ZESTAW:
- PRZEWODY ZAPŁONOWE - 1 komplet (Sentech)
- ŚWIECE ZAPŁONOWE SUPER PLUS - 4 sztuki (Bosch)
.
+ !!! GRATIS !!! SMAR DO ŚWIEC ZAPŁONOWYCH
.
DO POJAZDÓW
Z SINIKAMI BENZYNOWYMI I
WYPOSAŻONYMI W INSTALACJĘ GAZOWĄ
!!! GRATIS !!!
DO KAŻDEGO ZAKUPIONEGO ZESTAWU
Wysokotemperaturowy smar miedziowy, tubka 20g, który doskonale i długotrwale chroni powierzchnie metalowe przed zapiekaniem i korozją. Ułatwia późniejszy demontaż. Przeznaczony do łączenia elementów pracujących w ekstremalnie trudnych warunkach: śruby kolektora wydechowego, głowicy, turbodoładowania, gwinty świec zapłonowych, zespoły hamulcowe i inne.
Świece zapłonowe Super plus posiadają elektrodę ze stopu itru, do niedawna wykorzystywanego wyłącznie w świecach Boscha montowanych fabrycznie oraz w samochodach wyścigowych. Itr sprawia, że świeca jest wyjątkowo odporna na korozję i przeciążenia termiczne. Specjalnie profilowana elektroda masy pozwala ponadto na bardziej efektywną pracę świec i ich dłuższą żywotność.
Dla kierowcy oznacza to pewniejszy rozruch, ochronę silnika oraz katalizatora, a także niższe zużycie benzyny. Dodatkowo opornik przeciwzakłóceniowy chroni wrażliwe systemy elektroniczne w pojeździe, taki jak ABS, ASR, ESP, instalację radiową oraz system nawigacyjny.
Sukcesy na pierwszym wyposażeniu
Bosch jest największym dostawcą świec zapłonowych dla europejskich producentów samochodów - obecnie już co drugi pojazd w Europie jest fabrycznie wyposażony w produkty Boscha. Wśród producentów, którzy je stosują znajdują się m.in.: Audi, BMW, Cadillac, Citroёn, Fiat, Ford, GM, Lancia, Mercedes, Mitsubishi, Opel, Peugeot, Porsche, Renault, Saab, Seat, Skoda, Suzuki, Toyota, Volkswagen i Volvo.
Itr będący metalem ziem rzadkich sprawia, że niezawodność staje się przyzwyczajeniem. Innowacyjny stop itru w świecach Bosch Super Plus był stosowany początkowo w samochodach sportowych, gdzie jest gwarantem najlepszych osiągów. Jednak od dawna stosuje się go także w samochodach poruszających się po drogach. Obecnie trudno sobie wyobrazić rynek bez świec Bosch Super Plus.
Szczególną cechą tych świec jest wyjątkowa konstrukcja elektrod (zaostrzona, wyprofilowana elektroda masowa), która nie wymaga wysokiego napięcia zapłonowego.
Przegląd zalet:
- Szybko osiągana temperatura pracy
- Wysoka niezawodność przy rozruchu zimnego silnika
- Ochrona silnika i katalizatora
- Dodatkowo wyższa trwałość
Opis i parametry świec:
- Odstęp elektrod: 0,9
- Moment dokręcenia [Nm]: 28
- Kąt dokręcenia [stopień]: 90
- Gwint zewnętrzny [mm]: 14
- Skok gwintu [mm]: 1,25
- Długość gwintu [mm]: 19
- Rozmiar klucza: 16
- Położenie elektrod [mm]: 3
- Ilość biegunów: 1
Zalety przewodów Sentech
Zapłon mieszanki gazowej w silniku jest znacznie trudniejszy niż mieszanki paliwowej. Ponadto przebieg procesu spalania w przypadku obu substancji jest różny. Do zapalenia mieszanki gazowej konieczne są wyższe napięcia i dłuższy czas trwania iskry na świecy. Przewody zapłonowe ze względu na swoją konstrukcję są przystosowane do tłumienia zakłóceń elektromagnetycznych. Uzyskuje się to dzięki wstawianiu oporników lub poprzez opór elektryczny rozłożony wzdłuż przewodu w rdzeniu. W celu zapewnienia jak największej energii iskry i małego spadku napięcia należy stosować przewody o jak najmniejszym oporze elektrycznym. Zastosowanie ferrytu oraz otaczających go spiralnie nawiniętych zwojów cienkiego druciku ze stali wysokiej jakości (50 zwojów na cm) generuje pole elektromagnetyczne, które nie wychodzi poza uzwojenie. Opór elektryczny jest bardzo mały ponieważ drut i ferromagnetyk dobrze przewodzą prąd. Zmagazynowana energia w przewodzie jest częściowo oddawana dzięki zjawisku indukcji, co sprawia, że iskra na świecy jest silna i dłużej trwa. Zapłon staje się pewniejszy, wzrasta sprawność silnika.
Przewody SENTECH wykonane są z najnowocześniejszych materiałów, które nie występują w popularnych przewodach dostępnych na rynku, dlatego gwarantujemy ich dłuższą żywotność i niezawodny zapłon.
Przegląd zalet:
- Ułatwiony rozruch pomimo zimna, wilgoci i gorąca
- Zapobiega osadzaniu się nagaru na świecach i gwarantuje właściwe, prawidłowe funkcjonowanie systemu zapłonowego i katalizatora
- Obniża zawartość tlenku i dwutlenku węgla w spalinach
- Polepsza funkcjonowanie silnika
- Redukuje zużycie paliwa przez polepszone spalanie
- Polepszy odbiór radia i telefonu
- Produkcja
Przewody zapłonowe wytwarzane są w nowoczesnym parku maszynowym pod stałą kontrolą specjalistów, techników i inżynierów. Produkcja obejmuje wszystkie wymogi bezpieczeństwa i normy jakościowe obowiązujące w UE.
- Jakość
Wiązki zostały wprowadzone do produkcji po wykonaniu wielu rygorystycznych badań jakościowych i wytrzymałościowych w laboratoriach badawczo-kontrolnych. Nad ich jakością stale czuwa obecny w firmie System ZapewnieniaJakości.
Budowa przewodów SENTECH z rdzeniem ferrytowym
- Osłona zewnętrzna z syntetycznego elastomeru, zapewniająca odporność na zmiany temperatury (zimno-gorąco), odporność mechaniczną i chemiczną (woda, solanki, oleje, paliwo...). Doskonale zachowuje się mechanicznie i nie zmienia swych własności z biegiem czasu
- Oplot lub taśma wzmacniająca
- Powłoka izolacyjna z syntetycznego elastomeru posiadająca doskonałe własności dielektryczne (izolacyjne). Wysoki poziom napięcia przebicia zapewnia brak mikro-wyładowań
- Nierdzewny przewodnik elektryczny - gęsto, spiralnie nawinięty na rdzeń ferromagnetyczny (50 zwojów/cm), zapewnia przepływ prądu wysokiego napięcia przy skupianiu indukowanego pola magnetycznego (zakłóceń) wewnątrz kabla
- Materiał ferromagnetyczny pochłaiający zakłócenia. 4+5 stanowią układ przeciwzakłóceniowy na całej długości kabla - większy prąd zapłonu i dłuższy czas trwania iskry
- Rdzeń syntetyczny wykonany na bazie włókna szklanego i poliaramidu, utrzymuje rdzeń ferrytowy
Lista samochodów do których pasuje:
- HYUNDAI Coupe (typ RD) 1.6 L (Mot G4GR) 116KM 03.1998 - 04.2002
- HYUNDAI Coupe (typ RD) 1.6 i L (Mot 4G61) 114KM 12.1996 - 04.2002
- HYUNDAI Coupe (typ RD) 2.0 i L (Mot G4GF) 139KM 1996 - 2002
- HYUNDAI Elantra II (95-00) 1.6 i L (Mot G4GR) 90KM 1995 - 2000
- HYUNDAI Elantra II (95-00) 1.8 i L (Mot G4GM) 128KM 1995 - 2000
- HYUNDAI Elantra II (95-00) 2.0 L (Mot G4GF) 139KM 1996 - 2000
- HYUNDAI Elantra III (00-06) 1.8 i L (Mot G4BB, G4GB) 128KM 06.2000 - 07.2006
- HYUNDAI Elantra III (00-06) 2.0 L (Mot G4GC, G4GC-G) 139KM 10.2003 - 07.2006
- HYUNDAI Elantra III (00-06) 2.0 (Mot G4GC) 141KM 06.2000 - 07.2006
- HYUNDAI Elantra IV (06-10) 2.0 L (Mot G4GC) 140KM 05.2006 - 05.2010
- HYUNDAI i30 2.0 L (Mot G4GC, G4GC-G) 143KM 10.2007 - 06.2012
- HYUNDAI Lantra II 1.6 i L (Mot G4GR) 90KM 11.1995 - 09.2000
- HYUNDAI Lantra II 1.8 i L (Mot G4GM) 128KM 11.1995 - 09.2000
- HYUNDAI Lantra II 2.0 L (Mot G4GF) 139KM 08.1996 - 09.2000
- HYUNDAI Lavita 1.8 L (Mot G4GB-G) 122KM 2007 -
- HYUNDAI Matrix 1.8 i L (Mot G4GB-G) 122KM 06.2001 - 08.2010
- HYUNDAI Sonata V 2.0 i L (Mot G4GB)
- HYUNDAI Tiburon / Coupe II (typ GK) 1.6 i L (Mot G4GL, G4GR) 107KM
- HYUNDAI Tiburon / Coupe II (typ GK) 2.0 i L (Mot G4DF) 137KM
- HYUNDAI Tiburon / Coupe II (typ GK) 2.0 i L (Mot G4GC-G) 139KM
- HYUNDAI Trajet 2.0 i L (Mot G4EA, G4GC) 124 01.2004 - 07.2008KM
- HYUNDAI Tuscon 2.0 i L (Mot G4GC) 141KM 08.2004 - 03.2010
- KIA Carens I 2.0 i L (Mot G4GC) 138KM 2004 -
- KIA Carens II 2.0 CVVT (Mot G4GC) 138KM 08.2004 -
- KIA Cerato 2.0i L (Mot G4GC) 143KM 04.2004 -
- KIA Sportage II 2.0i L 16V (Mot G4GC) 141KM 09.2004 -
- 4X666S8412
SPOSÓB POMIARU PRZEWODÓW ZAPŁONOWYCH