PODGRZEWACZ SILNIKA POMPA PODGRZEWAJĄCA PŁYN 1500W (6529212080)



Nie było ofert kupna

Zakończona o 17:47 dnia 04.10.2016 r.

Kategoria: Części samochodowe
Lokalizacja: Bielsko-Biała


Zobacz aktualne oferty
aktualne przedmioty sprzedającego

Parametry

Stan
Nowy
Waga (z opakowaniem)
1300
Producent części
Inny
Marka samochodu
Części uniwersalne

oferta nr 6529212080


Opis

  .

 

 

Podgrzewacz silnika z pompą, grzałka silnika, podgrzewacz samochodu, Motorvorwärmer, engine heater with pump, elektrowarm, Motorrwärmer

.

Zamontuj podgrzewacz zanim nadejdą mrozy.

Nie czekaj do ostatniej chwili.


.

Przedmiotem aukcji jest podgrzewacz silnika model D-12-8003.

 

Najbardziej uniwersalny i najlepiej sprzedający się model w naszej ofercie. 


 

Rodzaj podgrzewacza - pompowy


 

1500W 230V obieg wymuszony pompą

.

     

.

Podgrzewacz służy do podgrzewania cieczy w układzie chłodzenia silnika w celu łatwego rozruchu wokresie zimowym. Można go także zastosować do podgrzewania cieczy chłodzącej przepływającej przez parownik/reduktor w wózkach widłowych zasilanych gazem co umożliwia łatwe uruchomienie silnika. Podgrzewacz pompowy EPS Elektrowarm, to nowoczesne, szybkie w działaniu urządzenie grzejne. Podgrzewacz wyposażony jest w grzejnik elektryczny o mocy 1500W, zasilany prądem o napięciu 230V oraz nowoczesną bez szczotkową pompę tłoczącą. Grzałka wykonana jest z rury żaroodpornej, dzięki czemu ryzyko jej przepalenia jest niewielkie. Pompa podgrzewacza smarowana jest czynnikiem chłodzącym znajdującym się w układzie chłodzenia, co eliminuje ryzyko jej rozszczelnienia i zatarcia (jak ma to miejsce w pompach smarowanych olejem). Podgrzewacze posiadają separator uniemożliwiający przedostawanie się zabrudzeń na oś pompy (zabrudzenia mogły by powodować zablokowanie pompy). Posiadamy wszystkie części serwisowe do oferowanych podgrzewaczy. Produkt nowy z gwarancją.

Komplet zawiera: 1x podgrzewacz wraz z kablem zasilającym, 2x trójniki przyłączeniowe umożliwiające montaż równoległy, 2x opaski zaciskowe, instrukcja, karta gwarancyjna, karton.

.

Na innych aukcjach są oferowane podgrzewacze pompowe o mocach 1000W, 1850W, 2900W oraz podgrzewacze grawitacyjne do podgrzewania agregatów awaryjnego zasilania o mocach od 600W do 7200W. 

.

.

.

Podstawową zaletą podgrzewacza jest zwarta, kompaktowa budowa. Takie wykonanie daje możliwości montażu w niemal w każdej komorze silnika. Odległość pomiędzy złączką wejściową, a złączką wyjściową wynosi tylko 75mm (tyle przewodu należy wyciąć). Średnica złączki (16mm) pasuje do większości samochodów osobowych i dostawczych. Zapewnia to możliwość uniwersalnego stosowania i prostą instalację. Podgrzewacz ma wewnętrzną pompę cyrkulacyjną , dzięki czemu jest bardziej efektywny i szybciej rozgrzewa silnik (w czasie jazdy, kiedy podgrzewacz nie pracuje, przepływ cieczy przez pompę jest swobodny). W podgrzewaczu zamontowany jest termostat, który automatycznie wyłącza urządzenie przy około 55 stopniach Celsjusza i włącza je ponownie przy około 50 stopniach. Temperatura ta osiągana jest na wewnętrznym termostacie. Z powodu strat przesyłowych sam silnik nagrzewa się do ok 35-40 stopni Celsjusza. Przy użyciu podgrzewacza, zimowy rozruch silnika jest tak prosty jak latem. Dzięki rozruchowi rozgrzanego już silnika, zużywa się on wolniej, spala mniej paliwa i jednocześnie wytwarza mniej szkodliwych spalin. Jeśli w naszym samochodzie jest instalacja LPG to zastosowanie podgrzewacza umożliwia nam szybkie przełączenie na gaz. Podgrzewacz dostarczany jest wraz z opaskami zaciskowymi (2szt), oraz trójnikami przyłączeniowymi umożliwiającymi opcjonalny równoległy montaż w układzie chłodzenia. Podgrzewacz wyposażony jest w kabel zasilający o długości 1mb.Podgrzewacz D-12-8003 posiada wszelkie wymagane w Europie certyfikaty i badania. 

.

    

.

Podgrzewacz należy podłączyć szeregowo lub równolegle (przy pomocy dołączonych trójników) do przewodu nagrzewnicy, lub innego przewodu krótkiego obiegu w silniku w taki sposób, aby zaznaczony na podgrzewaczu kierunek przepływu cieczy skierowany był do silnika. Rysunek poniżej przedstawia możliwe sposoby i miejsca włączenia podgrzewacza. Montaż równoległy przy pomocy dołączonych trójników jest wymagany jeśli w naszym pojeździe nie ma swobodnego przepływy przez tzw. mały obieg (silnik - nagrzewnica). Dzięki trójnikom można ominąć nagrzewnice oraz ewentualne przeszkody. Oferowany osobno zawór jednokierunkowy oraz duży trójnik umożliwiają montaż równoległy pomiędzy tzw. "małym i dużym " obiegiem chłodzenia (mały obieg- silnik nagrzewnica, duży obieg - silnik chłodnica). 

.

.

.

Czas grzania przy temperaturze -7st celsjusza dla silnika 2000ccm wynosi 30-50min. Maksymalna wydajność pompy: od 7 do 10L/min. Waga podgrzewacza: 700g.

Podstawowym wymogiem podczas instalacji jest montaż podgrzewacza poniżej górnego poziomu cieczy w układzie chłodzenia oraz swobodny przepływ przez układ chłodzenia. Produkt nowy z gwarancją.

.

Firma EPS elektrowarm jest krajowym liderem w dziedzinie produkcji i dystrybucji rozwiązań służących do ułatwiania zimowego rozruchu. Oferowane podgrzewacze są zaawansowane technicznie i nie należy ich porównywać z innymi "produktami garażowymi" jakich wiele na innych aukcjach.

UWAGA WAŻNE: nasza firma produkuje i sprzedaje podgrzewacze od ponad 20lat. Na wielu aukcjach można zakupić podgrzewacze grawitacyjne do montażu na dolnym przewodzie chłodnicy. Skuteczność podgrzewaczy grawitacyjnych jest uzależniona od swobodnego przepływu przez układ chłodzenia. Duży obieg na zimnym silniku jest zamknięty termostatem co z kolei wymaga wykonania otworu w termostacie. Jeśli wykonamy otwór o średnicy 3-4mm to przepływ wciąż będzie zbyt mały. Jeśli wykonamy znacznie większy otwór to nasz silnik w ogóle może nie uzyskać optymalnej temperatury. Dlatego powstały nasze podgrzewacze na mały obieg wyposażone w pompę, które nie mają tych wszystkich wad.

.

Przeczytaj poniższy tekst i zobacz ile możesz zaoszczędzić:

Silniki spalinowe samochodów i urządzeń są skomplikowanymi maszynami, konstruowanymi do długiego działania. Z praw fizyki wynika, że pracy silnika spalinowego zawsze towarzyszy wytwarzanie ciepła. Silniki chłodzone cieczą mają optymalną temperaturę pracy zwykle zbliżoną do 90 stopni w skali Celsjusza. Wiadomo jest, że metal zmienia swoją objętość wraz ze wzrostem temperatury. Dlatego konstruując silniki spalinowe, wyliczeń rozmiarów współpracujących części dokonuje się dla temperatury, w jakiej mają pracować. To jest powód, dla którego uruchomiony zimny silnik pracuje nierówno, głośno, jest słabszy (kierowcy samochodów i motocykli w rajdach zwykle przed startem grzeją silniki żeby uzyskać optymalną ich temperaturę). W uruchomionym zimnym silniku wszystkie trące o siebie części mają rozmiary o mikrony inne niż podczas normalnej pracy. W konsekwencji zimne silniki zużywają się znacznie szybciej. Podczas niskiej temperatury własności smarne oleju silnikowego są słabsze, a co gorsza, na powierzchni części trących, oleju po prostu nie ma, bo ściekł do miski olejowej po zakończeniu pracy przed wystygnięciem. W rezultacie pierwsze ruchy suwne tłoka w silniku, to najnormalniejsze w świecie tarcie związane z mikronowymi ubytkami w powierzchniach cylindra, tłoka i pierścieni. Jeśli włączenie silnika odbywa się raz dziennie i samochód przejeżdża setki kilometrów, na całości przebiegu takie uruchomienie wywiera mniejszy wpływ, niż kiedy przerwy w podróży są duże a same podróże trwają kilkanaście kilometrów. W ekstremalnych sytuacjach silnik nie osiąga w ogóle właściwej temperatury pracy i jest wyłączany np. po 8 kilometrach, (bo tyle mamy do pracy czy do sklepu). Co wtedy się dzieje? Odpowiedź jest prosta: samochód pomimo małego przebiegu i świetnego wyglądu jest wewnątrz silnika jak stary schorowany człowiek. Wyliczenia strat, jakie wiążą się z uruchomieniem zimnego silnika są średnio takie, że jedno uruchomienie podczas mrozów, można porównać do przejechania około 700 kilometrów w temperaturze optymalnej pracy silnika spalinowego. To jeden aspekt strat. Drugim jest to, że zużycie paliwa podczas rozruchu zimnego silnika średnio przekracza najpierw 5 razy średnie spalanie, po kilku sekundach 4 razy średnie spalanie i tak dalej, aż po osiągnięciu temperatury powyżej 50 stopni Celsjusza zbliża się do wartości fabrycznych plus kilkanaście procent więcej. Pomijana jest tu kwestia ekologii i zatruwania środowiska przez zimny silnik. Jeśli więc rozgrzanie nowoczesnego silnika trwa przez około 10 kilometrów, to zakładając częste podróże na krótkich dystansach należy się liczyć zimą ze średnim wzrostem zużycia paliwa trzy- lub dwu-krotnie. Dodajmy tu uwagę związaną z komfortem i bezpieczeństwem – zimny silnik to zimno we wnętrzu i słaba widoczność oszronionych i zaparowanych szyb. Z ekonomicznego punktu widzenia, koszt paliwa, o jaki uszczupla nam kieszeń uruchomienie zimnego silnika małej pojemności (poniżej 1,4L) wynosi około 0,3L zużywanego paliwa. A więc około DWÓCH ZŁOTYCH!. O stratach pieniędzy związanych z tarciem części w ogóle jeszcze nie ma mowy. Co z silnikami o większej pojemności? Jest tylko drożej. W pojazdach z silnikami powyżej 2L pojemności skokowej koszt uruchomienia zimnego silnika wzrasta współmiernie, – bo aż o około 0,5L, czyli TRZY ZŁOTE. Ktoś powie mało, ale zastanówmy się ile razy w miesiącu uruchamiamy zimny silnik małej pojemności – raz dziennie, czy tylko? Niech będzie tylko raz - przemnóżmy to przez 2 złote: 2 zł X 30 dni = 60 zł. To rachunek krańcowo zaniżony. Wielu, bowiem czyni to kilka razy dziennie i w silnikach dużej pojemności, a wtedy koszty rosną nawet w setki złotych.

Zupełnie inny wątek dla samochodów zasilanych gazem LPG. Jak wiemy oszczędności z jazdy na gazie są duże. Tylko czy zimą na gazie nie jeździ się jakby mniej? Chyba mniej, bowiem do czasu osiągnięcia odpowiedniej temperatury płynu chłodzącego silnik nawet, jeśli mam samochód “na gaz” i tak podróżuję na benzynie. Nie wspominając o tym, że przełączenie się na gaz za wcześnie to szarpanie, gaśnięcie, mała moc silnika itp.

Można zastanawiać się nad częstotliwością uruchamiania silnika, czy naprawdę musimy jeździć tak często? Jeśli tak będziemy myśleć, to zastanówmy się czy samochód jest w ogóle nam potrzebny. I dopiero wtedy zrozumiemy, dlaczego bogate narody Skandynawii używają podgrzewaczy swoich silników powszechnie. Są w prawie każdym samochodzie. Po co? Żeby nieskrępowanie używać swoich pojazdów i po prostu jeździć, – bo do tego celu zostały stworzone.

W powyższym zestawieniu celowo pominięty jest fakt, że niektóre pojazdy zimą w ogóle nie chcą pozwolić się uruchomić. Powodów jest wiele – wszystkie natury technicznej. Wszystkie kosztowne, ale do zastąpienia zwykła zmianą temperatury. Och gdybyż to silnik zimą miał rano temperaturę jak w czasie lata? Ile problemów mniej?

Dlaczego więc zastanawiać się jak zapewnić najkorzystniejszą temperaturę pracy swoich silników? Pełne informacje znajdują się powyżej. A poniżej zestawienie podsumowujące:

1. Żeby mniej zużywał się silnik a samochód żył dłużej

2. Żeby w kieszeni pozostały oszczędności w zużyciu paliwa, – co najmniej kilkadziesiąt zł miesięcznie

3. Żeby mieć gwarancję uruchomienia pojazdu

4. Żeby w samochodzie było cieplej

5. Żeby samochody “na gaz” naprawdę jeździły na gazie i ich właściciele czerpali z tego korzyści

6. Żeby zadbać o środowisko naturalne

Jakie są możliwości dostępne na rynku?

1. Własny i ogrzewany garaż

2. Urządzenia nazywane ogrzewaniem postojowym. Ciepło produkują piecyki zasilane paliwem samochodu i prądem z akumulatora. Wiele zalet. Właściwie same korzyści. Z jedną wadą, którą jest cena. Montaż liczony jest w tysiącach złotych, serwisowanie również do tanich nie należy. Niestety cena zakupu zwykle nawet nie pozwala na kontynuację rozważań.

3. Podgrzewacze elektryczne. Małe, poręczne i łatwe w montażu. Przy cenie ~400 zł, zwrot inwestycji jest możliwy już w ciągu pierwszego sezonu zimowego.

.

Jeśli nadal masz wątpliwości, zobacz co mówią fachowcy:

 

http://www.motofakty.pl/artykul/rozruch-zimnego-silnika.html

.

Wystawiam faktury Vat.

W celu dodatkowych informacji proszę pisać lub dzwonić:

.

tel: 603 395 110

eps@biznespoczta.pl

.

nr konta: 30 1140 2004 0000 3602 4772 2300

.

Zobacz koniecznie nasze inne podgrzewacze pompowe oraz grawitacyjne o mocach od 850 do 7200W.

.

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu.