Plecak trekkingowy Jaguar 75-95 firmy Karrimor.
CENA KATALOGOWA : 999 ZŁ
U NAS PROMOCJA: 749 ZŁ
-25%
Karrimor to legendarna brytyjska marka plecakowa i outdoorowa. Jako jedna z nielicznych projektuje i wdraża nowe rozwiązania konstrukcyjne w swoich plecakach. Jakość znana od lat. Absolutny Mercedes w dziedzinie plecaków.
Od sześćdziesięciu pięciu lat jest prekursorem wprowadzania nowych materiałów i rozwiązań technicznych. Założona przez rowerzystów, mająca za projektantów i konsultantów ludzi outdooru, w tym himalaistów, zawsze przestrzegała zasady, że produkuje się dla użytkownika. Dzięki tej zasadzie, Karrimor dążył do produkowania rzeczy najbardziej funkcjonalnych. Zrobienie zdecydowanie lepszego sprzętu wymagało nie tylko udoskonalania istniejącego, ale bardzo często generalnego przeprojektowania: zastosowania nowych materiałów i poszukania nowych rozwiązań technicznych.
HISTORIA KARRIMORA
1946 – założenie firmy Karrimor przez Charlesa i Mary Parsons oraz Grace Davies, rozpoczęcie produkcji i sprzedaży sakw rowerowych.
1948 – rozpoczęcie produkcji odzieży rowerowej z Weathertite™ - pierwszej outdoorowej membrany, odzież tą bardzo szybko odkrywają i zaczynają używać turyści górscy i alpiniści. 1957 – rozpoczęcie produkcji plecaków. 1964 – zaprojektowanie plecaka Alpiniste, specjalistycznego plecaka alpinistycznego. Alpiniste, to na przestrzeni już kilku dziesięcioleci, najczęściej widziane plecaki w górach powyżej granicy wiecznego śniegu. 1966 – powstaje Karrimat, lekka piankowa mata z zamkniętymi porami i suchym gazem wewnątrz. 1973 – wdrożenie systemu SA. To pierwszy na świecie system nośny plecaka umożliwiający przeprowadzenie dowolnej modyfikacji ustawień w czasie marszu. 1978 – wyprodukowanie materiału Ks 100e. Niezwykle mocnego, świetnie zaimpregnowanego i doskonale brudoodpornego materiału z którego będą przez ponad dwadzieścia lat produkowane najbardziej topowe modele plecaków Karrimora. 1979 – jako pierwsza marka, Karrimor wprowadza Cordurę do produkcji plecaków. Pozwala to na zdecydowane podniesienie parametrów wytrzymałościowych i użytkowych plecaków. 1980 – zastosowanie po raz pierwszy Cordury do produkcji lekkich butów turystycznych (powstanie KSB - Karrimor Sport Boot). Dzięki zastąpieniu skóry tkaniną buty stają się lżejsze i tańsze, a po wprowadzeniu membrany (Gore-Tex) bardziej wodoodporne. 1983 – wprowadzenie zmodyfiko- wanego systemu nośnego plecaków SA. 1986 – rozpoczęcie produkcji ubrań z polaru i akcesoriów turystycznych. 2000 – wprowadzenie ADD. Projektując buty zaczęto w pełniejszym zakresie uwzględniać anatomiczną budowę stopy. Spowodowało to zmiany w budowie cholewek i sznurowań. ADD wdrożono przy udziale firmy Garmont. 2001 – rozpoczęcie produkcji niskich butów turystycznych i sandałów. 2006 – rozpoczęcie produkcji plecaków z serii X-Lite. Wprowadzenie technologii Fine Moulding, która znacznie podnosi wytrzymałość cienkich tkanin. 2008 – kolejna modyfikacja systemu SA. 2011 – modyfikacja systemu nośnego Airspace. 2012 – udoskonalenie kolekcji plecaków transportowych.
Karrimor w Polsce:
Karimaty (Expedition, Extreme), plecaki (Alpiniste, Jaguar), sakwy rowerowe (Kalahari) były przez wiele lat najbardziej pożądanym sprzętem outdoorowym w Polsce. W latach 60, 70 i 80 osiągalnym tylko w sklepach za granicą. Był to sprzęt również z powodu ceny niezwykle trudno dostępny dla statystycznego polskiego turysty. W okresie tzw. transformacji (początek lat 90.) Karrimor był jedną z pierwszych marek zachodnich, która pojawiła się w sklepach turystycznych.
Karrimor wspomagał wiele wypraw, których uczestnicy wielokrotnie przesuwali granice ludzkich osiągnięć: - wyprawa pod kierownictwem Chrisa Bonningtona, która zdobyła Mt. Everest południowo-wschodnią ścianą. - wyprawa, w czasie której Junko Tabei jako pierwsza kobieta weszła na Mt. Everest. - wyprawa, w czasie której Peter Habeler jako pierwszy staje na wierzchołku Mt. Everestu bez użycia tlenu. - KIMM (Karrimor Internationale Mountain Maraton) – animowany przez Karrimora jeden z najważniejszych górskich biegów.
Opis:
Najwyższa półka w kolekcji Karimor Pojemność: 95 litrów (komory: górna i dolna 75 l, komin 10 l, kieszenie 10 l) Waga: 2650 g Wysokość: 90 cm* Szerokość: 38 cm* Głębokość: 36 cm* Bardzo wygodny do pakowania: Dostęp do komory górnej z zewnątrz pozwala na pakowanie/wypakowywanie jak do/z walizki Boczne troki umożliwiają przymocowanie namiotu lub karimaty Liczne kieszenie na drobiazgi. System nośny: bardzo wygodny, można szybko i łatwo (nawet nie zdejmując plecaka) dokonywać zmian ustawienia Bardzo solidne wykonanie i najwyższa jakość materiałów Jedyny plecak w kolekcji Karrimora z podklejonymi szwami, czyniącymi go wodoodpornym Specjalna gąbka w okolicach ramion i pasa biodrowego są niepodatne na zniekształcanie lub zbijanie się Porządnie wykonane szwy: wszystkie główne są obszyte lamówką, gdzie jest to zasadne, szwy są podwójne Mocne, trwałe zamki błyskawiczne i klamry. Wszystkie istotne szwy wykonane techniką uniemożliwiającą przemiękanie - podklejone Wszystkie zewnętrzne zamki błyskawiczne o podwyższonej szczelności Plecak dwukomorowy System nośny SA3 System redukujący „ciężar” plecaka - specjalny układ taśm ściągających Szelki z dodatkową (specjalną) regulacją umożliwiającą noszenie plecaka przez osoby bardzo wysokie lub grubo ubrane Szelki i pas biodrowy - profilowane Pasek piersiowy - z płynną regulacją miejsca zaczepienia Komory przedzielone przegrodą zamykaną na zamek błyskawiczny Zamknięcie komory górnej - tkaniną komina z linką ściągającą ze stoperem oraz klapą Dodatkowy dostęp do górnej komory oraz dostęp do dolnej komory przez U-kształtny zamek błyskawiczny umieszczony w przedniej części plecaka, zamek zabezpieczony paskami kompresyjno-troczącymi, po całkowitym rozpięciu zamka dostęp do wnętrza plecaka porównywalny z dostępem do wnętrza walizki Dwa zapinane na klamry paski do kompresji ładunku wewnątrz komory górnej Klapa - ruchoma, ściągana dwustronnie taśmami z klamrami Kieszenie boczne górne - duże, skrzelowe zamykane na zamki Kieszenie boczne dolne - materiałowo-siateczkowe Kieszenie do systemu hydro - wewnętrzna w komorze górnej Kieszenie w klapie - zewnętrzna i wewnętrzna, zamykane na zamek
Kieszeń dostępna od wewnątrz, siatkowa, zamykana na zamek Kieszeń na froncie plecaka zamykana na pionowy zamek Elastyczna linka trocząca na górze klapy Uchwyty transportowe z przodu i z tyłu plecaka - do podnoszenia lub przenoszenia plecaka, używając obu można transportować plecak w pionie przy pomocy liny Taśma nad kominem do kompresji pionowej ładunku, można ją wykorzystać do mocowania liny Boczne podwójne (dolne i górne) pasy kompresyjno-troczące zapinane klamrami Mocowania do sprzętu - czekanów lub kijków trekingowych Mocowanie systemu hydro - prawostronne Podwójne dno Kolor: black/charcoral/flame
System nośny SA3 - sposób regulacji:
1. Regulacji najlepiej dokonać z zapakowanym plecakiem. 2. Przed regulacją należy poluzować wszystkie taśmy, najważniejsze jest, aby wózek (element na szynach z tyłu plecaka) znalazł się w górnym położeniu. 3. Zakładamy plecak. 4. Zapinamy pas biodrowy na wysokości, na której chcemy żeby pas ten pracował – proponujemy, aby górna krawędź miednicy była w połowie wysokości pasa. Dociągamy taśmy regulacyjne przy klamrze pasa biodrowego. Cały ciężar plecaka czujemy na pasie biodrowym. 5. Regulujemy (skracamy) długość szelek. Większość ciężaru czujemy na szelkach. Jeżeli klamra szelek wypada nam na ciele to należy wydłużyć część „mięsistą” szelki wyciągając przedłużki szelek z wnętrza szelek i zmniejszyć długość taśmy 6. Regulujemy wysokość, na której powinien znajdować się wózek. W tym celu należy uchwycić z tyłu taśmy regulacyjne wózka (nie widzimy tych taśm, przy pierwszych regulacjach przyda się pomoc innej osoby) i mocno ściągnąć je w dół. Ściągając powinniśmy poczuć na taśmach ciężar plecaka. Ustalamy podział obciążeń pomiędzy biodrami i ramionami, im wózek niżej tym obciążenia na biodrach większe 7. Dociągamy resztę pasków: 7.1. dolną komorę do pasa biodrowego 7.2. górę plecaka do szelek. Na szelkach jest przesuwna klamerka, przesuwając tą klamerkę po taśmie ustalamy miejsce, w którym ramię będzie najbardziej obciążone (powinno to być z przodu poniżej górnej krawędzi ramienia) 7.3. zapinamy i regulujemy pasek piersiowy (opcjonalnie, nie wszyscy lubią używać paska piersiowego) 8. Dokonujemy korekty ustawień. Najczęściej trzeba lekko poluzować szelki
Przy plecaku średnio zapakowanym (20-25kg) 75% obciążenia powinno przypadać na biodra, reszta na ramiona. Po nabraniu wprawy regulacji możemy wykonywać w dowolnej kolejności, czas dokonania regulacji 10-15 sekund (bez zmiany długości szelek), 25 sekund (ze zmianą). Przy pełnej wprawie użytkownik jest w stanie zmieniać ustawienia systemu SA³ w marszu.
TRANSPORT:
Firma kurierska GLS (wpłata na konto) - 15zł Firma kurierska GLS (pobranie - płatne przy odbiorze) - 22zł
Poczta Polska (wpłata na konto) - 13,50zł Poczta Polska (pobranie - płatne przy odbiorze) - 15,50zł
|