Rachunkowość behawioralna
Adrian Markowski
- Oprawa: broszurowa
- Ilość stron: 210
- Rozmiar: 16.5x23.5 cm
- ISBN: 9788375569773
- Rok wydania: 2019
- Wydawnictwo: CeDeWu
- Stan: jak nowa
Powszechny wizerunek rachunkowości przedstawia ją jako zajmującą się samymi faktami, przepisami, suchymi liczbami i ich przetwarzaniem. W tak rozumianej rachunkowości nie rozpatruje się w ogóle zachowania człowieka. Zakłada się, że księgowi, biegli rewidenci, inwestorzy i inne ogniwa ludzkie systemu finansowo-księgowego postępują racjonalnie. Rachunkowość behawioralna pokazuje, że tak nie jest. W procesach finansowo-księgowych poszukuje rzeczywistego człowieka, jego cech, pobudek, konsekwencji jego zachowań, decyzji, postaw i uwarunkowań indywidualnych. Badania rachunkowości behawioralnej rozszerzają granice rachunkowości i wprowadzają do niej tematy, które tradycyjnie były uważane za domenę psychologii (jak ludzie podejmują decyzje) lub socjologii (jak wybory są uwarunkowane przez społeczne okoliczności). Niniejsza książka przybliża istotę rachunkowości behawioralnej, jej genezę, teorie, na których jest oparta oraz ciekawe wyniki badań empirycznych, pokazując jak złożone i wielowymiarowe są kwestie, którymi zajmuje się rachunkowość. Podjęte tu rozważania mogą stanowić ciekawe źródło wiedzy i inspiracji zarówno dla praktyków rachunkowości, dydaktyków i trenerów rachunkowości, finansistów, jak i dla pracowników naukowych zajmujących się psychologicznymi aspektami świata finansowego.
Stan książki
Poniżej opis stanu książki ↓
JAK NOWA
- Niezauważalne lub znikome ślady używania, które mogą obejmować nieuniknione następstwa użytkowania książki (mogące pojawić się m.in. w procesie przechowywania),
- delikatne zagięcie pojedynczej kartki,
- ledwie dostrzegalne zabrudzenie okładki lub pojedynczych stron.
Żadna z wyżej wymienionych wad o charakterze wizualnym lub mechanicznym nie wpływa na kompletną zawartość książki oraz możliwość odczytania jej pełnego tekstu.