Dbamy o Twoją prywatność
Dzięki plikom cookies i technologiom pokrewnym oraz przetwarzaniu Twoich danych, możemy zapewnić, że dopasujemy do Ciebie wyświetlane treści.Wyrażając zgodę na przechowywanie informacji na urządzeniu końcowym lub dostęp do nich i przetwarzanie danych (w tym w obszarze profilowania, analiz rynkowych i statystycznych) sprawiasz, że łatwiej będzie odnaleźć Ci w Allegro dokładnie to, czego szukasz i potrzebujesz.Administratorem Twoich danych będzie Allegro oraz niektórzy partnerzy, z którymi współpracujemy.
Ułatwienia korzystania z naszych stron, prezentowania spersonalizowanych treści i reklam oraz ich pomiaru, tworzenia statystyk, poprawy funkcjonalności strony.Zgodę wyrażasz dobrowolnie. Możesz ją w każdym momencie wycofać lub ponowić w zakładce Ustawienia plików cookies na stronie głównej. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.
polityka plików cookiespolityka ochrony prywatnościOpis
Mam do sprzedania piękny gramofon Rega RP1 z wkładką Bias2! Ręczna zmiana prędkości, minimalistyczny design, zbalansowany dźwięk ze sprężystym basem i wspaniałą sceną stereo. Totalny analog idealny do odtwarzania nagrań w domowym zaciszu. Sprzedaję z bólem serca, ponieważ słuchałem na nim po raz pierwszy czarnych płyt. Klasa sama w sobie!
"Wszystko - począwszy od podstawy, przez ramię, na wkładce skończywszy - produkowane jest przez Regę samodzielnie. Podstawa to płyta MDF, niezbyt gruba, oklejona winylem, występująca w trzech kolorach: szarym, tytanowym i białym. Do tej "deski" zostały przykręcone wszystkie pozostałe elementy.
Pośrodku zamocowano łożysko główne, wypuszczone i przykręcone od spodu. Łożysko składa się z trzpienia z hartowanej stali oraz mosiężnego łoża. Pasowanie tych dwóch elementów jest znakomite - po wyciągnięciu trzpienia jego ponowne włożenie trwa bardzo długo - powietrze spod spodu wychodzi bardzo powoli.
Oś talerza nie jest przedłużeniem trzpienia, lecz wchodzi od spodu do małego sub-talerza z plastiku - ten wykonano z jednego kawałka wraz z ośką. Talerz z żywicy na bazie fenolu jest cienki, ale ma szerszy kołnierz, który zapewnia efekt "koła zamachowego". To nowość, bo w poprzedniej wersji tego gramofonu - P1 - najpierw był talerz z MDF-u, a potem szkło. Na talerz nakłada się cienką matę ze sprasowanej wełny.
Napęd gramofonu Rega RP1 jest przenoszony za pomocą krótkiego gumowego paska o okrągłym przekroju. Zmiany prędkości obrotowej dokonujemy ręcznie. Silnik został umieszczony nietypowo, bo za talerzem w lewym rogu (patrząc z przodu, a nie z tyłu) - chodziło o maksymalne zbliżenie osi silnika i sub-talerza.
Silnik (przykręcony na sztywno do podstawy) jest synchroniczny, napięcie jest dostarczane do jego elektroniki bezpośrednio z sieci. Można go wymienić na lepszy - w ofercie Regi jest bowiem opcjonalny "kit": "Synchronous Motor Upgrade Kit", w którym znajduje się silnik oraz przeznaczona do niego płytka. Na specjalnej płytce dostraja się wszystko tak, aby silnik jak najmniej drgał. Widziałem to na własne oczy i mogę powiedzieć, że efekt jest niesamowity!
Ramię
Ramię Regi RP1 j jest (jak na Regę) relatywnie nową konstrukcją, pokazaną po raz pierwszy w 2006 roku wraz z P1. To model RB101, znacznie prostszy niż popularne RB250 i RB300. Aluminiowa rurka, pomalowana na czarno (inaczej niż zwykle) nie stanowi całości z poziomym zawieszeniem - te dwa elementy są ze sobą skręcone. Rurka przechodzi na wylot, tworząc trzpień dla przeciwwagi (płaski krążek ze stali). Na trzpieniu zamontowano coś w rodzaju kryzy, do której można go przesunąć. Rega RP1 jest gotowy do grania od razu po wyjęciu z pudła, a kryza jest po to, żeby nie trzeba było ustawiać nacisku igły. Przeciwwagę dociskamy do kryzy i wszystko gotowe - będąca w komplecie wkładka Ortofona OM-5e pracuje w optymalnych warunkach.
Wkładkę tę można wymienić, podobnie jak kilka innych detali. Roy Gandy przygotował tzw. Performance Pack, za pomocą którego można apgrejdować P1. W jego skład wchodzą: wkładka Bias 2 Regi (MM), lepszy pasek napędowy (w białym kolorze) oraz znacznie lepsza mata pod płytę.
Odsłuch
To bardzo, bardzo charakterystyczne brzmienie Regi RP1. Skupione na środku, gęstym, soczystym i dodatkowo wzmocnione basem - mięsistym i zaskakująco dobrze, jak na tę cenę i tego typu konstrukcje, kontrolowanym. Wysokie tony zostają wyraźnie w cieniu, co z jednej strony nie pozwala blachom pokazać pełnego blasku, nie daje wglądu w akustykę, ale z drugiej - powoduje, że problemy z trzaskami i szumami płyty są zmarginalizowanie. Tylko czy w ten sposób otrzymujemy brzmienie lepsze niż z taniego CD? Tam nie ma żadnych trzasków, a góra jest o wiele wyraźniejsza (choć też daleko jej do ideału). Ewidentne problemy z górą pasma są ceną, jaką płacimy za inne analogowe przyjemności.
Dźwięk gramofonu Rega RP1 ma nadzwyczajną koherencję, czego niektórzy będą słuchać z rozdziawionymi ustami - słysząc coś takiego po praz pierwszy albo nie wierząc własnemu szczęściu, iż taka przyjemność kosztuje tylko tyle. Żaden, żaden niedrogi "cedek" nie potrafi tak naturalnie, tak swobodnie zagrać basu. Mimo że zagra dynamiczniej, to bardziej mechanicznie.
Różnicowanie dźwięku nie jest ani domeną tanich odtwarzaczy, ani tanich gramofonów, chociaż ograniczenia słychać znowu zupełnie inaczej. Z RP1 - czy to Depeche Mode, czy Allan Taylor, czy wreszcie Boney M. - wszyscy zagrali w sposób, który miał wspólną cechę, a mianowicie - "relaks". To nie jest wybuchowy, dynamiczny przekaz, lecz ma ten puls, który przywołuje wspomnienia. Za to właśnie cenimy muzykę - jest naszym wehikułem czasu. I takim wehikułem jest też Rega RP1." - audio.com.pl/, Wojciech Pacuła
+Lepsza wkładka Rega Bias2!
Wkładka gramofonowa Bias2 jest ręcznie montowana przez elitarną grupę techników, wykorzystujących zaawansowane techniki precyzyjnego montażu. Posiada wysokiej jakości eliptyczną igłę oraz niestandardowe, równoległe cewki bezrdzeniowe o jakości spotykanej w kilkukrotnie droższych produktach. Wbudowana w lekką obudowę o dużej sztywności, wykonaną w postaci jednoelementowego odlewu z Pocanu – polimeru o twardości wyższej niż przemysłowe aluminium, Bias2 oferuje detaliczny, zbalansowany dźwięk ze sprężystym basem i wspaniałą sceną stereo.
+ gratis przedwzmacniacz gramofonowy Art DJ Pre II !
Urządzenie to pozwala na podłączenie gramofonu do karty muzycznej lub rejestratora. Pojemność wejścia może być przełączana pomiędzy 100pf lub 200pf dla zoptymalizowania współpracy przedwzmacniacza z różnymi wkładkami gramofonowymi. Przedwzmacniacz wyposażony jest także w filtr górno-przepustowy, a nisko-szumowy układ przedwzmacniacza ściśle odpowiada standardowi RIAA. Wyjścia liniowe posiadają niską impedancję wyjściową i gwarantują doskonałą współpracą z każdą kartą dźwiękową.
Podsumowując:
Już za 999zł możesz kupić zestaw gramofon + przedwzmacniacz, który w sklepie kosztowałby ponad 1800zł!!! Stan oceniam na bardzo dobry + (w zasadzie nie ma się do czego przyczepić). Kupiony 26.10.2015 (14 m-cy użytkowania). W zasadzie zostanie tylko podłączyć nagłośnienie, postawić w salonie i cieszyć się jakością dźwięku z płyty winylowej!!! W razie jakichkolwiek pytań służę pomocą: 884827959. PS. Nie wymieniam się i nie sprzedaję na części ;)
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu.