w miejsce suportu. Zestaw na bazie MID250 z ustawienie komputera pozwalającymi osiągnąć 750Wg
- Zestaw S-1100 o mocy ok 1200 W - dla większości osób które chcą możliwie łatwego w montażu z minimalną liczbą części (sterownik zintegrowany z obudową) sprzętu do budowy roweru o dużym zasięgu i bardzo dobrych osiągach.
- Zestaw S-1100 SL (super light) mocy ok 1200 W zbudowany na bazie silnika przekładniowego który co powoduje że całość jest lżejsza
- Zestaw S-2100 o mocy ok 2000 W - zdecydowanie najbardziej uniwersalny. Ma najlepszy wskaźnik możliwości/cena. Stopniowanie mocy od 1 do 5 pozwala uzyskać od lekkiego wspomagania do takiego które umożliwia pokonanie większości przeszkód terenowych jak i jazdę po górach (np. wjazd do schroniska)
- Zestaw S-2100 FAT (fatbike) o mocy ok 2000 W dedykowany dla konwersji rowerów typu FatBike o szerszych kołach
- Zestaw S-3000 o mocy ok 3000 W - dla amatorów adrenaliny. Moc i przyśpieszenie które powoduje że rower "wchodzi na koło" - proponowane dla osób z doświadczeniem w jeździe np. dla motocyklistów.
Jaki jest zasięg roweru?
- Skalowalność systemu pozwala uzyskać oczekiwany zasięg. Zasięg na baterii 17,5Ah to ok 70-80km z pedałowaniem i 30-40km bez pedałowania. Dzięki możliwości dokładania dodatkowych baterii zasięg można zwiększać wedle własnych oczekiwań. Przy umiejętnym korzystaniu ze wspomagania i ładowania rekuperacyjnego można przejechać ok 100 km. Zasięg można zwiększać kupując pojemniejszą baterię lub zabierając w podróż dodatkowe pakiety i/lub ładowarkę.
Jaka jest prędkość maksymalna?
- Jest to zależne od warunków. Kierowca o masie całkowitej ok 90 kg na rowerze z zestawem o masie ok 25 kg zbudowanym na zestawie S-2100 i kołach 26" osiąga na 1 trybie wspomagania bez większego wysiłku 25 km/h, na 2 trybie wspomagania 35 km/h. Prędkość maksymalna bez pedałowania 55 - 60 km/h
Jakie jest przyśpieszenie?
- Maksymalny moment obrotowy i moc w silnikach elektrycznych jest dostępna od razu. Przyśpieszenie w zestawie S-2100 jest bardzo wyraźnie odczuwalne, wynosi ok 3-5s do 50 km/h. Na skrzyżowaniu i tzw. światłach rzadko który samochód może przyśpieszeniem dorównać eBike'owi zbudowanemu na tym zestawie. Przyśpieszenie w zestawie S-3000 jest na tyle duże że wymaga doświadczenia kierowcy. Przy maksymalnym otwarciu przepustnicy należy uważać aby eBike nie stanął na tylnym kole i aby rower nie wyjechał spod kierowcy. Dla doświadczonych rowerzystów jazda na tylnym kole także nie stanowi najmniejszego problemu.
Ile trwa ładowanie baterii?
- W zależności od zastosowanej ładowarki i pojemności baterii czas ładowania to 3-8 godzin. Baterie można bez problemu doładowywać (np. w pracy) Czas ładowania liczymy: Pojemność baterii w Ah (np. 20Ah) / moc ładowarki (np. 4A) = czas ładowania w h (tu 20 / 4 = 5 h)
Czy rower elektrycznie wspomagany nie odbiera przyjemności z jazdy?
- NIE! Można całkowicie odłączyć wspomaganie a świadomość że zawsze można je włączyć zachęca do dalszych wycieczek i pokonywanie terenów które normalnie nie są możliwe do przejechania dla nie wytrenowanej osoby. Ponadto ruch i pedałowanie powoduje wydzielanie endorfin substancji odpowiedzialnych za uczucie szczęścia. To uczucie jest uzależniające i zwiększa chęć jego podtrzymywania. Dodatkowo można wkładać tyle samo wysiłku co jeżdżąc na zwykłym rowerze tylko wtedy prędkość jest o 20-25 km większa!
Czy e-rower jest dla starszych osób?
- Zdecydowanie tak! Jednym z założeń projektu NowyBike THE SYSTEM jest "uruchomienie" ludzi do aktywności. Dzięki "miękkiemu" startowi i oszczędzaniu stawów jest to doskonały sposób na rehabilitację i zwiększanie sprawności. W zespole pracują także lekarze, w tym ortopedzi i zalecają taki sposób dbania o narząd ruchu i ogólną kondycję. Oczywiście każdy pacjent jest inny i należy się skonsultować z lekarzem specjalistą co także umożliwiamy.
Jaki rodzaj napędu jest w zestawach. Kaseta czy wolnobieg ?
- W zestawach S-1100 i S-2100 na silnik zakłada się kasetę (min 8 rzędów) na silnik S-3000 nakręca się wolnobieg. W sprzedaży są dostępne wzmacniane wolnobiegi przystosowane do eBike'ów
Jak trwała jest bateria?
- Nie zaobserwowaliśmy do tej pory aby po roku prawidłowego użytkowania pojemność baterii spadła o więcej niż 5% Bateria jest elementem eksploatacyjnym i ulega zużyciu. Zaprojektowana na użytkowanie w okresie 3-5 lat lub więcej. Koszt takiej baterii w przeliczeniu na 100 km to ok 1-2 PLN Jest to oczywiście także zależne od sposobu jej używania i prawidłowo eksploatowana bateria może starczyć na dłużej. Gwarancja wynosi 24 miesiące. W tym okresie prawidłowo eksploatowana bateria nie powinna stracić więcej niż 30% swojej pojemności.
Jak prawidłowo eksploatować baterię?
- dla wydłużenia żywotności baterii nie zaleca się pełnego jej rozładowywania (zaleca się doładowywanie baterii na bieżąco), • nie należy przechowywać baterii w pełni naładowanej lub rozładowanej dłużej, niż przez 2 tygodnie, • w przypadku konieczności dłuższego przechowywania baterii (np. przez zimę) należy przechowywać ją naładowaną w okolicach nominalnego napięcia tj. 48V dla baterii 48V (13s) • nie należy przechowywać baterii w temperaturze ujemnej, • zaleca się ładowanie baterii w temperaturze powyżej 10°C (rozładowywanie (np. podczas jazdy) jest dopuszczalne w temperaturach ujemnych do -20 stopni.
W jakim zakresie napięcia działa bateria?
- bateria działa w zakresie +/- 6V z nominalnego napięcia 48V czyli 42V rozładowana i 54V naładowana. (wartości zaokrąglone - bez cyfry po przecinku) Po pełnym naładowaniu baterii dioda ładowarki zmieni kolor z czerwonego na zielony. Podczas jazdy należy obserwować wskazania napięcia na wyświetlaczu LCD. Wskazanie jest miarodajne gdy silnik nie pracuje ponieważ podczas pracy silnika. wskazywane napięcie spada.
Dlaczego system NowyBike.pl a nie gotowe lub inne rozwiązania?
- System oferuje tylko sprawdzone i kompatybilne produkty które powstały we współpracy z producentami. Daje to gwarancję najniższej ceny i najlepszego serwisu.
- Doskonały stosunek jakość/cena
- Możliwość jazdy bez wspomagania elektrycznego jak na zwykłym rowerze, tryb miejski czyli 250W i 25km/h oraz coś czego nie mogą, zgodnie z prawem posiadać gotowe sprzedawane w sklepach rowery elektryczne, czyli tryb OffRoad - poza miejski który umożliwia korzystanie z kilkukrotnie większej mocy. Podobnie jak samochody mogą teoretycznie przekraczać prędkość 250km/h ale mają założoną blokadę, w trybie miejskim eBike także ma założoną blokadę i nie przekracza ustawowych parametrów.
- Uniwersalne zasilanie. W przeciwieństwie do gotowych rozwiązań w których jest bardzo dużo standardów i typów baterii w naszym rozwiązaniu można zastosować dowolną baterie która spełnia określone parametry. Zawsze będzie można zbudować odpowiednią baterie choćby u elektryka.
- W miarę rozwoju technologii baterii zestaw będzie miał coraz większy zasięg przy coraz mniejszej masie baterii. Nie "zestarzeje" się technologicznie
- Gwarancja 24 mc, także na baterie i aż 36 mcy na silniki
- Baterie są projektowane, wytwarzane i serwisowane w Polsce z najlepszych podzespołów. Posiadają certyfikat bezpieczeństwa i ubezpieczenie OC od szkód spowodowanych jej ewentualnym wadliwym działaniem.
- Doskonałe rozwiązanie dla byłych motocyklistów lub osób które chcą nimi zostać.
Czy każdy rower da się przerobić?
- Większość rowerów da się przerobić. Można wysłać model roweru lub jego zdjęcie i na jego podstawie ocenimy czy konwersja jest wykonalna. Możliwe jest też pomoc lub wykonanie maszyny na zamówienie.
Do czego służy blokada osi obrotu?
- Silniki mają bardzo dużą moc i istnieje ryzyko że jeśli koło nie będzie odpowiednio mocno dokręcone, podczas przyśpieszenia obróci się wokół osi co może spowodować zerwanie lub zniszczenie przewodu. Prawidłowo zamontowana blokada osi obrotu zapobiega takiej sytuacji. Dodatkowo dzięki specjalnemu kształtowi może pomóc w solidnym montażu koła do ramy.
Czy w razie uszkodzenia sprzętu istnieje możliwość jego naprawy?
- Tak. Istnieje możliwość oddania elementu do serwisu a w razie braku możliwości jego naprawy można zamówić poszczególne elementy zestawu oddzielnie.
Czy wyświetlacz pokazuje aktualną godzinę?
- Nie
Czy do zestawu jest dostępne dedykowane oświetlenie ?
- Tak. Istnieje możliwość podłączenia dedykowanej lampki z przodu która jest zasilana z baterii do zestawu. Włącza ją się za pomocą manetki do wyświetlacza. Należy przytrzymać górny przycisk. Włączy to podświetlenie ekranu LCD (którego jasność można regulować) i lampkę jeżeli jest podłączona.
Przydatne informacje: (Tipsy &Triki)
- PAMIĘTAJ! - Twoje bezpieczeństwo jest najważniejsze! Należy traktować rower przerobiony na e-bike jak prototyp do "oblatania" Szczególnie na początku zaleca się jazdę w kasku i ochraniaczach! (z powodu mocy i rozwijanej prędkości - ZAWSZE pamiętaj o kasku i swoim bezpieczeństwie)
- Co zrobić jak przebije się dętkę? - Bardzo ważne! Ponieważ zdejmowanie koła z ebike i ponowne jego założenie wymaga sporo pracy i czasu NIE NALEŻY wymieniać dętki po jej przebiciu! (chyba że dętka nie nadaje się do sklejenia) Najlepszym możliwym rozwiązaniem jest wypuszczenie powietrza z koła, zdjęcie opony BEZ zdejmowania koła przy użyciu specjalnych plastikowych łyżek a następnie zaklejenie przebicia zestawem naprawczym. Zaoszczędzi to wiele pracy. Dodatkowo oszczędzamy oś, nakrętki i ramę roweru ponieważ nakrętki bardzo mocno się przykręca.
- Zawsze miej przy sobie łyżki i zestaw naprawczy do dętki oraz pompkę. Prowadzenie ciężkiego e-bike do domu nie jest przyjemnym doświadczeniem - łatwo go uniknąć.
- Kiedy zdejmować koło z silnikiem? - Zaleca się zdejmować koło JEDYNIE w dwóch przypadkach: 1. Wymiana zużytej opony 2. Jeżeli dętka jest przerwana i nie da jej się skleić bez zdejmowania koła.
- Czy blokady obrotu osi są konieczne? - Tak! prawidłowo założone uniemożliwiają obrotowi koła wokół własnej osi w przypadku zsunięcia się z haków montażowych. Na koło działają bardzo duże siły które dążą do wysunięcia się osi z haków. Blokady obrotu osi dodatkowo w pewnym stopniu zabezpieczają przed wysunięciem się osi koła z haków. NAJLEPSZYM rozwiązaniem jest dorobienie zamkniętego mocowania dopasowanego do konkretnego roweru. Można zrobić to np.u ślusarza. Przykład w linku: https://drive.google.com/open?id=1Nset0gp-AcH15dPr4OQHBPo1PkE3Roda Przy montażu blokady osi obrotu warto oprócz załączonych do zestawu opasek założyć też opaski skręcane - dostępne w sklepach budowlanych tak aby uniemożliwić wysunięcie się koła. Należy pamiętać że każdy rower jest inny i montaż silnika musi być zrobiony tak aby jazda na nim była bezpieczna.
- Kontrola mocowania - e-bike to rozwiązanie pośrednie między rowerem i motocyklem dlatego należy o niego dbać i robić przeglądy. Aby upewnić się że silnik pozostaje na miejscu warto zrobić sobie zdjęcie po zamocowaniu i co jakiś czas porównywać stan obecny ze zdjęciem (aby zauważyć ewentualne przesunięcia się osi)
- Dlaczego wyświetlacz pokazuje maksymalnie 1600W? - LCD którego używamy w zestawie jest wyprodukowany przez zewnętrzną firmę. Nie pokazuje on prawidłowej wartości na 5 poziomie wspomagania (w zestawie S-2100 max. 1600 gdzie realnie jest 2000W a w zestawie S-3000 max 2000 gdzie realnie jest 3000W) Kalibracja dokładnie pod nasze elementy spowodowałaby znacznie większy koszt wyświetlaczy a co za tym idzie i całego zestawu. Pracujemy nad innymi wyświetlaczami które będą kompatybilne z systemem.
- Czy są dostępne obręcze w innych kolorach? - Nie. Mamy sprawdzone i mocne obręcze które pasują zarówno to hamulców tarczowych jak i V-breake (rant do hamowania). W przypadku hamulców tarczowych można samemu pomalować rant np. na czarny kolor jeśli będzie to lepiej pasowało do koła przedniego.
- Dźwięki szprych dobiegające z koła - Koło w e-bike jest cięższe i stosowane szprychy są grubsze. Po przejechaniu ok. 100 km jak koło się ułoży należy z wyczuciem dociągnąć ewentualnie poluzowane szprychy specjalnym kluczem do szprych dzięki czemu koło będzie ciche. Szprychy i obręcz są solidne więc o wiele trudniej zdecentrować takie koło przy regulacji.
- Jaka opona do e-bike? - Najmocniejsza jak to tylko możliwe. Obecnie są dostępne opony certyfikowane do e-bike (do 50 km/h). W sprzedaży są również opony z systemem antyprzebiciowym (między dętką a oponą jest dodatkowa przestrzeń). Warto też kupić oponę z paskiem odblaskowym (dobra widoczność w nocy). Pamiętaj że w e-bike zwykła opona będzie zużywała się nieco szybciej niż dotychczas.
Porady dotyczące montażu
- jeśli masz hamulce tarczowe to zwróć uwagę czy z tyłu tarcza jest zamocowana systemem center-lock w którym nie ma śrub czy klasycznie na śruby które można odkręcić. Jeśli jest to center-lock to będzie trzeba dokupić tarczę o tej samej wielkości z otworami na śruby (zgodne z otworami w silniku). Śruby o różnych długościach są w zestawie.
- UWAGA przykręcaj śruby od tarczy do hamulca z wyczuciem aby nie zerwać gwintu w obudowie silnika lub nie ukręcić śruby. Zaleca się użycie kleju do gwintów ponieważ mikro wibracje mogą odkręcać śruby od tarczy hamulcowej!
- Tarcza powinna być czysta i bez odcisków palców - zanieczyszczenia i tłuszcz odkłada się w klockach co zmniejsza siłę hamowania.
- Gdy dokręcisz kasetę do silnika koniecznie sprawdź czy się obraca swobodnie - jeśli nie to podłóż podkładkę (w zestawie)
- pamiętaj że suport po stronie lewej odkręca się przeciwnie niż zwykle czyli ODKRĘCAMY w PRAWĄ stronę (jest to na filmie instruktarzowym) jest to związane z tym że lewy pedał w czasie jazdy kręci się w lewą stronę co powodowałoby odkręcanie się suportu.
- upewnij się przed założeniem koła że opona jest prawidłowo założona (nie odwrotnie). Nie zapomnij też o taśmie na obręcz bez której bardzo szybko przebijesz dętkę - unikniesz straty czasu i dodatkowej pracy.
- warto dodatkowo zabezpieczyć przewody z zestawu w miejscach w których mogą one się ocierać z ramą lub w których są narażone na uszkodzenie czy przetarcie. Można kupić w sklepach z cz. elektronicznymi specjalne oploty na przewody). Miejsca w których mocno zepniesz przewody trytkami można użyć taśmy izolacyjnej.
- Pamiętaj że pedał po stronie lewej ODKRĘCA się w PRAWO (inaczej niż większość śrub i gwintów)
- jeżeli trudno zdjąć gripy z kierownicy aby zamontować manetki - spróbuj: podgrzać je suszarką lub ciepłą wodą. Jeśli to nie pomoże można wprowadzić igłą i strzykawką roztwór płynu do mycia naczyń aby zwiększyć poślizg. Ostatecznie gdy nie da się ich zdjąć pozostaje rozcięcie (warto naciąć od strony środka kierownicy np: 1-2 cm po prawej stronie i zobaczyć czy zejdzie. Często i tak trzeba nieco dociąć grip aby zrobić miejsce dla manetki "gazu")
- pamiętaj aby nie za mocno przykręcić manetki "gazu", za mocno przykręcona może się blokować co może być niebezpieczne. Powinna ona pracować bez oporu i po zwolnieniu szybko wracać do pozycji początkowej.
- regulacja magnetycznych czujników hamowania może wymagać chwili cierpliwości i nabycia wprawy. Dobrze jest podłączyć czujnik i zbliżać i oddalać magnes aby wyczuć jego działanie. Symbol hamowania pojawia się na wyswietlaczu i powinien on być widoczny podczas hamowania. RADA: ustaw czujnik tak aby zanim zaczniesz hamować fizycznie hamulcami najpierw hamował silnik (moc hamowania i odzyskiwania energii można ustawiać w 5 stopniach) Dobrze ustawione hamulce pozwalają uzyskać efekt systemu SYNCHRO z dobrych motocykli tzn. hamując delikatnie przednim hamulcem dzięki rekuperacji hamujesz także silnikiem z tyłu.
- po montażu koniecznie wyreguluj przerzutki aby nie ocierały o silnik i aby nie spadał łańcuch. Przy dużej prędkości gdy naciśniesz mocno na łańcuch i on spadnie możesz stracić równowagę i się przewrócić.