PORZĄDNY, LEKKI ROWER MTB
Koła 26 cali
Rama rozmiar 21"
Rower miał być maksymalnie trwały, prosty w serwisie, lekki i szybki. Ludzie zapominają, że na szybkość, lekkość jazdy wpływają dobrze łożyskowane koła, ja nie zapomniałem:) Wszystkie zamierzenia zrealizowałem za sprawą nieprzypadkowo dobranych podzespołów ale o tym poniżej w specyfikacji:
Rama: aluminiowa, cieniowana, wzmacniana firmy Unibikie, obecnie stylizowana na Gianta. Z przedniego trójkąta ramy został zdjęty lakier co dodało jej unikatowości. Wszelkie zabrudzenia i rysy można wygładzić papierem wodnym i odświeżyć wygląd, na lakierze tego się już nie da.
Amortyzator: SR Suntour XCM 012 series V3 z regulacją twardości oraz BLOKADĄ SKOKU obie regulacje działają, kilka dni temu przeszedł serwis.
Koła: Przód legendarna obręcz sun ryhno lite, wzmacniana, kapslowana dosłownie pancerna. Tył obręcz wzmacniana, kapslowana Mavic D521. Rewelacyjne piasty novatec na łożyskach maszynowych !!! Tylna piasta posiada aż 4 łożyska maszynowe! Zapewnia to kołom minimalne opory toczenia jak w rowerach z absolutnie najwyższej półki.
Przerzutka tył: Shimano Deore XT RD-M760, niedawno była cała rozkręcona do każdej śrubki wyczyszczona i nasmarowana, dodatkowo wymienione kółka
Manetki: Shimano Deore (jedyna wada nie działają monitorki, ale biegi zmieniają idealnie)
Kaseta: Shimano przebieg 451km
Łańcuch: Shimano, dla dociekliwych sprawdzę dokładne oznaczenia. Przebieg 451 km
Korba: Shimano FC-M443 48/36/26 w systemie octalink. Zamiast tradycyjnego systemu na kwadrat system octalink zapewnia grubą oś na wielowpust, protoplasta HT2. Bardzo sztywna dzięki czemu siła wkładana w pedałowanie jest efektywniej przekazywana na napęd. Dwie nowe tarcze przebieg 451km.
Support: Shimano na łożyskach maszynowych
Stery: Legendarne FSA Orbit na rewelacyjnych łożyskach
Hamulce :tarczowe mechaniczne Avid BB5. Tylko żeby ktoś nie pomyślał, że montaż mechanicznych hamulców to jakaś oszczędność z mojej strony. Nic bardziej mylnego. Taniej można kupić proste hydrauliczne hamulce Shimano. Ja jednak wybrałem avidy, nie bez powodu. Hamują tak samo jak zwykłe hydrauliczne. Mają jednak dużą zaletę, są proste. Z wymianą linki poradzi sobie każdy. Z podstawowymi modelami Shimano i tektro są same problemy ciekną, nie działają w niskich temperaturach i wymagają częstego serwisu. Mechaniczne avidy działają cały rok, z hydraulicznymi shimano bywa problem gdy nadchodzą mrozy i płyn hydrauliczny gęstnieje. Zachęcam do poczytania opinii w internecie o hamulcach mechanicznych avid bb5-bb7
Tarcze hamulcowe: AVID nowe
Klamki hamulcowe: AVID
Mostek: KLS Master - nowy
Kierownica: XLT PRo-
Chwyty kierownicy: Merida
Opony Continental GRAVITY 26 x 2,3
Jak widać po powyższym opisie oszczędności nie były priorytetem, tylko prostota, jakość i bezawaryjność... wszystkie podzespoły są absolutnie najwyższej jakości co sprawia, że rower wręcz płynie po drodze :)
Rower nosi normalne ślady użytkowania, otarcia i przebarwienia, jednak jeździ się na nim rewelacyjnie, jeszcze bardzo długo będzie się można cieszyć bezawaryjna eksploatacją.
Przed wystawieniem przeszedł pełen serwis. Smarowanie, regulacja, czyszczenie napędu. Nie wymaga żadnego wkładu finansowego, wszystko działa (poza monitorkami). Jest to doskonały rower na nizinne tereny Wlkp, prosty złożony na dobrych częściach w przeciwieństwie do marketowych czy tanich modeli rowerów znanych firm. Jedyny powód sprzedaży to że się przesiadam na fula.
Licznik widoczny na zdjęciach nie jest na sprzedaż.