Towarzystwo Kolei Lwowsko-Czerniowieck-Jaskiej, akcja na 200 złotych reńskich na okaziciela, wydano 1 listopada 1866 r we Wiedniu.
Większość trasy przebiegało w Galicji.
Stan bardzo dobry, prawie idealny, cztery strony, lecz zapisana tylko ta jedna i ostatnia ostemplowana.
Koncesja 11.01.1864 r. na trasę Lwow-Czerniowce dla Leona ks.Sapiehy, Włodzimierza hr. Borkowskiego, Thomassa Brassey, R.Drake, L.M.Rate, Karola ks. Jabłonowskiego, Karola Klein, dr Giskra, bar. Petrino, Tchórznickiego, Pietruskiego, Daleynevle, R.Ward, T.Bruce, L. Grenelle, G.C.Seyer, S.Beaumont, J. Alexandre.
Przedłużenie na trasę Czerniowce - Suczawa (granica rumuńska) 15.05.1867 r. dla Uprzywil. Towarzystwa Kolei Żelaznej Lwowsko – Czerniowieckiej, i przedłużenie z Suczawy do Jass z odnogami do Romanu i Botuszan w dniu 21.09.1868r. i trzy tygodnie później dodano do nazwy spółki słowo "Jassy".
Spółka eksploatowała 356,5 km linii kolejowej.
Kapitał wynosił od początkowo 47 mln. koron i doszedł do 80 mln w 1887 r. Wyemitowano cztery emisje akcji i trzy transze obligacji.
Czerniowce należały zawsze do Mołdawii i Rumunii i jest stolicą Bukowiny. W 1940 Rosja zabrało ją sobie, jak rok wcześniej część Polski. A w 1991 r. przeszła na Ukrainę .