Podstawy psychologii ogólnej
Maria Przetacznikowa
- Rok wydania: 1982
- Rodzaj okładki: Miękka
- Autor: Maria Przetacznikowa
- Stan: Z uszkodzeniami
- ISBN: 8302033847
- Wymiar: 13cm x 21cm x 2cm
- Nr wydania: -
- Seria: -
- Ilość stron: 415
- Waga: 0.5 kg
- Indeks: -
- TIN: T05271903
- Status: Z uszkodzeniami
- Obwoluta/Oprawa: z naklejkami / śladami taśmy
- Blok: pęknięty
- Inne: adnotacje biblioteczne / pieczątki
Maria Przetacznik-Gierowska (1920-1995), psycholog; od 1971 roku profesor psychologii w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego; kierownik Zakładu Psychologii Rozwojowej i Wychowawczej w tymże Instytucie przez ponad 25 lat; uczennica profesora Stefana Szumana. Kontynuowała rozpoczęte przez Szumana badania nad językiem i myśleniem dziecka. Wyniki niektórych jej wielokierunkowych badań opublikowanych w licznych pracach zostały zaprezentowane w zbiorze;Od słowa do dyskursu. W rodzimej i światowej literaturze psycholingwistycznej prace Marii Przetacznik-Gierowskiej zajmują znaczącą pozycję. Innym obszarem jej zainteresowań i badań był rozwój myślenia dzieci. Najważniejsze prace z tej dziedziny to m.in.:;Rozwój rozumowania dzieci w wieku przedszkolnym w toku rozwiązywania problemów konstrukcyjnych i werbalnych, Geneza i rozwój rozumienia przez dzieci kategorii przeciwieństwa;oraz;Cognitive and interpersonal functions of children's questions;(wspólnie z M. Ligęzą). Prowadziła też badania nad orientacją dorosłych w rozwoju języka dziecka. Najważniejsza praca na tym polu to:;Parent's beliefs about their childrens language development and stimulation;(wspólnie z M. Kielar-Turską, J. Przetacznikiem i D. Szatko). Zajmowała się także problemami psychologii wychowawczej (podręcznik;Psychologia Wychowawcza). Przygotowała monografie i podręczniki z zakresu rozwoju dziecka:;Podstawy rozwoju psychicznego, Rozwój psychiczny dzieci i młodzieży, Psychologia rozwojowa i wychowawcza wieku dziecięcego;(wspólnie z G. Makiełło-Jarżową).
Objaśnienie do stanu: Z uszkodzeniami
Książki mogą posiadać niektóre z widocznych uszkodzeń, np. pęknięcia, zagięcia, postrzępienia, naderwania, ślady po taśmie, inne.