PRZEŁOMY DROGOWE I WZMACNIANIE NAWIERZCHNI
S. Rolla
- Wydawnictwo: WKŁ, 1977
- Oprawa: miękka
- Stron: 243
- Stan: bardzo dobry (-), pieczątki zlikwidowanej biblioteki
- Nakład: 3180 egz.
Zbiór teoretycznych wiadomości o przyczynach tworzenia sie. przełomów na drogach, kryteria wysadzinowości gruntów, warunki występowania przełomów i zapobiegania im. Metody badanianośności nawierzchni drogowych, projektowanie wzmocnień i wykonywanie robót wzmacniających. Książka jest przeznaczona dla inżynier. i techników zatrudnionych przy projektowaniu, budowie i eksploatacji dróg publicznych.
SPIS TREŚCI
Przedmowa do pierwszego wydania Przedmowa do drugiego wydania
1 Niszczenie nawierzchni drogowych
1.1. Przyczyny niszczenia nawierzchni
1.2. Niszczące działanie dużych obciążeń
1.3. Niszczące działanie zawilgocę:
1.4. Niszczące działanie wysadzin
1.5. Niszczące działanie ruchu
1.6. Starzenie się nawierzchni
1.7. Niszczące działanie soli
2 Teoretyczne podstawy tworzenia się przełomów
2.1. Kriopedologia
2.2. Tworzenie się v
2.3. Mechanizm tworzenia się soczewek lodowych w gruncie
3 Kryteria wysadzinowości gruntów.
3.1. Uwagi ogólne
3.2. Kryterium A. Casarande'a i A. Ducke: a
3.3. Kryterium szwajcarskie
3.4. Kryterium G. Beskowa
3.5. Kryterium K. Keila
3.6. Kryterium L. Schadblego
3.7. Kryterium brytyjskie
3.8. Kryterium francuskie
3.9. Kryterium radzieckie
3.10. Kryterium prof. Wiłuna
3.11. Uproszczone kryterium A. Diickera i K. Keila
3.12. Kryterium Korpusu Inżynierów Amerykańskich
3.13. Kryterium autora.
4 Przełomy na drogach polskich
4.1. Uwagi ogólne
4.2. Warunki klimatyczne
4.3. Gruntowe podłoże drogowe
4.4. Ruch.
4.5. Próba określenia warunków na.
4.6. Położenie korpus u ego
4.7. Konstrukcja nawierzchni.
4.8. Zakres występowania przełomów
4.9. Występowanie przełomów na poszczególnych rodzaj:
4.10. Występowanie przełomów w poszczególnych województwach
5. Zapobieganie przełomom w fazie projektowań''?, dróg
5.1. Wytyczne ogólno.
5.2. Trasowanie
5.3. Niweleta drogi
5.4. Korpus drogowy.
5.5. Ogólne zasady projektowania nawierzchni.
5.6. sienie głębokości przemarzania.
5.7. da izolacji cieplnej.
5.8. Metoda ograniczonej głębokości przemarzania
5.9. Metoda warstwy odsączającej
5.10. Konstrukcje sztywne
5.11. Projektowanie nawierzchni w Szwecji i w Norwegii
5.12. Wytyczne projektowania nawierzchni
6. Zapobieganie szkodom mrozowym w utrzymaniu dróg
6.1. Uwagi wstępne
6.2. Zapobieganie przełomom w różnych porach roku
6.3. Ograniczanie ruchu
7. Zapewnienie przejezdności dróg dotkniętych przełomami
7.1. Zasady ogólne
7.2. Przełomy lekkie i średnie.
7.3. Przełomy ciężkie w postaci pojedynczych gniazd
7.4. Przełomy ciężkie na całych odcinkach drogowych
8. Przebudowa przełomów.
8.1. Uwagi wstępne
8.2. Dokumentacja przebudowy
8.3. Odwodnienie odcinka przełomowego.
8.4. Przebudowa z wymianą gruntu
8.5. Przebudowa wgłębna
8.6. Przebudowa z podwyższeniem niwelety drogi
9. Ocena nośności nawierzchni drogowych
9.1. Uwagi ogólne.
9.2. Metoda wizualna
9.3. Metody 'pośrednie.
9.4. Metoda ugięć
9.5. Metoda PJ — IBD.
9.6. Metody radzieckie.
10. Projektowanie wzmocnień nawierzchni.
19.1. Metody projektowania wzmocnień nawierzchni
10.2. Analiza ruchu
10.3. Trwałość wzmocnienia
10.4. Wytrzymałość materiałów wzmacniających.
10.5. Metoda ugięć
10.6. Metoda grubości wzorcowych
11. Wzmacnianie nawierzchni
11.1. Zasady ogólne
11.2. Prowadzenie robót.
11.3. Poszerzenie nawierzchni i wzmacnianie jej krawędzi
11.4. Wzmacnianie masami bitumicznymi.
11.5. Wzmocnienie pospółką otaczaną emulsją.
11.6. Wzmacnianie piaskiem otaczanym asfaltem.
11.7. Wzmacnianie chudym betonem
11.8. Wzmocnienie kruszywem ulepszanym cementem
11.9. Wzmacnianie kruszywem ulepszanym żużlem granulowanym
11.13. Wzmacnianie żużlem wielkopiecowym
Bibliografia