- Autor: Magdalena Kleszcz
- Format: PDF
- Zabezpieczenie: Watermark
- ISBN: 9788380126466
- Wydano: 19 września 2015
- Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Pełny tytuł: Postawa tworcza a hierarchia wartości młodego pokolenia Zagadnienia dotyczące wspołzależności systemu aksjologicznego z postawą tworczą młodzieży gimnazjalnej i licealnej to obszar interesujący zarowno w ujeciu teoretycznym, jak i praktycznym. Prezentowana praca wpisuje sie w powszechnie aprobowany interdyscyplinarny nurt ujmowania i badania zagadnien dotyczących hierarchizowania wartości wśrod uzdolnionej tworczo młodzieży. Autorka skupia sie na ustaleniu zależności pomiedzy postawą tworczą a preferencją określonych wartości, ze szczegolnym uwzglednieniem rożnic w preferencji wartości ostatecznych i instrumentalnych w zależności od poziomu przejawianej postawy tworczej. Zarysowana we wstepie tematyka jest odzwierciedleniem potrzeby uzasadnienia wyboru tego właśnie tematu, ktory niewątpliwie mieści sie w sferze zainteresowan reprezentantow nauk społecznych. Publikacja przygotowana z myślą o nauczycielach pedagogach, wychowawcach, a także osobach pracujących z uczniem uzdolnionym tworczo może stanowia rownież pomoc dla osob poszukujących informacji na temat mechanizmow wyboru wartości przez młodzież w wieku dorastania. Spis treściSpis treści Wstep / 7 1. Problematyka tworczości i postawy tworczej / 11 1.1. Rozważania wokoł pojecia tworczośa / 11 1.2. Postawa tworcza w kontekście psychologicznych teorii postaw / 16 1.3. Tworczośa a konformizm i nonkonformizm / 27 2. Pojecie i teorie wartości w naukach społecznych / 33 2.1. Problematyka wartości w ujeciu filozoficznym / 33 2.2. Pojecie wartości w socjologii / 36 2.3. Wartości w psychologii / 38 2.4. Pedagogika wobec wartości / 40 2.5. Miltona Rokeacha teoria wartości / 43 3. System wartości młodego pokolenia w kontekście przemian społeczno-kulturowych / 49 3.1. Postawy młodzieży wobec wartości na tle wspołczesnych badan / 51 3.2. Dorastanie a kryzys w wartościowaniu / 59 4. Metodologia badan własnych / 66 4.1. Założenia teoretyczne / 66 4.2. Przedmiot oraz cele badan / 70 4.3. Problemy badawcze / 71 4.4. Hipotezy badawcze / 72 4.5. Zmienne i ich operacjonalizacja / 72 4.6. Narzedzia badawcze / 73 4.6.1. Stanisława Popka Kwestionariusz Tworczego Zachowania KANH w wersji dla uczniow / 73 4.6.2. Piotra Brzozowskiego Skala Wartości (SW) - polska adaptatacja Value Survey Miltona Rokeacha / 74 4.7. Charakterystyka badanej grupy i organizacja badan / 75 4.8. Kierunki analizy statystycznej / 76 5. Analiza i prezentacja wynikow / 77 5.1. Statystyczny opis uzyskanych wynikow / 77 5.1.1. Wartości zmiennych niezależnych ubocznych / 77 5.1.2. Postawa tworcza/odtworcza badanych kwestionariuszem KANH / 78 5.1.3. Preferencje wartości wśrod badanej młodzieży / 82 5.2. Statystyczna weryfikacja postawionych hipotez / 84 5.2.1. Związek miedzy postawą tworczą/odtworczą a hierarchią warości młodzieży / 84 5.2.2. Zrożnicowanie postawy tworczej ze wzgledu na płea i etap kształcenia / 90 5.2.3. Zrożnicowanie preferencji wartości ze wzgledu na płea i etap kształcenia / 93 6. Interpretacja wynikow / 103 6.1. Postawa tworcza/odtworcza osob badanych w świetle badan kwestionariuszem KANH / 103 6.2. Preferencje wartości w grupie badanej młodzieży / 105 6.3. Preferencje wartości młodzieży z wysokim wynikiem w skali heurystyki / 107 6.4. Postawa tworcza/odtworcza a płea i etap kształcenia młodzieży / 108 6.5. Preferencje wartości a płea i etap kształcenia młodzieży / 110 Podsumowanie / 112 Bibliografia / 116 Summary / 125 Zusammenfassung / 127
Kupiłem e-booka, co dalej?
- Kiedy Twoja płatność zostanie potwierdzona, poinformujemy Cię wiadomością email o możliwości pobrania e-booka.
- Pliki do pobrania znajdziesz na swoim koncie Allegro w zakładce "Moja półka".
- Jeśli kupiłeś e-booka bez konta Allegro, załóż konto na ten sam adres email z którego dokonałeś zakupu.
- Pliki będą dostępne we wszystkich formatach prezentowanych w opisie aukcji.
- Pobierz pliki i ciesz się swoim nowym e-bookiem !
Sklep działa w ramach struktur spółki Ravelo, odpowiedzialnej za e-commerce Grupy PWN. Sprzedajemy na allegro od 2001 roku. Kupując u nas otrzymujesz gwarancje udanych zakupów u sprzedawcy, któremu zaufały tysiące zadowolonych klientów.