Oryginalny przepływomierz BOSCH
czujnik masy powietrza MAF
Nr katalogowy części:
0 280 218 063, 0280218063
0 280 218 064, 028218064
0 986 280 217, 0986280217
Zastosowanie w samochodach z turbosprężarką
Zestawienie ogólne:
Audi A3, A4, A6, TT
Seat Leon,Toledo
Skoda Octavia RS
VW Bora, Golf, NewBeetle, Passat
Zestawienie szczegółowe:
AUDI A3 1.8 T AUM - AUQ 05 / 2000 - 06 / 2003
A3 1.8 T ARY 09 / 2000 - 06 / 2003
A3 1.8T QUATTRO ARX 10 / 1999 - 06 / 2003
A4 1.8T AWT 06 / 2000 - 10 / 2000
A4 1.8T AVJ 12 / 2000 - 06 / 2002
A4 1.8T BFB 07 / 2002 - 12 / 2004
A4 1.8T AMB 07 / 2001 - 06 / 2002
A4 1.8T BEX 11 / 2002 - 12 / 2004
A4 1.8T BFB 11 / 2004 -
A4 1.8T CABRIOLET BFB 04 / 2002 - 12 / 2005
A4 1.8T CABRIOLET BFB 01 / 2006 -
A6 1.8 T AWT 05 / 2000 - 01 / 2005
A6 1.8 TURBO AWL 07 / 2000 - 11 / 2005
TT 1.8T COUPE’ AUM 01 / 2001 - 06 / 2006
TT 1.8T COUPE’ AUQ 09 / 2000 - 06 / 2006
TT 1.8T COUPE’ QUATT ARY 09 / 2000 - 05 / 2005
TT 1.8T ROADSTER AUM 01 / 2001 - 06 / 2006
TT 1.8T ROADSTER AUQ 08 / 2000 - 06 / 2006
TT 1.8T ROADSTER QU ARY 09 / 2000 - 05 / 2005
SEAT IBIZA 1.8T BJX - BKV 12 / 2003 -
IBIZA 1.8 T CUPRA R BLZ 05 / 2004 -
IBIZA 1.8 T CUPRA R BBU 04 / 2005 -
LEON 1.8 T APP 12 / 1999 - 12 / 2000
LEON 1.8 T ARY - AUQ 09 / 2000 - 04 / 2004
TOLEDO 1.8 T AUQ 09 / 2000 - 05 / 2002
SKODA OCTAVIA 1.8T ARX - AUM 08 / 2000 - 09 / 2004
OCTAVIA RS AUQ 08 / 2000 - 09 / 2004
Jeden przepływomierz zamówiłem dla siebie. Dla mojej Skody RS 1.8t 180KM teraz osiąga 147g dla 6k obr./min
Ze specyfikacji:
150KM -120g/s
180KM -144g/s
204KM -163g/s
Po wymianie samochód zyskał sporo momentu w przedziale 2500-4000 obr./min.
Najczęstsze usterki związane z uszkodzonym przepływomierzem:
1) znaczna strata mocy ok. 50 KM i przede wszystkim momentu
16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low
P0102 - 35-00 -- (sygnał za słaby)
Dawkowanie paliwa w głównej mierze zależy do wydajności przepływomierza.
Jak zaniża przepływomierz, to nie ma też co liczyć na większą dawkę paliwa.
2) problem z odpalaniem 0*C na zimnym silniku
3) świecąca się kontrolka ESP - błędu nie można skasować (tak, jak było u mnie)
01314 - Engine Control Module
013-Check DTC Memory
Jeżeli ktoś chce powiększyć stajnię bez większych nakładów finansowych o ok. 10KM tankować 98pb lub 100pb na dobrych stacjach zamiast 95pb i przyspieszyć zapłon o kilka stopni. Sama zmiana benzyny, bez przestawiania zapłonu spowoduje spadek mocy. Nie przeginać z przyspieszeniem więcej niż 9st, bo pojawi się spalanie stukowe.
|