Druga edycja Posiadłości Szaleństwa szturmem zdobyła serca większości fanów świata stworzonego przez Lovecrafta. To gra kooperacyjna, w której gracze wcielają się w badaczy próbujących powstrzymać przedwiecznej zło, rozwiązując zagadki i stawiając czoła potworom.
Charakterystyczną cechę Posiadłości Szaleństwa jest konieczność gry z aplikacją - głównym narzędziem tworzących klimat podczas rozgrywki. To ona będzie podawać graczom opisy tego co się dzieje i jakie są konsekwencje ich poczynań. Każdy badacz ma określone wartości podstawowych cech, takich jak: wiedza, wola, siła, zwinność, spostrzegawczość oraz posiada umiejętność specjalną. Cechy będą podczas gry testowane w różnych sytuacjach i od nich będzie zależał wynik działania postaci.
W trakcie rozgrywki gracze szukają w opuszczonej posiadłości wskazówek, pomagających rozwiązać zagadkę jednego z czterech scenariuszy. Po drodze trafią też na wiele zagadek wymagających rozwiązania.
Jak grać w Posiadłość Szaleństwa (Galakta)?
Każda runda złożona jest z dwóch faz. W pierwszej, każdy gracz może wykonać maksymalnie dwie akcje. Zazwyczaj będą to: ruch, eksploracja oraz walka. Jeśli postać straci poczytalność i stanie się obłąkana, wtedy otrzymuje nowy cel w grze (nieznany innym graczom), będzie wykonywać również akcje specjalne: kradzież i podpalenie.
Następnie przychodzi czas na Fazę Mitów, w której pojawiają się potwory, atakujące bohaterów i dzieją się różne negatywne wydarzenia.
Aplikacja sprawia, że liczba zasad do zapamiętania jest dużo mniejsza niż w pierwszej edycji. To ona mówi jaki test ma wykonać gracz, informuje o wyniku walki przez cały czas okraszając to wszystko klimatycznymi opisami. Posiadłość Szaleństwa, to mimo prostoty zasad, trudna gra. W tym sensie, że jest ona dla graczy wyzwaniem. Kluczem do wygranej jest współpraca i umiejętne wykorzystanie atutów każdego Badacza.
Komu spodoba się Posiadłość Szaleństwa?
Posiadłość Szaleństwa to gra wypełniona po brzegi klimatem, powinna podobać się wszystkim, którzy:
- lubią gry kooperacyjne,
- uwielbiają klimat świata stworzonego przez Lovecrafta
- akceptują używanie aplikacji w grach planszowych
- akceptują losowość podczas rozgrywki
- uwielbiają czuć przygodę podczas gry.