Interfejs vLinker MC BT4.0 Bluetooth + oprogramowanie SDPROG PL do INFINITI
Interfejs vLinker MC BT4.0 Bluetooth z oprogramowaniem SDPROG PL doskonale współpracuje z każdym telefonem wyposażonym w technologię Bluetooth oraz system operacyjnym Android i iOS.
▶️Za pomocą aplikacji SDPROG PL i interfejsu vLinker MC BT4.0 można dostosować takie funkcje jak:
✅automatyczne uruchamianie wycieraczek po wykryciu opadów,
✅aktywacja świateł hamowania w sytuacjach awaryjnych,
✅włączanie świateł do jazdy dziennej,
✅aktywacja świateł powitalnych (Welcome Lights),
✅automatyczne składanie i rozkładanie luster bocznych,
✅regulacja czasu trwania alarmu,
✅oraz wiele innych opcji, których pełną listę znajdziesz w aplikacji.
✅aktywacja dźwięku ostrzegawczego przy cofaniu,
✅ogrzewanie przedniej szyby,
✅automatyczne blokowanie drzwi pojazdu po przekroczeniu określonej prędkości,
✅automatyczne zamykanie szyb podczas zamykania pojazdu,
✅oraz wiele innych, innych...
Obsługiwane protokoły:
✅ISO 15765-4 (CAN 250/500 kbps, 11/29 bit)
✅ISO 14230-4 (Keyword Protocol 2000)
✅ISO 9141-2 (auta azjatyckie, europejskie, Chrysler)
✅SAE J1850 VPW (GM)
✅SAE J1850 PWM (Ford)
✅SAE J2411 Single-Wire CAN (SW-CAN) – standard dla GM
✅Medium-Speed CAN (MS-CAN) – standard dla Ford
✅wszystkie protokoły diagnostyczne dla motocykli BMW
▶️Zaktualizowane oprogramowanie SDPROG, oprócz Trybu OBDII, posiada zaimplementowany Tryb serwisowy
Program diagnostyczny SDPROG w wersji elektronicznej. Dostępny na systemy Android oraz iOS, do pobrania w:
✅Google Play
✅AppStore
✅AppGallery (Huawei)
▶️Ważne!
Aby korzystać z programu diagnostycznego SDPROG należy zalogować się na konto MySDProg. Aby założyć konto MySDProg należy podać kod aktywacyjny otrzymany po zakupie produktu.
Program diagnozuje wszystkie marki i modele samochodów, które zostały wyprodukowane zgodnie z systemem OBDII.
Wprowadzenie standardu OBDII na świecie:
USA oraz Azja:
✅od 1996 roku
Europa:
✅od 2000 roku w przypadku silników benzynowych
✅od 2004 roku w przypadku silników wysokoprężnych
▶️Obsługiwane modele INFINITI
INFINITI
Przeznaczony do samochodów marki Infiniti w latach 2010 do 2024
EX (J50) (2010-2013), FX S51 (2010-2013), M30 Y51 (2010-2013), Q30 (2016-2017), Q70 Y51 (2014-2015), QX50 J50 (2014-2015), QX70 S51 (2014-2016)
▶️Zestaw zawiera
✅Interfejs vLinker MC BT4.0 Bluetooth
✅oryginalne oprogramowanie SDPROG w wersji na wszystkie urządzenia mobilne z systemem Android oraz iOS
✅instrukcje
✅kod aktywacyjny (PLXXXX-XXXX-XXXX) zapewniający dożywotni dostęp do programu, darmowe aktualizacje oraz pomoc techniczną. Kod aktywacyjny jest niezbędny, aby założyć konto MySDProg
▶️Obsługiwane moduły dla samochodu INFINITI
· Silnik
· Automatyczna skrzynia biegów
· Zmienny PAS (wspomaganie układu kierowniczego)
· Moduł sterujący dozowaniem mocznika
· ABS (układ przeciwblokujący)
· Poduszka powietrzna/napinacze
· Hamulec postojowy
· UPC (jednostka kontroli pieszych)
· Oświetlenie
· Sterowanie na 4 koła
· Czujnik zbliżeniowy parkowania
· Radar przedni
· Lewy tylny radar boczny
· Prawy tylny radar boczny
· Dźwięk pojazdu dla pieszych
· Brama Can
· Klimatyzacja
· Moduł głośnomówiący
· Zasilanie tylnych drzwi
· Zawieszenie pilotowane
· Ładowarka indukcyjna do telefonu
· Panel instrumentów
· Radio
· Telematyczna jednostka sterująca
· Drzwi kierowcy
· Drzwi pasażera
· Siedzenie kierowcy
· Drzwi lewe lub siedzenie pasażera
· Drzwi prawe lub składane siedzenie
· Przednia kamera
· Sprawdź podwozie
· Nadzorca pomocy kierowcy
· Kontroler linii energetycznej
· Monitor ciśnienia powietrza
· Laser/radar
· Sonar
· AVM (monitor widoku dookoła)
· Multi AV (Multimedialny interfejs audio-wideo)
· Wszystkie tryby AWD/4WD (napęd na wszystkie koła/napęd na cztery koła)
· EMCM (moduł sterujący zarządzania silnikiem)
Monitorowanie pracy czujników oraz pełna kontrola nad DPF
· Temperatura wlotu powietrza
· Ciśnienie turbosprężarki
· Temperatura przed turbiną
· Ciśnienie powietrza otoczenia
· Temperatura płynu chłodzącego
· Napięcie dostarczane do komputera
· Prędkość pojazdu
· Moc silnika
· Zmierzony przepływ powietrza dolotowego
· Ciśnienie szyny paliwowej
· Docelowe ciśnienie w szynie paliwowej
· Temperatura przed filtrem cząstek stałych
· Ostatnio zarejestrowane przesunięcie zamknięcia zaworu przepustnicy
· Bezwzględne położenie klapy wlotu powietrza
· Początkowe przesunięcie otwarcia zaworu przepustnicy
· Początkowe przesunięcie zaworu przepustnicy przy zamknięciu
· Ostatnio zarejestrowane przesunięcie otwarcia zaworu przepustnicy
· Przebieg po wymianie filtra cząstek stałych
· Przepływ gazu wewnątrz filtra cząstek stałych
· Polecenie wtryskiwacza filtra cząstek stałych
· Czas trwania ostatniego procesu regeneracji
· Wartość odniesienia temperatury przed filtrem cząstek stałych
· Przepływ po wstrzyknięciu 1
· Nagromadzenie sadzy w filtrze cząstek stałych
· Natężenie przepływu w układzie wydechowym
· Różnica ciśnień na filtrze cząstek stałych
· Ciśnienie względne na filtrze cząstek szorstkich
· Przebieg od ostatniej udanej regeneracji
· Początkowe przesunięcie zaworu EGR
· Ostatnio zarejestrowane przesunięcie zaworu EGR
· Wartość potencjometru dla zamkniętego zaworu EGR
· Ciśnienie przed turbiną
· Temperatura paliwa
· Napięcie ścieżki 1 potencjometru pedału
· Napięcie ścieżki 2 potencjometru pedału
· Położenie pedału przyspieszenia
· Napięcie potencjometru EGR
· Napięcie czujnika ciśnienia filtra cząstek stałych
· Napięcie przycisku RV/LV
· Całkowity przebieg
· Napięcie zasilania czujników nr 1
· Napięcie zasilania czujników nr 2
· Napięcie zasilania czujnika nr 3
· Docelowa wartość ciśnienia doładowania
· OCR dla elektrozaworu turbodoładowania
· Napięcie czujnika ciśnienia atmosferycznego
· Względne położenie klapy wlotu powietrza
· Odniesienie do otwarcia zaworu EGR
· Sterowanie zaworem EGR
· Pozycja zadana dla zaworu przepustnicy 1
· Szacunkowy przepływ powietrza dolotowego
· Napięcie czujnika temperatury przed turbiną
· Natężenie przepływu powietrza wlotowego
· Napięcie do diagnozy podłączenia klapy wlotu powietrza
· Przesunięcie ciśnienia filtra cząstek stałych
· Napięcie czujnika zaworu przepustnicy
· Temperatura przepustnicy przed zaworem
· Napięcie zasilania czujnika klapy wlotowej
· Tryb podgrzewania
· Pozycja zadana dla zaworu przepustnicy 2
· Licznik utraty synchronizacji wału korbowego
· Położenie zaworu EGR
· Napięcie zasilania czujnika EGR
· Temperatura zadana dla turbiny przed turbiną
· Ciśnienie czynnika chłodniczego
· Wyjście alternatora
· Liczba obrotów silnika
· Wyświetlana prędkość pojazdu
· Ciśnienie w kolektorze dolotowym
· Referencyjne natężenie przepływu powietrza
Monitorowanie parametrów DPF:
1.5 dCi
Odczyt kasowanie/kasowanie kodów usterek: numer kodu usterki, opis kodu usterki, status kodu usterki, typ kodu usterki
▶️Zalety oprogramowania SDPROG
✅Tryb serwisowy - odczyt i kasowanie kodów usterek z wszystkich modułów w samochodzie oraz monitorowanie parametrów bieżących wraz z DPF/FAP/GPF oraz wiele innych, w zależności od marki samochodu.
✅Program SDPROG przeznaczony jest do obsługi wszystkich marek i modeli samochodów zgodne z systemem OBDII wyprodukowanych dotychczas.
✅Odczytanie przyczyny występowania świecącej się kontrolki Check Engine/MIL.
✅Odczytanie kodów błędów: zapisanych, oczekujących, stałych, generycznych jak i specyficznych dla danego producenta.
✅Kasowanie błędów i kodów usterek.
✅Uzyskanie przydatnych informacji dotyczących prawdopodobnej przyczyny awarii oraz sposobu jej usunięcia.
✅Program potrafi odczytać wszystkie kody obowiązujące w systemie OBDII. Takie jak: P - układ napędowy, B – nadwozie, C – podwozie, U – komunikacja sieciowa.
✅Badanie napięcia, funkcja pozwala określić w jakiej kondycji znajduje się akumulator oraz regulator napięcia.
✅Monitor diagnostyczny, nadrzędna opcja diagnostyczna. Pozwala uzyskać szybką informację na temat stanu danego pojazdu.
✅G-Sensor, za pomocą tej funkcji można sprawdzić przeciążenia w samochodzie na podstawie zegara.
✅Tryb Race, jest konfigurowalną funkcjonalnością pozwalającą na przypisanie sygnałów wizualnych oraz dźwiękowych do określonej przez użytkownika wartości prędkości obrotowej silnika
Gdzie oprogramowanie SDPROG, przyda się najbardziej?
Warsztat Samochodowy
- możliwe przyczyny wystąpienia usterki
- przyczyny pojawienia się kodu błędu
- możliwe objawy usterki
- zasada działania podzespołu
Świadomy Kierowca
- monitorowanie temperatury silnika, zasysanego powietrza oraz otoczenia
- monitorowanie pozycji pedału przyspieszenia
- monitorowanie napięcia instalacji elektrycznej
- monitorowanie ciśnienia doładowania turbosprężarki
- wiele innych
Sprzedawca Samochodów
- przejechany dystans od momentu pojawienia się kontrolki MIL
- czas od momentu usunięcia kodów usterek
- czas od momentu pojawienia się kontrolki MIL
Porady diagnostyczne
SDPROG PL będący częścią zestawu oferuje bogatą bazę wskazówek technicznych, które pomogą użytkownikowi sprawniej znaleźć usterkę i ją usunąć:
- Możliwe przyczyny pojawienia się usterki
- Przyczyny pojawienia się kodu błędu
- Możliwe objawy
- Zasada działania podzespołu
Program obsługuje wszystkie marki i modele samochodów od 2004 roku niezależnie od kraju, w jakim zostały wyprodukowane.
Jest to możliwe, dzięki temu, iż system OBDII został zamontowany w samochodach wraz z pojawianiem się norm EURO, które wymuszają na producentach samochodów stosowania jednolitego systemu diagnostycznego.
Porady podczas zakupu pojazdu
Podaje informacje przydatne przy zakupie samochodu, jak np.:
- Przejechany dystans od momentu uaktywnienia kontrolki MIL
- Czas od momentu usunięcia kodów usterek
- Czas od momentu uaktywnienia się kontrolki MIL
W celu lepszego poznania procesów zachodzących w silniku, aplikacja ma możliwość monitorowania pracy poszczególnych czujników w samochodzie:
- Temperatury silnika, zasysanego powietrza i otoczenia
- Obroty silnika
- Pozycji pedału przyśpieszenia
- Napięcia w instalacji elektrycznej
- Ciśnienia doładowania turbosprężarki
- Wiele innych
Wykrywa specyficzne błędy
Błędy generyczne: błędy, które definiuje się dla każdego producenta tak samo.
Błędy specyficzne dla danego producenta: są to błędy, których definicja jest ściśle związana z danym producentem samochodów, dla każdej marki dany numer błędu będzie posiadał inną definicję.
Kody zapisane: są to kody, które zostały potwierdzone. Informują, że usterka aktualnie występuje i wywołuje zaświecenie się kontrolki MIL/Check Engine.
Kody oczekujące: są to kody, które wystąpiły sporadycznie i nie zostały ponownie zarejestrowane, nie powodują zaświecenia się kontrolki MIL/Check Engine.
Kody stałe: są to kody, które zostały skasowane, ale sterownik silnika nie potwierdził, że dana usterka już nie występuje.
Badanie napięcia
Badanie napięcia pozwala określić w jakiej kondycji jest akumulator oraz regulator napięcia.
Badanie napięcia
Test pozwala odczytać napięcia na akumulatorze w różnych trybach pracy samochodu:
- napięcie akumulatora w stanie spoczynku podczas postoju
- spadek napięcia podczas rozruchu
- stan ładowania podczas pracy na wolnych obrotach
- stan ładowania podczas pracy pod obciążeniem
Monitory diagnostyczne
Monitory diagnostyczne to nadrzędna funkcja oprogramowania SDProg. Pozwala w bardzo prosty sposób, wstępnie sprawdzić pojazd, który na przykład chcemy zakupić. Jeżeli pojawią się dane błędy, może to oznaczać, iż nie warto będzie pojechać do profesjonalnej stacji diagnostycznej.
Oprogramowanie daje możliwość sprawdzenia, czy kody usterek nie zostały usunięte chwilę wcześniej, przed naszym przyjazdem.
Dodatkowo przy pomocy tej funkcji, można dodatkowo sprawdzić, czy dana usterka nadal występuje w samochodzie i czy została poprawnie usunięta.
Co oznaczają kolory ikonek przy nazwach podzespołów samochodowych?
- Zielony – brak kodów błędów oraz wszystkie dostępne monitory ukończone.
- Żółty – brak kodów błędów oraz występują monitory nieukończone.
- Czerwony – kody błędów występują oraz istnieją monitory nieukończone.
Co jeśli monitor jest nieukończony?
Oznacza to, że dana procedura diagnostyczna nie została ukończona.
Monitory ciągłe są cały czas monitorowane, ich usterka i testowanie przebiega stosunkowo szybko np. wypadanie zapłonu. Jeżeli chodzi o monitory nieciągłe to czas jest dłuższy gdyż musi być spełniony szereg warunków aby system diagnostyczny mógł przeprowadzić pełną procedurę, np. usterka katalizatora.
W przypadku kiedy monitor jest nieukończony trzeba zachować szczególną ostrożność, ponieważ nie wiemy czy jego test zakończy się ponownym wystąpieniem usterki czy układ potrzebuje jeszcze czasu na dodatkowe testy.
G-Sensor
Funkcja G-Sensor umożliwia sprawdzenie przeciążeń w pojeździe na podstawie danych z zegara. Dzięki tej funkcji, łatwo można sprawdzić aktualnie panujące przeciążenia w samochodzie, podczas jazdy. Program przedstawia aktualną oraz maksymalną wartość przeciążenia.
Tryb Race
Tryb Race jest funkcją, która pozwala na przypisanie sygnałów wizualnych oraz dźwiękowych, do określonej przez użytkownika prędkości.
Za pomocą tej funkcji, kierowca może ustawić sobie sygnał dźwiękowy, który zasygnalizuje w którym momencie najlepiej zmienić bieg. Najlepiej ustawić sygnał dźwiękowy w momencie, kiedy silnik osiąga swoją maksymalną moc.
Informacji mówiących o tym przy jakich obrotach dany silnik osiąga swoją moc maksymalną należy szukać w ogólnie dostępnych źródłach, takich jak fora internetowe lub artykuły prasowe.
Sposób działania:
- Pojedynczy sygnał dźwiękowy oraz mruganie zegara informują o konieczności przygotowania się do zmiany biegu na wyższy.
- Podwójny sygnał dźwiękowy oraz stałe podświetlenie zegara na kolor czerwony informują o konieczności natychmiastowej zmiany biegu na wyższy.