Audiotec Fisher HELIX PP50 DSP (do podłączenia w fabryczną instalację, nie wymaga cięcia przewodów, zachowana gwarancja samochodu)
Do sprzedania komplet:
- procesor DSP z wbudowanym wzmacniaczem
- przewód plug&play (PP-ISO)
- adapter do podłączenia w fabryczną instalację wybranych modeli z grupy VW (PP-AC88)
- adapter do podłączenia w fabryczną instalację wybranych modeli z grupy VW (PP-AC92C)
- przewód do podłączenia wybranego subwoofera Helix/Match (PP-SC)
Na drugiej aukcji interfejs USB z wejściem optycznym.
Inne złącza do kupna pod hasłem "adapter parrot" + marka i model samochodu
Dane techniczne:
- 56 bit DSP 48kHz
- DSP konfigurowalny za pomocą oprogramowania Helix DSP PC-Tool lub zewnętrznych przełączników
- oddzielnie regulowane kanały
- filtr górnoprzepustowy (zakres 20Hz - 20kHz)
- filtr dolnoprzepustowy (zakres 20Hz - 20kHz)
- 5 charakterystyk (Butterworth, Bessel, Tschebyc., Linkwitz, Self define)
- Slope dB/Oct: 0, -6, -12, -24, -30
- Q-Factor: 0.5-2.0 (skok co 0,1)
- regulacja fazy: dla kan. front/rear 0/180, dla kan. subwoofera (0-360)
- regulacja opóźnień czasowych (w krokach co 7mm)
- regulowany poziom sygnału wyjściowego (+6dB - 60dB)
- equalizer (25,32,40,50,63,80,100,125,160,200,250,315,400,500,630,800,1k,1k25,1k6,2k,2k5,3k2,4k,5k,6k3,8k,10k,12k5,16k,20k)
- korektor parametryczny
- ustawienie Mute oraz Bypass dla każdego kanału
- Real Time Analyser
Ustawienia DSP za pomocą zewnętrznych przełączników:
- wybór typu głośników: 2/4Ohm dla kan: 1-4, dla kanałów subw. stałe 2Ohm
- wzmocnienie (gain) -2dB, 0dB, +2dB, +4dB
- equalizer: +3dB 16kHz, -5dB 4.5kHz Q=3,5, -5dB 1.8kHz Q=7, +4dB 1kHz Q=4, -5dB 200Hz Q=7, +3dB 60Hz
- opóźnienia czasowe (typ pojazdu: small cars, mid size cars, large cars)
- filtr górnoprzepustowy (front/rear) 100Hz/12dB, 75Hz/12dB, 50Hz/12dB
- filtr dolnoprzepustowy dla kanałów subwoofera 120/100/90/80/70/60/50Hz (12 lub 24dB)
Specyfikacja:
Front / Rear channels at 2 Ohms: ..............................4 x 50 / 70 Watts
Front / Rear Channel at 4 Ohms: ...............................4 x 35 / 70 Watts
Plug & Play Subwoofer at 2 Ohms: ............................1 x 160 / 320 (4 x 40 / 80) Watts
Frequency range .............................................................10 Hz - 22.000 Hz
Bass Boost ......................................................................3 dB / 60 Hz
Highpass..........................................................................50 / 75 / 100 Hz
Lowpass ..........................................................................50 - 120 Hz
Total harmonic distortion (THD) .......................................< 0,0,01%
Signal to noise ratio .........................................................> 103 dB
Damping factor ................................................................> 100
Input impedance ..............................................................44 Ohms
Under-voltage-detection ..................................................9,6 Volts (max. 5 sec. down to 6 Volts)
Over-voltage-detection ....................................................17 Volts
Fuse.................................................................................20 A
Dimensions (H x W x D) ..................................................42 x 176 x 120 mm / 1,65 x 6,93 x 4,73“
Weight net. ......................................................................785 g
Additional features ...........................................................regulated power supply, start-stop capability, internal 56 Bit DSP
Wszystko działa poprawnie, nie udało mi się jedynie wgrać gotowej konfiguracji (plik na karcie MicroSD).
Kontaktowałem się z serwisem Audiotec-Fisher i tłumaczyli, że musi być karta o żądanej specyfikacji.
Nie drążyłem tematu, wszystko można skonfigurować za pomocą oprogramowania podłączając interfejs do komputera i procesora.
Artykuł ze strony:
https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/multimedia/sprzet-marzen-poznaj-najlepsze-urzadzenia-car-audio/p0xl2q2
"Nagroda EISA
Helix PP50 DSP - Wyróżnione urządzenie pozwala na bardzo łatwą modyfikację fabrycznego systemu nagłaśniającego w samochodzie. Wzmacniacz z wbudowanym cyfrowym procesorem dźwięku wystarczy po prostu wpiąć między fabryczny radioodtwarzacz a głośniki. Zyskuje się nie tylko na mocy (w porównaniu z typową końcówką mocy w radiu samochodowym), lecz także na możliwości dopasowania nagłośnienia do własnych wymagań – urządzenie pozwala na zaawansowaną kontrolę opóźnień czasowych w poszczególnych głośnikach, dzięki czemu można kształtować scenę dźwiękową i polepszyć brzmienie. Do ceny wzmacniacza trzeba doliczyć koszt adaptera do określonego modelu samochodu , który umożliwia bezinwazyjną instalację (ma złącza i okablowanie pasujące do fabrycznego), dzięki czemu nie trzeba obawiać się utraty gwarancji na auto."
Artykuł ze strony: https://www.swiataut.net/texts/show/24/77
CAR AUDIO DLA NOWEGO AUTA Z FABRYCZNYM RADIEM? –CZEMU NIE?
Wrócimy jednak do problemu, który zasugerowaliśmy na początku artykułu: co ma zrobić nabywca nowego auta, z radiem fabrycznym, który chce mieć klasowy zestaw bez wymieniania radia i bardziej widocznej ingerencji w głośniki? Domyślacie się zapewne, kogo spytaliśmy.
Nasz specjalista pokazał nam pewne ciekawe, niepozorne urządzenie. Okazuje się, że jest to w istocie aż pięciokanałowy wzmacniacz cyfrowy: Helix PP50 DSP. Cztery kanały ( moc RMS: 4x35W przy impedacjo 4 Ohm, 4x50W przy 2 Ohm) możemy dowolnie rozdysponować do wzmocnienia głośników w przedniej kabinie, gdyż piąty -dedykowany dla głośników basowych– samodzielnie napędzi rozsądny subwoofer (dostarcza 160W mocy RMS). Co więcej, to maleństwo wyposażono jest we własny procesor dźwięku. Takie rozwiązanie było do niedawna zarezerwowane tylko dla profesjonalnych zestawów. Dla klienta to bardzo dobra informacja: oznacza ona, że fabryczne radio (nie zawsze pod tym względem najlepsze) nie będzie obrabiać dźwięku, który trafi do głośników –to zadanie weźmie na siebie wspomniany procesor, robiąc to o wiele lepiej. Otwiera to przed nami zupełnie nowe możliwości, umożliwiając chociażby stosowanie różnego rodzaju efektów i korekcji, nieosiągalnych dla większości „zwykłych” jednostek sterujących. Sam fakt wzmocnienia głośników, też jest oczywiście bardzo ważny: różnica w pracy standardowych głośników (zasilanych wcześniej słabym wzmacniaczem wbudowanym w radio) będzie ogromna, a zapas mocy pozwoli nam na bezproblemowe wymienienie ich na coś lepszego, jeśli sobie zażyczymy. O jakość całego urządzenia też nie musimy się raczej obawiać, gdyż sygnuje je znakomita niemiecka marka Helix. Cena wynosi około 1900 złotych, biorąc jednak pod uwagę mały rozmiar, aż pięć kanałów, oraz obecność procesora dźwięku, jak również wygodę płynącą z zachowanie fabrycznego radia na pokładzie, cena ta wydaje się rozsądna.
Sądzimy, że ten nowy typ pokładowego wzmacniacza zyska sporą popularność, szczególnie wśród właścicieli nowszych aut. Wszechstronność urządzenia skusi też zapewne właścicieli i tych starszych. Jego możliwości stanowią bardzo uniwersalną ofertę dla amatora car audio. Za kilka lat, ten nowy na razie typ urządzenia, może okazać się powszechnie stosowanym w nagłośnieniu samochodowym ulepszeniem.