Dlaczegozapamiętujemyniektórehistorie,podczasgdyinneulegajązapomnieniu?Jaktosiędzieje,żeniektóretreścidocierajązejświadomościi zostająz naminadługo,ainnenawetnie zostająprzez naszauważone?Czyistniejeprzepisnato,bynaszprzekazstałsięviralem?
Bezwzględunato,czyjesteśmenedżerem,marketeremczynauczycielem,musiszprzekazywaćpewnetreści.To,cokomunikujesz– abyzostałowłaściwieodebranei abydziękitemtąpiłoprzejścieodsłówdoczynów– wedługbraciDanai ChipaHeathówmożnawłaściwie„zaprogramować” ,żebymetaforycznie„przyczepiłosię”domózguodbiorcy.Jaktozrobić?
Ichksiążkapozwolicipoznaćsześćpodstawowychelementówchwytliwychopowieścii koncepcji,dziękiktórymkażdytwójprzekaztrafidoświadomościodbiorcy:
Sedno:Jakodrzećprzekazz tego,cozbędne,nie zmieniającgoprzytymw banalnyslogan?Sprawdź,jakdowódcywojskowiupraszczająsposóbformułowaniaplanówdziałańbojowych.
Umyślnezaskoczenie:Wjakisposóbprzykuwasięuwagęi jąutrzymuje?Sprawdź,jakkierownictwokoncernuNordstromszokujenowychpracownikówpoto,abyprzyswoilisobiewysokiestandardyobsługiklienta.
Konkretyzacja:Wjakisposóbmożnapomócodbiozrozumiećprzekazi nadługogozapamiętać?Sprawdź,jakpewnanauczycielkaz podstawówkiwyleczyładzieciz uprzedzeńrasowych.
Cenioneźródło:Jakprzekonaćodbiorców,byuwierzyliw twójprzekaz?Sprawdź,jakiplanopracowalitrenerzyNBA,byuzmysłowićzawodnikomzagrożeniezwiązanez AIDS.
Emocje:Jaksprawić,abytwójprzekazstałsięważnydla odbiorców?Sprawdź,jakwładzomTeksasuudałosięprzekonaćmłodychkierowców,żebyprzestalizaśmiecaćpobocza.
Storying:Jaksprawić,abyodbiorcyzaczęliwprowadzaćw czyntwojeidee?Sprawdź,jakkampaniaz udziałemJaredastałasięwielkimhitemreklamowymsieciSubwaywbrewwoligłównychmarketingowcówtej.
Dziękitejksiążcenauczyszsiętworzyćopowieściz góryzaprojektowane,byprzetrwaćw umysłachodbiorców,niezależnieczykierujeszjedokolegóww pracy,kontrahentów,czyikówtwojegobloga,czydoodbiorcówreklamy.
Niniejszenowewydaniewzbogaconeo:
Radydla menedżerów:Jakwpleśćstrategięw codziennerozmowyzespołu?Dowiedzsię,jakunikaćtrzechbarier,któreblokująkomunikacjęw biznesie.
Radydla nauczycieli:Jaksprawić,abyuczniowiezapamiętywalimateriał?Poznajnajskuteczniejszemetodynauczycieliświatowegoformatu.
Radydla każdego:Czymożnasprawić,abychwytliwyprzekazjednakzostałzapomniany?należyszukaćw badaniachdotyczącychwalkiz nieprawdziwymipogłoskami,jakierozprzestrzeniałysięw czasieIIwojnyświatowej.
***
Dzikozazdroszczękażdemu,ktojeszczenie przeczytałtejksiążki.Boczekagoświetnaprzygoda.Poznanaukowozweryfikowaneschematy,któresprawiają,żehistorieczepiająsięnasi odpuszczają.Dobrei złe.Prawdziwei nieprawdziwe.BraciaHeathowiezabiorącięw podróż,z którejwróciszz walizkąużytecznychnarzędzi.Przydadząsiędotworzeniawłasnychprzylepnychkomunikatów– obojętnieczyjesteśnauczycielem,któremuzależy,bywiedzaprzylgnęładomózguodbiorcy,marketingowcem,którychce,żebyhistoriapowstaniaproduktuzostałaz klientemdogrobu,czyliderem,którychcemotywowaći inspirować.
PiotrBucki,badaczkomunikacji,treneredukator,autorksiążekViral,Prezentacje.Poprostu!iPorozmawiajmyo komunikacji
Dlaczegoniektórepomysły,idee,rozwiązaniazostająz naminadługo,jakbyprzyklejałysięzegomózgu,ainnewlatująjednymuchem,awylatujądrugim?Fenomenowi „naturalnieprzyczepnych”koncepcjii historii– odmiejskichlegend,przez utworyliterackie,pokampaniereklamowe– przyglądająsięw swojejksiążceChipHeathi DanHeath.Itrzebaimprzyznać,żerobiątofenomenalnie.
MajaGojtowska,ekspertkaodkomunikacjii budowywizerunku,autorkablogagojtowska
Ztejksiążkinie wartorobićnotatek– każdapuchnieodwiedzyi wartodoniejwielokrotniewracać.Tojednaz tychpozycji,którezawszeleżąnamoimbiurkui nigdygonie opuszczą.Jeżelichcesznauczyćsiękonstruowaćkomunikaty,którezapadająw pamięći poruszająserca– musiszjąprzeczytać.Napalcachjednejrękimogępoliczyćporadniki,z którychwyciągnąłemrówniewielermacji.
ArturJabłoński,konsultant,szkoleniowiec,właścicielagencjimarketingowejdigitalk.pl
Prowokująca.Zabawna.Otwieraoczynazupełnienowąkomunikację.Dziękiniejpoznasztajemnicesukcesupomysłów.
JacekKotarbiński,ekonomista,ekspertmarketingu,kotarbinski
Każdy,ktochoćbyocierasięo produkcjętreści,szkodzisobie,nie znająctejksiążki.Chcesz,byzarząddoceniłtwojąstrategięsprzedażową,byrynekmówiło twoimprodukcieoraz bypracownicysłuchalitwoichpoleceń?BraciaHeathowierozgryźliteproblemyi spisalirozwiązania.Terazwystarczy,żesięichnauczysz.
KamilKozieł,specjalistawystąpieńpublicznych
***
ChipHeathjestprofesoremw StanfordGraduateSchoolofBusiness,prowadzizajęcianatematstrategiii teoriiorganizacji.Pomógłponad450start-upomw tworzeniulepszychstrategiii przekazu.
DanHeathjeststarszymwykładowcąw CenterfortheAdvancementofSocialEntreprership(CASE)przyUniwersytecieDuke’ a,gdziewspieraprzedsiębiorcówdziałającychnarzeczdobrapublicznego.
BraciaHeathowiesąautoramitrzechsellerówz listy „NewYorkTimesa” :Przyczepnehistorie,Pstryk!oraz Decyduj.Ichksiążkisprzedałysięnacałymświeciew nakładzieponaddwóchmilionówegzemplarzyi zostałyprzetłumaczonena33języki,międzyinnyminatajski,arabskii litewski.
Jeślichceszpoznaćwięcej"Przyczepnychhistorii",nanaszegoTikToka:
ksiegarniagrubytomZnasztęksiążkę?��#booktokpolska#ksiazki#ksiazka#czytanierozwija#lubieczytac♬EpicMusic(863502)-Draganov89
SKU PRODUKTU: 154333 | SKU WARIACJI: W166780