Pięćdziesiąt kilka porad na temat typografii
Nowe, poprawione i rozszerzone wydanie podręcznikowego niezbędnika o sposobach używania liter
Enric Jardi
Tłumacze: Adamski Dariusz
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN
Oprawa: Miękka
Format: 16.5x23.5cm
Liczba stron: 112
Wydanie: 1
Rok wydania: 2024
Język wydania: polski
ISBN: 978-83-01-23501-7
EAN: 9788301235017
Jeśli chcesz za pomocą znaków skutecznie dotrzeć do odbiorcy, musisz poznać jego gust, upodobania i percepcję. Nowoczesne podejście do tematyki, przystępny i ciekawy język, konkretne, jednostronicowe, praktyczne porady ilustrowane odpowiednimi przykładami. To idealny podręcznik dla grafików, projektantów, studentów i wszystkich osób zainteresowanych poprawnym składem i użyciem typografii zarówno w publikacjach drukowanych, jak i cyfrowych. Pierwsze wydanie tej książki ukazało się w roku 2007 i zawierało 22 porady oraz 22 ostrzeżenia dotyczące typografii. W nowym wydaniu tego bestsellera o używaniu liter Enric Jardí zweryfikował, zaktualizował i dopracował niektóre z tych zaleceń oraz włączył nowe, w podobnie rygorystycznym duchu, ale jednocześnie wolne od purystycznych ograniczeń. Książka jest przewodnikiem, który w prosty sposób przeprowadza czytelników przez proces wyboru znaków typograficznych stosownych do przekazywanej informacji. Wyjaśnia zasady użycia odpowiednich fontów w zależności od tematyki i sposobu ich prezentacji. Tłumaczy powody, dla których pewne znaki z łatwością przyciągają uwagę odbiorców, a inne nie zachęcają do dalszej lektury. Wskazuje, najczęstsze błędy typograficzne i sposoby ich unikania.
Pierwsza pomoc w typografii
Hans Peter Willberg
Friedrich Forssman
Tłumacze: Szalsza Marek
Wydawca: Słowo/obraz/terytoria
Oprawa: Miękka
Format: 20.7x29.7
Liczba stron: 104
Wydanie: 3
Rok wydania: 2015
ISBN: 978-83-7453-346-1
EAN: 9788374533461
Zwięzły podręcznik typografii autorstwa wybitnych niemieckich specjalistów. Willberg i Frossman podejmują podstawowe zagadnienia, przed którymi staje każdy, kto zajmuje się projektowaniem lub składem książek. Analizując najczęściej popełniane błędy, autorzy pokazują, w jaki sposób można było ich uniknąć oraz przedstawiają reguły rządzące typografią. Książka jest adresowana nie tylko do profesjonalistów, ale także – w dobie powszechnego dostępu do komputera – do wszystkich, którzy chcą zajmować się projektowaniem lub najzwyczajniej pragną fachowo przygotować tekst do druku.