Dbamy o Twoją prywatność
Dzięki plikom cookies i technologiom pokrewnym (np. piksele, SDK) oraz przetwarzaniu Twoich danych osobowych (między innymi unikalne identyfikatory, dane przeglądarki), możemy zapewnić, że dopasujemy do Ciebie wyświetlane treści.Wyrażając zgodę na przechowywanie informacji na urządzeniu końcowym lub dostęp do nich i przetwarzanie danych (w tym w obszarze profilowania, analiz rynkowych i statystycznych) sprawiasz, że łatwiej będzie odnaleźć Ci w Allegro dokładnie to, czego szukasz i potrzebujesz. Administratorem Twoich danych osobowych będzie Allegro a w niektórych przypadkach nasi partnerzy (10 partnerów), w tym tzw. “Zaufani Partnerzy IAB Europe” (2 partnerów). Informacja o celach przetwarzania danych osobowych przez naszych partnerów znajduje się w ich politykach ochrony prywatności.
Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich. Spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, badanie odbiorców i ulepszanie usług
. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł. Łączenie różnych urządzeń. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie.
Twoje dane personalne przetwarzamy również w celu ułatwiania korzystania z naszych stronCele przetwarzania szczegółowo opisane są w ustawieniach dostępnych pod przyciskiem: “ZMIENIAM ZGODY” i w Polityce plików cookies.Zgodę wyrażasz dobrowolnie i jest ważna 12 miesięcy. Możesz ją w każdym momencie wycofać lub ponowić w zakładce Ustawienia plików cookies na stronie głównej. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.
- 49,99 zł
- MASKA NISSAN SERENA,VANETTE CARGO
- 199,98 zł z dostawą
- 1590,00 zł
- NISSAN PATROL , QASHQAI , JUKE ORUROWANIE BOKI STOPNIE BOCZNE WYTRZYMAŁE
- 1640 zł z dostawą
- 1,49 zł
- SPINKA OSŁONY , NADKOLA , ZDERZAKA NISSAN ALMERA MICRA MURANO NAVARA
- 5,98 zł z dostawą
+POGROMMCA, RAMOKLATKA, OMM, Nissan Patrol, Zmota+ (6986510720)
Opis
POGROMMCA - SAMONOŚNA RAMOKLATKA OMM
Polski off – road jak każda inna dziedzina sportu motorowego przechodzi bardzo gwałtowną ewolucję. Doskonali inżynierowie jak również mechanicy, oraz dobre warunki terenowe sprawiły, że to co dziesięć lat temu wydawało się szczytem możliwości terenowych, dziś nie jest w stanie konkurować z najnowszymi konstrukcjami. W klasie EXTREM, samochody seryjne praktycznie nie mają szans współzawodniczyć z samodzielnie budowanymi samochodami pozbawionymi karoserii. Rozwój taki był nieunikniony, spowodował jednak pewne ograniczenie finansowe i techniczne. Mianowicie, część zapalonych offroadowców nie dysponujących kilkusettysięcznym budżetem, automatycznie zastała pozbawiona możliwości współzawodniczenia. Z myślą o tych właśnie ludziach powstała idea stworzenia PogrOMMcy.
Zastanowiliśmy się co zrobić, żeby maksymalnie odciążyć koszty budowy „ZMOTY” mogącej konkurować z typowymi autami jeżdżącymi w tej chwili w klasach ekstremalnych.
Uznaliśmy, że zdecydowana większość zawodników ma wiedzę i zdolności techniczne i mogłaby takie auto złożyć samodzielnie. Potrzebna byłaby tylko baza w postaci ramoklatki (której nie można wykonać samodzielnie w sposób profesjonalny) oraz „dawca” będący bazą części mechanicznych.
Jako dawcę części wybraliśmy Nissana Patrola z kilku powodów. Głównymi z nich były oczywiście jego dobre opinie w świecie offroadowym, cena, oraz bardzo dobra dostępność części zamiennych. Teraz pozostało zaprojektować ramoklatkę, która spełni wszystkie wcześniejsze założenia, a mianowicie:
- będzie posiadała wszystkie możliwe mocowania do podzespołów Nissana Patrola,
- będzie tak lekka jak to możliwe przy zachowaniu bezpieczeństwa,
- będzie możliwie najniższa (dostosowana do wzrostu kierowcy i pilota),
- będzie powtarzalna, co umożliwi produkcję elementów doposażenia oraz wymianę elementów klatki w razie uszkodzenia.
Kompatybilność z Patrolem
Budowa tzw. Zmoty zawsze kojarzona będzie z tygodniami poszukiwań części od różnych samochodów, nie zawsze terenowych i dopasowywaniu ich do wcześniej wymyślonej koncepcji. Przeważnie samo znalezienie części to dopiero początek, później zaczyna się mniej lub bardziej udane dopasowywanie ich do potrzeb danego projektu.
Dla offroadowca nie dysponującego dobrze wyposażonym warsztatem oraz dostępem do wielu części zamiennych jest to poważne ograniczenie, które praktycznie dyskwalifikuje go na samym starcie budowy.
Ideą projektu PO.GR.OMM.CY jest wykorzystanie 100% części mechanicznych, pochodzących z jednego modelu samochodu terenowego. Mało tego, projekt nie przewiduje żadnych przeróbek tych części. Ma to nie tylko skrócić czas budowy, ale również ją uprościć, a co najważniejsze ograniczyć możliwość pomyłki w „garażowych” warunkach. W późniejszym czasie, w trakcie użytkowania auta takie rozwiązanie owocuje łatwością napraw w warunkach rajdowych. Przykładowo ciągnąc lawetę z PogrOMMcą seryjnym Patrolem wieziemy ze sobą pełny pakiet części zamiennych gotowych do szybkiej przekładki.
Dzieje się tak dlatego że wszystkie możliwe elementy techniczne, takie jak silnik, skrzynia biegów, wahacze, mosty, przekładnia kierownicza etc. pochodzące z Y60 i Y61, mogą być bezpośrednio zamontowane na ramoklatkę. Posiada ona wszystkie uchwyty, umiejscowione w tych samych miejscach i odległościach od siebie, co rama nissanowska. Daje to ogromne korzyści.
Po pierwsze kupując Nissana Patrola dysponujemy 100% – owym arsenałem części do budowy PogrOMMcy.
Po drugie i chyba ważniejsze, dokonując napraw zawsze wiemy od jakiego auta musimy zamówić część (mało tego, montujemy ją bez przeróbek).
OMM przewiduje również stworzenie mocowań pod inne modele samochodów terenowych. Powstał już projekt pod podzespoły Mitsubishi Pajero i Toyoty Land Cruiser. Ponadto podłużnice ramo-klatki ustawione są równolegle w bliskiej odległości od siebie, co doskonale nadaje się do adaptacji pod zawieszenie gwintowane.
Waga
To jak ważnym aspektem w terenie jest niska waga nie musimy nikomu tłumaczyć. Ramoklatka Pogrommcy została ograniczona do absolutnego minimum przy zachowaniu maksimum bezpieczeństwa i wytrzymałości. Ramoklatka jest pozbawiona jakichkolwiek kolan, wszystkie gięcia wykonane są numerycznie z wykorzystaniem rury precyzyjnej, bezszwowej. Oryginalna rama Patrola zastąpiona została podłużnicami rurowymi (wyklucza to tez nabierania masy w postaci błota wewnątrz ramy). Fakt zastosowania wyłącznie rur giętych numerycznie (wyeliminowane do zera zostało zastosowanie kolan) również znacząco poprawiło wagę i sztywność ramoklatki.
Wszystkie te starania sprawiły, że gotowa ramoklatka bez mocowań waży około 180 kg.!!!
Podstawowa klatka to minimum, które może być rozbudowywane lub wzmacniane według uznania przyszłego użytkownika. Projekt przewiduje opcjonalny montaż podwójnych podłużnic, dodatkowych zastrzałów drzwiowych i dachowych etc.
Rozkład mas pomiędzy osie także nie został pozostawiony przypadkowi. Wysunięta przednia oś spowodowała „wsunięcie” się silnika oraz skrzyni pomiędzy mosty. Dla dodatkowego dociążenia tyłu siedzenie kierowcy i pilota zostało praktycznie dosunięte do tylnej osi. Również chłodnica, akumulatory oraz wyciągarki znajdują się z tyłu samochodu i doskonale równoważą ciężar silnika. Rozkład mas to niemal idealne 50-50%.
Wysokość
Olbrzymi nacisk podczas projektowania poza wagą został położony na maksymalne zmniejszenie wysokości całkowitej pojazdu. Założeniem projektu było nie przekroczenie 170cm wysokości całkowitej przy zastosowaniu 35 calowych kół i 4 calowego zawieszenia. Dzięki zaawansowanemu programowi projektowemu i możliwości umieszczenia sylwetki kierowcy w projektowanej klatce mieliśmy możliwość manipulacji proporcjami klatki. Efektem było zmieszczenie do klatki kierowcy, wraz z wszystkimi przyrządami, pozostawienie nad głową rozsądnej odległości jak również nie tracąc prześwitu pod „brzuchem” zmieścić się w założonej wcześniej wysokości (a nawet trochę niżej). Przy zastosowaniu tych samych kół i zawieszenia seryjny Patrol jest niemal pół metra wyższy od PO.GR.OMM.CY!!.
Połączenie niskiego „wzrostu” i niskiej wagi daje efekt bardzo nisko położonego środka ciężkości. Co to znaczy w terenie, docenią wszyscy, którzy chociaż raz musieli pokonać stromy trawers lub „przykleić” się do drzewa po pieczątkę na pochyłym terenie.
Powtarzalność
Klatki wykonywane są za pomocą numerycznych giętarek i frezowane w miejscach przenikania za pomocą maszyn CNC. Umożliwia to dokładne dopasowanie elementów, a co za tym idzie powtarzalność. Dużą korzyścią jest to, że przy uszkodzeniu poszczególnego elementu klatki można go dokupić i wymienić. Poza tym OMM planuje tworzenie elementów dodatkowych, takich jak dedykowane fotele, zbiorniki paliwa, zintegrowane pedaliery i inne. Jeden wymiar klatki umożliwi dokupienie takich elementów bez obawy, że nie będą pasowały.
Użycie precyzyjnych rur bezszwowych do budowy ramo klatki PO.GR.OMM.CY procentuje (poza jakością wykonania) możliwością łatwej naprawy. Nawet poważne uszkodzenie klatki nie powoduje konieczności zakupu nowej. Istnieje możliwość wycięcia uszkodzonej części i zamówienie nowego elementu. Firma OMM dosyła zamówiony element wraz z tulejami, na których precyzyjnie można osadzić zamówiony element przed spawaniem. Na życzenie klienta możliwe jest również zaprojektowanie i wyprodukowanie dodatkowych elementów doposażenia ramoklatki.
W ciągłym opracowaniu są dodatkowe zestawy doposażające klatkę Pogrommcy. Są to między innymi fotele, pedaliery, dodatkowe uchwyty, osłony etc.
Jakie są dodatkowe korzyści przy budowaniu zmoty na bazie ramo klatki PO.GR.OMM.CY?? Cóż, odpowiedzi pewnie znalazłoby się tyle co użytkowników, ale te które same się nasuwają to:
-możliwość budowania auta na wysokiej jakości bazie
-dokształcenie się w zakresie podstaw mechaniki w trakcie składania
- doskonała znajomość budowanego samodzielnie auta
- niska cena w porównaniu do aut budowanych na zlecenie w specjalistycznych serwisach
- minimalny zasób narzędzi potrzebnych do złożenia auta
- możliwość zaproszenia do współpracy kolegi, przyszłego pilota a co za tym idzie podział kosztów.
- bardzo szybko postępująca budowa (praktycznie w 3-4 dni można osiągnąć etap jeżdżącego na kołach samochodu)
- możliwość wykończenia auta według swojego gustu i potrzeb, jak również możliwości finansowych
- możliwość ciągłych modyfikacji
- brak stresów związanych z chorobami wieku dziecięcego przy tego typu projektach
- budujesz nowe auto za ułamek ceny, którą musiałbyś zapłacić za używane auto, z przeważnie zużytymi podzespołami zbudowane według czyjejś, a nie Twojej koncepcji…
- nieopisana satysfakcja z samodzielnej budowy ekstremalnego samochodu terenowego.
CENA: 15900 ZŁ
DOTYCZY ZESTAWU RAMOKLATKA + KOMPLET MOCOWAŃ DO PODZESPOŁÓW NISSAN PATROL
ISTNIEJE MOŻLIWOŚĆ DOSTOSOWANIA RAMOKLATKI DO WYBRANYCH PODZESPOŁÓW (SILNIK, SKRZYNIA BIEGÓW, ZAWIESZENIE COILOVER, MOSTY) INNYCH MAREK. MAMY DOŚWIADCZENIE Z SILNIKAMI BMW, CORVETTE, TOYOTA
WSZYSTKIE ODPOWIEDZI NA PYTANIA POD NR TEL. 608395074 I MAILOWO: BIURO@OMM.PL, ZAPRASZAMY TEŻ NA NASZEGO FACEBOOKA
https://www.facebook.com/OMM4x4/
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu.