POMPA SPRZĘGŁA CITROEN PEUGEOT LUK 511009710
POMPA SPRZĘGŁA CITROEN PEUGEOT
Opis produktu: Pompa sprzęgła Peugeot 207 1.4 /1.6 2006-
- Producent: LuK
- Kod EAN: 4005108359186
- Numer OE: 2182C8
- Indeks: 511009710
Inne numery:
- LUK511009710
- 511009710
- 511009710 LUK
- LU 511009710
- 2182C8
- 4005108359186
- 2182.59
- 2182.C8
- 5 025 047 01
- 96 800 289 80
- 96 800 334 80
- L-05025-0047-12
- L-05025-0047-13
- L-05H25-0047-01
- L-05H25-0047-13
- ATE24.2415-1714
- 24.2415-1714
- 24.2415-1714.3 ATE
- FEB103992
- 103992
- 103992 FEBI
- FTE2108115
- 2108115
- VAL874333
- 874333
- 874333 VALEO
Założona w 1965 roku niemiecka firma LuK na początku działalności trudniła się wyrobem komponentów sprzęgła oraz układu wysprzęglającego. Innowacyjność rozwiązań, wysoka jakość materiałów wykorzystywanych do produkcji, a także staranność wykonania części przyczyniły się do szybkiego rozwoju firmy, która już w latach 70. otworzyła filie w Meksyku i Brazylii. W poszerzanym stopniowo asortymencie znalazły się sportowe sprzęgła, a wkrótce też jedne z pierwszych dwumasowych kół zamachowych na światowym rynku motoryzacyjnym – w 1985 roku przedsiębiorstwo rozpoczęło seryjną produkcję tych komponentów na potrzeby koncernu BMW. W latach 90. rozwijająca się dynamicznie firma dołączyła do swojej oferty pompy wspomagania układu kierowniczego oraz inne elementy silnika, zawieszenia i układu przeniesienia napędu, jak również szeroki wybór komponentów tłumiących drgania. Obecnie części marki LuK wykorzystywane są do pierwszego montażu w samochodach wiodących światowych producentów, między innymi Porsche, BMW, Volkswagen i Mercedes-Benz, a ich niezawodność i wysoką jakość doceniają również wymagający klienci na niezależnych rynkach elementów zamiennych. W ofercie firmy LuK znajduje się bogaty wybór pomp podciśnienia, tarcz i docisków sprzęgła, łożysk oporowych oraz innych komponentów układu kierowniczego i przeniesienia napędu dla wielu modeli samochodów marek europejskich, azjatyckich i amerykańskich.
Poradnik kupującego - OE, OEM, Aftermarket - o co chodzi?
- OEM (Oryginal Equipment Manufacturer) - części produkowane przez producentów samochodów wg. ich drobiazgowych wytycznych. Stosowane przy produkcji samochodów oraz jako części zamienne w autoryzowanych stacjach. Są bardzo drogie i bardzo rzadko stosowane jako część zamienna zarówno w ASO jak i serwisach niezależnych.
- OE (Oryginal Equipment) - części wyprodukowane przez producentów części (a nie producentów samochodów) - często firmowane logiem producenta części oraz producenta samochodu. Produkt cenowo tańszy od OEM, jednak nadal bardzo drogi. Części te stosowane są jako zamienniki w ASO.
- Aftermarket - części zamienne produkowane przez producentów części. Na produktach "aftermarketowych" nie ma logo producentów samochodu. Jakość produktów aftermarket jest zróżnicowana, a cena zazwyczaj dużo niższa od oryginału.