PODNOŚNIK PODUSZKOWY 3.5 T
MF180035, model producenta ZG-6001A
Podnośnik pneumatyczny służy do podnoszenia punktowego części (jednego koła).
Wyprodukowany jest z elementów stalowych i gumy jako części roboczej.
Dla zapewnienia stabilności podczas podnoszenia części pojazdu zastosowana jest specjalna tuleja teleskopowa.
Dane techniczne podnośnika 3.5T:
- Wysokość minimalna -150 mm
- Wysokość maksymalna – 400 mm
- Udźwig maksymalny - 3.5 T
- Ciśnienie robocze - 7-10 bar
- Waga podnośnika – 19/20 kg
BUDOWA
- Podnośnik zamontowany jest na podstawie stalowej.
- Elementem nośnym podnośnika jest miech ze zbrojonego kauczuku wewnątrz którego umieszczona jest stalowa tuleja zapewniająca podnośnikowi stabilność podczas pracy jak również ograniczająca wysokość podnoszenia do 400 mm.
- Miech w górnej części zamknięty jest płytą górną z zainstalowanym krążkiem metalowo-gumowym dla wykluczenia przypadkowego zsunięcia się elementu podwozia pojazdu z podnośnika.
- Do sterowania wykorzystane są zawory kulowe, jeden wlotowy z zamocowaną szybkozłączką dla łatwego mocowania węża ze sprężonym powietrzem i jednego zaworu spustowego.
ZASADA DZIAŁANIA
- Przy podłączonym przewodzie ze sprężonym powietrzem max. 10 bar, otwierając zawór wlotowy wpuszczamy sprężone powietrze do wnętrza miecha roboczego podnośnika.
- Sprężone powietrze wypełniając miech podnośnika wykonuje pracę skutkiem czego górna część podnośnika unosi się, podnosząc część pojazdu. Tempo podnoszenia zależne jest od obciążenia spoczywającego na podnośniku i może być regulowane mocniejszym lub słabszym otwarciem zaworu wlotowego. W każdej chwili czynność tę możemy zatrzymać zamykając zawór wlotowy, zamykając dopływ sprężonego powietrza do podnośnika, podnoszenie ustaje a podnośnik utrzymuje żądaną wysokość.
- Zastosowana w podnośniku stalowa tuleja nadaje mu stabilność i bezpieczeństwo pracy.
- Otwierając zawór wylotowy podnośnika wypuszczamy sprężone powietrze z wnętrza podnośnika co powoduje obniżenie ciśnienia powietrza wewnątrz mieszka gumowego co skutkuje obniżaniem się podnośnika. Proces ten możemy regulować za pomocą mocniejszego lub słabszego otwarcia zaworu wylotowego.
- Po całkowitym opuszczeniu pojazdu ostrożnie wysuwamy spod niego podnośnik.
ZASTOSOWANIE
– podnośnik pneumatyczny poduszkowy przeznaczony jest dla warsztatów wulkanizacyjnych oraz serwisów mechaniki pojazdowej;
– podnośnik pneumatyczny poduszkowy służy do podnoszenia punktowego auta w miejscu wskazanym przez producenta;
– w celu zapewnienia bezpiecznego korzystania z podnośnika pneumatycznego należy go stosować jedynie na płaskiej i utwardzonej powierzchni a wybierając miejsce podparcia w pojeździe bezwzględnie stosować się do zaleceń zawartych w instrukcji lub homologacji pojazdu;
– pojazd przez podniesieniem powinien być unieruchomiony hamulcem ręcznym i dodatkowo klinem blokującym podłożonym pod koło, które nie będzie podnoszone;