Radzę sobie z przemocą w szkole i Internecie karty pracy dla dzieci i młodzieży w wieku 9–16 lat, w tym uczniów ze spektrum autyzmu
⭐⭐⭐⭐⭐
✅ Autor: Agnieszka Kolanko
✅ Wydawca: Harmonia podręczniki
✅ Oprawa: Miękka
✅ Stron: 72
✅ Format: 293x205
✅ Wydanie: 1
✅ Waga: 284
✅ Wydanie: 1
✅ Rok: 2022
✅ ISBN: 978-83-8309-131-0
✅ EAN: 9788383091310
✅ Kod: 30774870 pl5%
Karty pracy, przeznaczone dla uczniów w wieku 9–16 lat, przygotowują do zmierzenia się z trudnym zagadnieniem przemocy w szkole i w Internecie. Książka została opracowana z myślą o terapii dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu oraz wszystkich tych, którzy nie potrafią poradzić sobie z nękaniem i brakiem akceptacji. Materiały pozwalają uczniom znaleźć odpowiedzi na pytania: - W jakich miejscach można spotkać się z przemocą? - Jak chronić się przed przemocą? - Jak zareagować w sytuacjach przemocowych? - Jak dbać o bezpieczeństwo w sieci? - Jak postąpić, gdy jesteśmy świadkami/ofiarami przemocy? Podejmowane tematy dotyczą spraw bliskich młodym ludziom, którzy borykają się z agresją w szkole, a ostatnio coraz częściej także z cyberprzemocą. Kolejne karty pracy poświęcone zostały takim zagadnieniom, jak: - przemoc psychiczna i przemoc fizyczna - wykluczenie społeczne - dokuczanie w szkole - przyczyny i skutki przemocy - cyberprzemoc - nękanie w sieci. Dodatkowo publikacja zawiera: - dziennik odpowiedniego zachowania oraz reagowania na przemoc – pomoc do wizualnego przedstawienia procesu radzenia sobie ze złością i sytuacjami przemocowymi - ponad 500 naklejek do wypełnienia dziennika. Karty mogą być wykorzystane przez pedagogów, nauczycieli oraz terapeutów podczas zajęć indywidualnych, a także grupowych. Publikacja wchodzi w skład kolekcji „Z relacjami za pan brat” dedykowanej dzieciom i młodzieży ze spektrum autyzmu oraz z trudnościami w zakresie kompetencji społecznych. AGNIESZKA KOLANKO – nauczycielka pracująca z dziećmi i młodzieżą ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym ze spektrum autyzmu, w szkole w Odrzykoniu. Na co dzień także mama dwóch synów z zespołem Aspergera. Sama również zmaga się z tym zaburzeniem. Jej misją jest praca, która ma na celu jak najlepiej przygotować uczniów do funkcjonowania w życiu społecznym, pokonywania wszelkich trudności oraz budowania poczucia własnej wartości.