Książka do nauki podstaw zarządzania jakością (TQM) autorstwa Jerzego Łańcuckiego. Stan idealny. Świetna pozycja dla studentów zarządzania!
"Podstawy kompleksowego zarządzania jakością TQM. - opis produktu:TQM postrzegane jest przez jednych jako niezbędny element osiągnięcia konkurencyjności i warunek sukcesu na rynku a przez innych jako przejściowa moda w zarządzaniu nie przynosząca w dodatku organizacji żadnych wymiernych korzyści. W pracy podjęto próbę przedstawienia podstawowych komponentów TQM. Za najważniejszy uznano zespół czynników kształtujących kulturę jakości. W zespole tym mieszczą się: skupienie uwagi na kliencie (zarówno wewnętrznym jak i zewnętrznym), procesowe podejście, zaangażowanie najwyższego kierownictwa i wszystkich pozostałych pracowników a także ciągłe doskonalenie. Pomnażanie tych wartości jest możliwe jedynie przy sprawnej komunikacji (wewnętrznej i zewnętrznej) oraz odpowiednim doborze środków z zakresu motywacji. Drugi komponent stanowią systemy zarządzania zarówno jakością jak i środowiskiem oraz bezpieczeństwem i higieną pracy. Integracja tych systemów, w praktycznym wymiarze, powinna w istotny sposób wpłynąć na wzrost satysfakcji osiąganej przez wszystkie zainteresowane podmioty a więc klientów, właścicieli, wspólnoty lokalne jak i całe społeczeństwo. Trzeci komponent stanowią narzędzia i techniki wykorzystywane w zarządzaniu wraz ze statystycznym sterowaniem procesem. Zmieniające się nieustannie warunki życia i gospodarowania we współczesnym świecie powodują, że omówione w pracy komponenty a także ich katalog będą ulegać ilościowym i jakościowym przemianom. W związku z powyższym TQM należy traktować jako system otwarty, podlegający ciągłej ewolucji. Kolejne wydanie podręcznika (trzecie na przestrzeni pięciu lat) może świadczyć o tym, że treści i sposób ich prezentacji w książce spotkały się z aprobatą znacznego grona czytelników."