PODGRZEWACZ GRZAŁKA SILNIKA ..... HERMETYCZNA IP68 (6665974088)



Nie było ofert kupna

Zakończona o 10:40 dnia 16.01.2017 r.

Kategoria: Kompletne instalacje
Lokalizacja: Siedlce


Zobacz aktualne oferty
aktualne przedmioty sprzedającego

Parametry

Stan
Nowy
Waga (z opakowaniem)
2000
Producent części
Inny

oferta nr 6665974088


Opis

 

 

WITAMY NA NASZYCH AUKCJACH 


Jeśli szukasz porządnego, polskiego produktu to zachęcamy do przeczytania tego trochę przydługiego ale dokładnego opisu.

O nas  

WIKAM - jesteśmy niedużą polską firmą zajmującą się m. in. produkcją zestawów elektrycznego ogrzewania postojowego do pojazdów oraz urządzeń do chłodzenia podczas obróbki skrawaniem (pompy do chłodziw, dysze, wylewki). Tematyką podgrzewaczy silnikowych zajmujemy się od ponad 10 lat, a oferowana poniżej konstrukcja jest produkowana bez zmian już od 3 lat. 

Urządzenia które oferujemy są powszechnie znane i stosowane w krajach Skandynawii, ale również coraz częściej w krajach takich jak Polska.

Wszystkie oferowane przez nas urządzenia są naszymi konstrukcjami (od projektu po produkcję i sprzedaż).

Nie zajmujemy się importem z Chin, sprzedażą produktów firmy Simate, naklejaniem nalepek i pakowaniem w pudełka.

  

Zasada działania

Oferowany podgrzewacz jest podgrzewaczem grawitacyjnym służącym do spokojnego nagrzewania silnika w sezonie zimowym. Jest to najprostsze i najmniej awaryjne urządzenie tego typu (brak elementów ruchomych, mała moc powierzchniowa grzałki). Podgrzewacz zamontowany na dolnym wężu łączącym chłodnicę z blokiem silnika nagrzewa płyn chłodniczy który konwekcyjnie unosi się do góry w stronę bloku silnika i ogrzewa go. Płyn następnie wychodzi górnym wężem, przechodzi przez chłodnicę i wraca do podgrzewacza. Podgrzewacz do pracy wykorzystuje nieduże kanaliki w termostacie bądź obudowie termostatu służące do odpowietrzania układu oraz unikania szoku termicznego w zimie. Poza wyjątkowymi przypadkami, nigdy nie robimy żadnych dodatkowych otworków w termostacie.

W zależności od warunków atmosferycznych, miejsca postoju oraz przepustowości układu, podgrzewacz podgrzewa silnik do temperatury ok. 40-50 stopni w czasie 1 - 2 godzin (zazwyczaj 15-20 minut wystarcza do uruchomienia auta). 

Nie trzeba go demontować latem, nie zaburza pracy silnika (bardzo mały opór przepływu, patrz. zdjęcie nr 4). 

Przeznaczony jest do wszystkich silników wysokoprężnych i benzynowych (również z LPG) chłodzonych cieczą. 

 

Budowa

Podgrzewacz wg. naszej konstrukcji zbudowany jest z aluminiowej spawanej obudowy oraz wymiennej grzałki ze stali nierdzewnej (AISI316L).

Grzałki które stosujemy produkowane są przez polską firmę SELFA, mają deklarowaną żywotność wynoszącą 20000 godzin. Dodatkowo podgrzewacz wyposażony jest w termostat bimetaliczny ograniczający temperaturę pracy do 70 stopni, oraz obudowę podłączoną do bolca uziemiającego.

Dzięki odpowiedniej konstrukcji nie ma możliwości zapowietrzenia się podgrzewacza i przepalenia elementu grzejnego.

Nasz podgrzewacz nie musi pracować w pionie, wystarczy minimalne odchylenie od poziomu.

Ważnym atutem jest wytrzymałość mechaniczna przy jednocześnie niewielkiej masie (około 200g). Dzięki temu nie wymaga on żadnego dodatkowego mocowania i nie powoduje drgań przewodu na którym jest zamontowany.

Nie duże gabaryty umożliwiają zamontowanie podgrzewacza również w miejscach z małą ilością przestrzeni. 

Dodatkowo, dzięki współpracy z niemiecką firmą Wieland, jako pierwsi oferujemy podłączenie za pomocą zgrabnego złącza hermetycznego klasy IP68 montowanego w zderzaku auta. Złącze tego typu jest całkowicie wodoszczelne (warto wiedzieć że złącza Defy czy chińskich podróbek typu LF Bros są tylko bryzgoszczelne – gniazdo z klapką). Zarówno gniazdo jak wtyczka posiadają odpowiednie niezmywalne oznakowanie widoczne już przy minimalnej ilości światła, dzięki czemu bez problemu podłączymy wtyczkę do gniazda po zmroku. Dzięki długiej tulei montażowej oraz dwóm ruchomym nakrętkom można bez problemu zamontować gniazdo w zderzaku, zaślepce halogenu czy kratce (max. 20mm) a jednocześnie zlicować gniazdo po zewnętrznej stronie. Dla kobiet ważną cechą będzie również brak ryglowania wtyczki, dzięki czemu nawet jak spróbujemy odjechać autem bez odpięcia kabla to skończy się to wyciągnięciem wtyczki z gniazda a nie uszkodzeniem gniazda.

Zewnętrzny przewód przyłączeniowy to przewód gumowy (elastyczny na mrozie, nie połyskujący polwinit, przekrój 3x1,5mm2) zakończony z jednej strony złączem hermetycznym klasy IP68 a z drugiej standardowym złączem hermetycznym klasy IP44.

Takie wykonanie i zabezpieczenia gwarantują wygodne oraz bezpieczne użytkowanie zarówno dla właściciela jak i pojazdu.

 

  

Korzyści wynikające z zastosowania podgrzewacza:  

1) ułatwiony rozruch podgrzanego silnika (wyższa temp. sprężonego powietrza w cylindrach, mniejsze opory tarcia, niższy pobór prądu przez rozrusznik),  

2) mniejsze zużycie silnika i paliwa, silnik szybciej osiąga temperaturę roboczą (krótszy czas pracy w warunkach niedostatecznego smarowania),  

3) w przypadku aut na gaz możliwość niemal natychmiastowego przełączania silnika na gaz,  

4) podgrzany wstępnie układ chłodzenia, natychmiast po rozruchu rozpoczyna ogrzewanie wnętrza,  

5) łatwy montaż w pojeździe, nie ingerujemy w blok silnika i tym samym unikamy problemów ze szczelnością jakie często występują przy grzałkach montowanych w blok w starszych autach,  

6) nie rozwiercamy termostatu jak głoszą i straszą niektórzy mędrcy, każdy termostat umożliwia niewielki przepływ – taki przepływ jest wystarczający do spokojnej pracy podgrzewacza,  

7) brak pompki tłoczącej zwiększa bezawaryjność podgrzewacza (w pompach stosowanych we wszystkich podgrzewaczach pompowych, wirnik silnika jest magnesem smarowanym płynem chłodniczym – taka konstrukcja idealnie odfiltrowuje wszelkie rdzawe naloty z płynu chłodniczego i skutecznie z czasem blokuje silnik pompy, zwłaszcza w sezonie letnim gdy pompa nie pracuje a rdzawy nalot ulega zespojeniu),  

8) może być stale podłączony do zasilania i utrzymywać temperaturę silnika na poziomie 40 – 70 stopni (nie ma zagrożenia zagotowania płynu chłodzącego w silniku),  

9) bezpieczne gniazdo hermetyczne montowane w zderzaku auta dzięki któremu nie musimy codziennie podnosić maski w celu podłączenia podgrzewacza,  

10) podgrzewacz opcjonalnie może być wyposażony w funkcję zasilania kabiny auta (230V) wraz z gniazdem wewnętrznym w celu podłączenia termowentylatora samochodowego bądź ładowarki akumulatora (patrz. zdjęcie 2).  

 

Dopasowanie podgrzewacza do silnika:  

Dopasowanie podgrzewacza polega na doborze odpowiedniej średnicy i mocy podgrzewacza. Średnice można zmierzyć samodzielnie suwmiarką po zewnątrz i odjąć 5 - 6mm lub zadzwonić bądź napisać do nas z zapytaniem. Moc dobieramy do pojemności silnika jak poniżej:

- 500W – silniki o pojemności do około 2L

- 800W – silniki o pojemności od około 1,5L do 3L

- 1200W – silniki o pojemności od około 2,5L do 5L

- 2000W – silniki o pojemności od około 4,5L

Dodatkowo warto sprawdzić fizycznie miejsce do zamontowania (długość  podgrzewacza wynosi 11-14cm, dane poniżej w tabeli). Wąż za podgrzewaczem powinien przynajmniej w minimalnym stopniu kierować się do góry w stronę bloku silnika.

W silnikach 1.9TDI grupy VAG (tylko konstrukcje na pompowtryskiwaczach o mocy 101KM i 115KM) ze względu na nieco inną budowę układu chłodzenia podgrzewacz może nie dawać zadowalających efektów. Problem ten nie występuje w innych silnikach na pompowtryskiwaczach grupy VAG.

 

Na nasze podgrzewacze udzielamy 3-letniej pisemnej gwarancji (nie 12 miesięcy). 


PRZEDMIOTEM TEJ AUKCJI JEST ZESTAW SKŁADAJĄCY SIĘ Z:

- podgrzewacza silnika o średnicy 36mm i mocy 500W ze złączem hermetycznym (mod. 36-500H, pasuje do większości aut z silnikami do 2 litrów),

- zewnętrzny przewód przyłączeniowy o długości 2m,

- zaślepki do złączy, szerokie opaski zaciskowe, instrukcja montażu oraz karta gwarancyjna. 

 

Inne dostępne modele patrz cennik w galerii (proszę o kontakt mailowy bądź telefoniczny). 

 

 

Dodatkowe opcje:


- zewnętrzny przewód przyłączeniowy 4m - dopłata 10zł

- zewnętrzny przewód przyłączeniowy 8m - dopłata 30zł

- funkcja zasilania kabiny auta w celu podłączenia termowentylatora samochodowego bądź ładowarki akumulatora (patrz. zdjęcie nr 2) - dopłata 50zł

- termowentylator samochodowy z grzałką PTC o mocy 1400W - 199zł

- zegar sterujący, umożliwiający nastawienie czasu grzania (moc do 3600W) - 15zł, 

- zewnętrzne zdalne gniazdko z pilotem, umożliwiające zdalne włączenie podgrzewacza (moc do 1000W, zasięg 25m) - 40zł, 

 

Dane techniczne:  

Model: 36-500H  

Średnica końcówek: 36mm  

Długość obudowy: 11cm  

Długość grzałki: 11cm  

Napięcie: 230V AC 50-60Hz  

Moc: 500W  

Żywotność: 20000h  

Kabel połączeniowy (wewnętrzny): 3x1,5mm2, 1,9m  

Gniazdo, wtyczka: hermetyczne przemysłowe klasy IP68 z zatyczką, 20A  

Klasa izolacji: pierwsza (wymaga uziemienia)  

Klasa szczelności: IP68 

Kabel połączeniowy (zewnętrzny): 3x1,5mm2, 2m 

 

Nie wiesz jaki model podgrzewacza będzie pasował do Twojego auta?  

   

Jesteś zainteresowany innym modelem podgrzewacza niż na aukcji?  

  

Zadzwoń: 605 41 41 52 (w godzinach miedzy 8:00 - 16:00)  

Napisz: wikam.nowak@gmail.com  

  

Pomożemy w doborze odpowiedniego modelu.  

  

U W A G A: Wszystkie typy podgrzewaczy są dostępne - wysyłamy na następny dzień kurierem. 

 

Podgrzewacz występuje również w wersji ze standardową wtyczką (dostępne na drugiej aukcji)  

 

Na każdy produkt wystawiamy fakturę (VAT 0%, można wliczyć w koszty działalności).

  

Zwrot pieniędzy gwarantowany - jeżeli po otrzymaniu przesyłki towar nie spełnia Twoich oczekiwań - odeślij go z powrotem na adres nadania i prześlij e-maila z informacją (do 14 dni) - towar musi być kompletny, nieużywany, niemontowany.  

 

Uwaga: Kopiowanie jakichkolwiek fragmentów aukcji, zdjęć, opisów bez zgody właściciela jest surowo zabronione. Łamanie zakazu będzie ścigane sądownie z całą surowością prawa. 

 

 

Zdjęcie     Zdjęcie     Zdjęcie     Zdjęcie     Zdjęcie     Zdjęcie     Zdjęcie

 

Zdjęcie     Zdjęcie     Zdjęcie     Zdjęcie     Zdjęcie

 

 

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu.