WYSYŁKA DZISIAJ !!!
CODZIENNIE W DNI ROBOCZE
WYSTARCZY DO GODZ. 13.00 wybrać:
1) przesyłkę "za pobraniem" lub 2) wysłać skan przelewu ostatecznie 3) wpłacić za pośrednictwem "PayU"
kontakt@hirudina.pl
tel. 32 352-04-48
lub 513 188 833
GG: 4055893
PRAWO I PROCEDURY LOTNICZE
Henryk Jafernik
Radosław Fellner
Stan książki: NOWA
Wydawnictwo Politechniki Śląskiej
Stron: 294
Okładka: miękka
Format: B5
Nakład: 248 egz.
POLECAMY INNE KSIĄŻKI O TEMATYCE LOTNICZEJ
Opis :
Publikacja zawiera przegląd najważniejszych międzynarodowych dokumentów prawa lotniczego i ich modyfikacji, krajowych aktów prawnych regulujących funkcjonowanie lotnictwa cywilnego oraz dokumentów operacyjnych hirudina międzynarodowych organizacji lotniczych. Uwzględnia ponadto kolejne nowelizacje ustawy Prawo lotnicze oraz jej tekst jednolity z 2014 r., co czyni ją najbardziej aktualną w tej tematyce na rynku.
Spis treści:
WSTĘP
WYKAZ SKRÓTÓW I OZNACZEŃ
1. WSTĘP DO MIĘDZYNARODOWEGO PRAWA LOTNICZEGO
1.1. Definicje prawa lotniczego
1.2. Źródła prawa lotniczego
1.3. Początki prawa lotniczego
1.4. Kształtowanie reżimów prawnych
1.5. Rozwój europejskiego prawa lotniczego
1.6. Prawo lotnicze Unii Europejskiej
1.6.1. „Security” i „safety”
1.6.2. Unijny trójkąt decyzyjny – kompetencje organów
1.6.3. Kompetencje komitetów
2. MIĘDZYNARODOWE KONWENCJE PRAWA LOTNICZEGO
2.1. Konwencja Paryska
2.2. Konwencja Iberoamerykańska
2.3. Konwencja Hawańska
2.4. Konwencja Warszawska i system warszawsko-montrealski
2.4.1. Protokół haski i konwencja guadalajarska
2.4.2. Konwencja Montrealska z 1999 r.
2.5. Konwencja sanitarna
2.6. System rzymsko-montrealski
2.6.1. Konwencje Rzymskie
2.6.2. Konwencje Montrealskie z 2009 r.
2.7. Konwencja Chicagowska
2.7.1. Żegluga powietrzna
2.7.2. Organizacja międzynarodowego lotnictwa cywilnego
2.7.3. Międzynarodowy przewóz lotniczy
2.7.4. Postanowienia końcowe
2.8. Umowy dwustronne
2.9. Konwencje antyterrorystyczne
2.9.1. Konwencja Tokijska
2.9.2. Konwencja Haska
2.9.3. Konwencja Montrealska z 1971 r.
2.9.4. Konwencja Pekińska
3. MIĘDZYNARODOWE ORGANIZACJE LOTNICZE
3.1. ICAO
3.2. EUROCONTROL
3.3. EASA
3.3.1. ECR
3.3.2. ESSI
3.4. ECAC
3.5. JAA
3.6. CANSO
3.7. IATA
3.8. ACI
3.9. Stowarzyszenia linii lotniczych
3.9.1. AEA
3.9.2. IBAC
3.9.3. ELFAA
3.9.4. IACA
3.10. Zrzeszenia zawodowe personelu lotniczego
3.10.1. IAOPA
3.10.2. IFALPA
3.10.3. IFATCA
3.10.4. IFALDA
3.11. IAF
4. POLSKIE PRAWO LOTNICZE
4.1. Rys historyczny
4.2. Przestrzeń powietrzna
4.2.1. Przestrzeń powietrzna kontrolowana
4.2.2. Przestrzeń powietrzna niekontrolowana
4.2.3. Zasady użytkowania przestrzeni powietrznej
4.2.4. Pozostałe elementy przestrzeni powietrznej
4.2.5. Drogi lotnicze
4.2.6. Przestrzeń RVSM
4.2.7. Funkcjonalny Blok Przestrzeni
4.3. Administracja lotnictwa cywilnego
4.3.1. Minister właściwy do spraw transportu
4.3.2. Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych
4.3.3. Komisja Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego
4.3.4. Rada Ochrony i Ułatwień Lotnictwa Cywilnego
4.3.5. Komitet Zarządzania Przestrzenią Powietrzną
4.3.6. Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego
4.3.7. Polska Agencja Żeglugi Powietrznej
4.3.7.1. AMC Polska
4.4. Statki powietrzne
4.4.1. Klasyfikacja statków powietrznych
4.4.2. Dopuszczenie do lotu
4.4.3. Znaki przynależności państwowej
4.5. Lotniska i lądowiska
4.5.1. Lotniska
4.5.2. Klasyfikacja lotnisk
4.5.3. Zakładanie lotniska
4.5.4. Lądowiska
4.6. Kwalifikacje personelu
4.7. Badanie wypadków i incydentów lotniczych
5. PODSTAWOWE DOKUMENTY LOTNICZE
5.1. Zbiór Informacji Lotniczych (AIP)
5.2. Regulacja i Kontrola Rozpowszechniania Informacji Lotniczych (AIRAC)
5.3. Biuletyn Informacji Lotniczych AIC
5.4. Plan Użytkowania Przestrzeni Powietrznej AUP
5.5. Depesze lotnicze
5.5.1. NOTAM
5.5.1.1. Podział NOTAM
5.5.1.2. Typy NOTAM
5.5.1.3. Instrukcja wypełniania formularza NOTAM
5.5.1.4. SNOWTAM
5.5.2. METAR
5.5.3. TREND
5.5.4. SPECI
5.5.5. TAF
5.5.6. GAMET
5.5.7. SIGMET i AIRMET
5.5.8. SIGNIFICANT
5.6. Operacyjny plan lotu
5.7. Plan lotu
5.8. Mapy lotnicze
5.8.1. Rys historyczny
5.8.2. Cywilne mapy lotnicze
5.8.3. Inne mapy lotnicze
6. DOKUMENTACJA NIEZBĘDNA DO WYKONANIA LOTU
6.1. Dokumentacja pilota
6.1.1. Zlecenie na wykonanie lotu
6.1.2. Mapa lotnicza
6.1.3. Licencja członka załogi latającej
6.1.4. Orzeczenie lotniczo-lekarskie
6.1.5. Świadectwo operatora w służbie radiokomunikacyjnej lotniczej
6.1.6. Książka pilota samolotowego
6.2. Dokumentacja samolotu
6.2.1.Świadectwo rejestracji
6.2.2. Świadectwo zdatności do lotu
6.2.3. Świadectwo zdatności w zakresie hałasu
6.2.4. Pozwolenie radiowe
6.2.5. Protokół ważenia samolotu
6.2.6. Ubezpieczenie OC
6.2.7. Instrukcja użytkowania w locie
6.2.8. Pokładowy dziennik techniczny
7. SŁUŻBY RUCHU LOTNICZEGO
7.1. Czas w służbach ruchu lotniczego
7.2. Podział służb ruchu lotniczego
7.3. Organy służby ruchu lotniczego
7.3.1. Oznaczenie organów służb ruchu lotniczego
7.4. Służba informacji powietrznej
7.4.1. Organizacja i główne zadania służby informacji powietrznej
7.4.2. Zakres stosowania służby informacji powietrznej
7.4.3. Rodzaje informacji przekazywanych w ramach FIS
7.4.4. Lotniskowa służba informacji powietrznej
7.4.5. Radarowa służba informacji powietrznej
7.5. Służba automatycznej informacji lotniskowej
7.6. Służba alarmowa
7.6.1. Przeznaczenie i zakres stosowania służby alarmowej
7.6.2. Działanie służby alarmowej w czasie zagrożenia
7.6.3. Statki powietrzne w stanie zagrożenia
7.6.4. Błądzące statki powietrzne
7.6.5. Niezidentyfikowane statki powietrzne
7.7. Radary w służbie ruchu lotniczego
7.7.1. Możliwości i wymagania dla systemów dozorowania
wykorzystywanych w służbach ruchu lotniczego
7.7.2. Zobrazowanie sytuacji
7.7.3. Zasady użytkowania transpondera i zarządzania kodami SSR
7.7.4. Zasady przydziału kodów SSR
7.7.5. Zasady użytkowania transponderów SSR w służbach ATC
7.7.6. Przekazywanie informacji o poziomie
7.7.7. Poziom statku powietrznego
7.8. Ogólne procedury dozorowania ATS
7.8.1. Identyfikacja statków powietrznych
7.8.2. Informowanie o pozycji
7.8.3. Wektorowanie statku powietrznego
7.8.4. Pomoc w prowadzeniu nawigacji
7.8.5. Przerwanie lub zakończenie służby dozorowania ATS
7.8.6. Informowanie o złej pogodzie
7.9. System dozorowania ATS w służbach kontroli ruchu lotniczego
7.9.1. Stosowanie separacji – ogólne procedury
7.9.2. Minima separacji opartej na systemie dozorowania ATS
7.9.3. Przekazanie kontroli
7.9.4. Informacja o ryzyku kolizji
7.9.5. Stosowanie systemu dozorowania ATS w służbie kontroli zbliżania
7.10. Systemu dozorowania ATS w służbie kontroli lotniska
7.10.1. Wykorzystanie radaru kontroli ruchu naziemnego (SMR)
7.10.2. System dozorowania ATS w służbie informacji powietrznej
7.10.3. Procedury dozorowania w FIR Warszawa
7.10.4. Procedury na wypadek utraty łączności w czasie lotu
w FIR EPWW
7.11. Ogólne procedury kontroli podejścia przy wykorzystaniu systemu
dozorowania ATS
7.11.1 Wektorowanie na pomoc podejścia końcowego i dla podejścia
z widocznością
7.11.2. Podejścia radarowe
7.11.3. Procedury podejścia końcowego
7.11.4. Podejście za pomocą radaru precyzyjnego
7.12. Przechwytywanie cywilnych statków powietrznych
7.12.1. Procedury przy przechwytywaniu statków powietrznych
7.12.2. Niezastosowanie się statku powietrznego do poleceń
7.12.3. Zniszczenie statku powietrznego o statusie „RENEGADE”
8. PODSTAWOWE DOKUMENTY NORMUJĄCE PRZEWOZY
LOTNICZE I TWORZENIE LINII LOTNICZYCH
8.1. Certyfikat Operatora Lotniczego AOC
8.2. Koncesja na wykonywanie przewozu lotniczego
8.3. Zarys różnic pomiędzy tanimi liniami lotniczymi a tradycyjnymi przewoźnikami lotniczymi
8.4. Siatka połączeń linii lotniczych
8.5. Tworzenie nowego połączenia w liniach lotniczych
8.6. Zezwolenie na przelot
8.7. Umowy z portem lotniczym
8.8. Pozostałe umowy i procedury
8.9. Powstanie produktu. Reklama i sprzedaż połączenia
9. NIEPRAWIDŁOWOŚCI W RUCHU LOTNICZYM
9.1. Zdarzenia i incydenty lotnicze
9.2. Niesprawność naziemnego wyposażenia radiowego
9.3. Blokada częstotliwości
9.4. Zmiana radiotelefonicznego znaku wywoławczego statku powietrznego
9.5. Utrata łączności „powietrze-ziemia”
9.6. Niesprawność nadajnika radiowego statku powietrznego
9.7. Całkowita utrata łączności ze statkiem powietrznym
9.8. Niesprawność transpondera i systemu dozorowania ATS
9.9. Procedury w razie odchyleń hirudina od trasy spowodowane warunkami meteorologicznymi
9.10. Ostrzeżenia o minimalnej bezpiecznej wysokości bezwzględnej
9.11. Procedury dotyczące krótkoterminowych ostrzeżeń o sytuacji
konfliktowej
10. RATOWNICTWO LOTNICZE
10.1. Podstawy prawne istnienia służby SAR
10.2. Organizacja służby SAR w Polsce
10.3. Siły i środki systemu SAR w Polsce
PODSUMOWANIE
BIBLIOGRAFIA
Książki autorskie
Książki pod redakcją
Artykuły w czasopismach
Krajowe akty prawne
Akty prawne Unii Europejskiej
Załączniki do konwencji chicagowskiej
Podręczniki ICAO
Strony internetowe
WYKAZ ZAŁĄCZNIKÓW NA PŁYCIE CD
Załącznik nr 1. Stan ratyfikacji konwencji lotniczych w wybranych państwach
i organizacjach
Załącznik nr 2. Konwencja Warszawska z 1929 r.
Załącznik nr 3. Konwencja Chicagowska z 1944 r.
Załącznik nr 4. Konwencja Tokijska z 1963 r.
Załącznik nr 5. Konwencja Montrealska z 1971 r.
Załącznik nr 6. „Marsz lotników”
CHCESZ PRZED ZAKUPEM ZAPOZNAĆ SIĘ Z OFEROWANĄ KSIĄŻKĄ NAPISZ DO NAS MAILA, A OTRZYMASZ DARMOWY FRAGMENT!!!
Zobacz nasze pozostałe oferty: ![PaneleAllegro.pl]()
|
![Komentarze]() | PaneleAllegro.pl ![darmowy panel aukcji]() |
|
|
|