FILTR OLEJU FIAT BRAVA, BRAVO I, BRAVO II, MAREA, PUNTO; FORD USA PROBE II; HONDA ACCORD VII, CIVIC VII, CIVIC VIII, CR-V III, JAZZ II, LEGEND IV, STREAM; HYUNDAI GALLOPER II 1.2-3.5 08.80- UNION JAPAN B13016UN -
- Rodzaj gwintu: M20x1,5
- KOMATSU: 8943687270, 8944128150
- VAUXHALL: VOF156, VOF225
- SogefiPro: FT5407
- NISSAN: 152089E000
- MOTORCRAFT: FL822
- DELPHI: FX0066
- FIAT: 71736161
- MITSUBISHI: MD135737, MD360935, MZ690070
- MAZDA: G6Y014302A, HE1923802, JEY014302, JEY0143029A
- HONDA: 15400PLC003, 15400PLC004, 15400RBAF01
- VOLVO: 30866266, 30866266-7
- OPEL: 649006, 649007, 649012, 649013, 649014, 90511146, 94314263, VOF225, VOF500, VOF88
- FORD: 3396825, 3803268, F32Z6731A
- HYUNDAI: 2630021010
- BOSCH: 0451103364, P3364
- Wysokość [mm]: 85
- Indeks: B13016UN
- Producent: UNION JAPAN
- NIPPARTS: J1313002, J1313016
- QUINTON HAZELL: WL7134, WL7165
- BLUE PRINT: ADM52107
- CHAMPION: F126, F128
- HERTH+BUSS JAKOPARTS: J1313002, J1313016, J1315008
- ASHIKA: 100H005, 1003316
- JAPANPARTS: FOK02S, FOH05S, FO316S
- GMC: 90511146, 90541162, 91151707
- KOLBENSCHMIDT: 109OS, 50013109
- PROTON: PW510253, PW510577
- IPS Parts: IFL3593, IFL3313
- ALCO FILTER: SP989
- CHAMP: PH2867
- CLEAN FILTERS: DO853/A, DO925/A
- COOPERS: Z1129
- CROSLAND: 2142, 2145, 2163
- FILTRON: OP575
- FRAM: PH5343
- LAUTRETTE: ELH4233
- MANN-FILTER: W610/3
- MECAFILTER: ELH4233
- HENGST FILTER: H97W05
- PURFLUX: LS225, LS287
- PUROLATOR: L14459, L14620, L17693
- SOFIMA: S3265R, S6900R
- TECNOCAR: R198
- UFI: 2313300, 2326500
- TEHO: 4187
- Typ filtra: Filtr przykręcany
- BALDWIN: B1402
- Średnica uszczelnienia zewnętrzna [mm]: 62,5
- Średnica uszczelnienia wewnętrzna [mm]: 54,5
- FLEETGUARD: LF3644, LF3691
- AMC: MO511
- CARMODEL: Proton
Kod produktu: A9084B_Proton
Wersje pojazdu
- PROTON PERSONA 400 liftback (C9_C, C9_S) benzyna 418 GLXi 85 kW / 115 KM (1996.05 - )
- PROTON PERSONA 400 liftback (C9_C, C9_S) benzyna 416 i 70 kW / 95 KM (1995.12 - )
- PROTON PERSONA 400 (C9_S) benzyna 418 85 kW / 115 KM (1996.05 - )
Olej silnikowy stale krąży po silniku chłodząc go i oczyszczając z pozostałości spalonego paliwa. Aby przedłużyć okres jego użytkowania stosuje się filtr, przykręcony do bloku silnika. Wyłapuje on drobiny sadzy i inne zanieczyszczenia zawarte w oleju
Zużyty filtr utrudnia przepływ i obniża ciśnienie oleju w układzie smarującym. Pogorszenie smarowania silnika utrudnia warunki jego pracy i pogarsza chłodzenie jednostki. Zatkanie filtru może doprowadzić do uszkodzenia pompy oleju i dalej zatarcia silnika
Filtr oleju należy wymieniać przy każdej zmianie oleju i zgodnie z wymaganiami producenta pojazdu. Pozostawienie starego filtru spowoduje częściowe wypłukanie z niego przez świeży olej zanieczyszczeń wyłapanych z poprzedniego oleju, co negatywnie wpływa na ochronę silnika
UNION SANGYO CO., LTD to japońska firma produkująca filtry do samochodów osobowych i dostawczych. Firma została założona w 1967 roku i wyspecjalizowała się w produkcji filtrów oleju do samochodów azjatyckich wyprodukowanych w Japonii, jak również w Europie