Stacja Klasyki powstała z pasji do klasycznej motoryzacji. Tej bezkompromisowej, tej która prowokuje uśmiech na twarzy nie tylko kierowcy ale i przechodniów mających okazję zetknąc się z tą niesamowitą techniką, stworzoną za czasów nietypowych kształtów, oryginalnych rozwiązań technicznych, czy szlachetności materiału.
Głównym celem Stacji Klasyki, jako pierwszego Centrum Motoryzacji Klasycznej w Polsce, jest właśnie konserwacja tej techniki – wychodząc naprzeciw potrzebom właścicieli klasycznych aut, staraliśmy się stworzyć miejsce, które będzie posiadało optymalne warunki do utrzymania, zamiany i sprzedaży tych wyjątkowych pojazdów.
Samochód klasyczny to coś więcej niż obiekt, który pozwala nam się przemieszczać z punktu A do punktu B. To historia, to dusza, to opowieść zaklęta w czterech kołach, to zaproszenie do podróży, ale często dłuższą drogą, taką, która da nam możliwość cieszyć jazdą. Samochód klasyczny to przede wszystkim marzenie, a Galeria Stacji Klasyki jest tym miejscem, które pomoże je spełnić.
ZAPRASZAMY DO GALERII STACJI KLASYKI
PORSCHE 911
Rok produkcji: 1988
Przebieg: 155 000 mil
Kolor: Grand Prix White
Niesamowity sukces rynkowy trzylitrowej jednoski produkowanej od 1978 roku, skłonił Porsche do wprowadzenia sześć lat później, wersji o pojemności 3.2 litra - była to ostatnia odmiana silnikowa dostępną przed debiutem następcy, modelu 964. Zmian w porównaniu do trzylitrowej “supercarrery” było wiele - odświeżono stylistykę, wymyślono nowe zawieszenie i poprawiono hamulce. Na klapie pojawiła się nazwa Carrera zamiast liter SC. Największe zmiany były jednak mechaniczne.
Dotychczasowy sześciocylindrowy silnik o pojemności 3.0 został zastąpiony większą jednostką. 3.2-litrowy silnik różnił się od poprzednika 80% części. Zastosowano m.in. wał korbowy z wersji Turbo, wzrósł stopień sprężania i zamontowano nowy układ wydechowy – od 1987 roku wszystkie samochody zostały wyposażone we wspaniałą skrzynie G50. Przez wielu 911 Carrera 3.2 jest uznawana za najlepsze klasyczne 911.
Oferowane przez Stację Klasyki Porsche 911 kabrio 3.2 litra opuściło fabrykę w Niemczech w 1988 roku. Oryginalnie w kolorze Grand Prix white i przewidziane na rynek amerykański, samochód ten został niedawno sprowadzony do Polski. Na dzień dzisiejszy samochód ma przebieg 155 000 mil i prezentuje się bardzo dobrze. Wraz z autem dostępna jest pełna historia serwisowa z ponad 80-stronnym segregatorem z fakturami. Wśród wyposażenia dodatkowego znalazły się między innymi przedni zderzak i tylna klapa spoilera, zamontowane prawdopodobnie w latach 90. Ostatnim długoletnim właścicielem auta był prezes jednego z amerykańskich klubów Porsche. Zadbał on między innymi o odświeżenie wnętrza oraz nowy dach. Samochód był używany bardzo sporadycznie, bo przez ostatnie 5 lat przejechał mniej niż 1000 mil, i był częścią większej kolekcji Porsche. Ten egzemplarz dzisiaj prezentuje się bardzo dobrze i jest gotowy do sezonu letniego.