Piasta przednia Shimano Deore HB-M525 6 śrub 36H
EHBM525AALS
- Producent: Shimano
- Grupa osprzętu: Deore
- Model: HB-M525
- Łożyska: wysokiej klasy kulkowo - stożkowe
- Uszczelnienia: labiryntowo - kontaktowe
- Smarowanie: tuleja wewnętrzna
- Korpus: aluminium anodowane
- Zacisk: dźwignia aluminiowa oś stalowa
- Szerokość montażowa: 100 mm
- Standard mocowania tarczy: 6 śrub
- Ilość otworów na szprychy: 36
- Średnica osi: 9 mm
- Średnia waga produktu: 250 g + zacisk 80 g
- Kolor: czarny matowy
Piasta przednia HB-M525
Piasta Shimano HB-M525 jest bardzo popularną i wszechstronną konstrukcją.
Wybierana jest nie tylko do wielu różnych typów rowerów ale także i stylów jazdy od cross country do trailu.
Dedykowana jest do współpracy z hamulcami tarczowymi w standardzie mocowania tarczy na 6 śrub.
Piasta również współpracuje z rowerami posiadającymi hamulce typu V-Brake.
Dla zmniejszenia wagi i poprawienia trwałości korpus piasty został wykonany z anodowanego aluminium.
Posiada ona również wysokiej klasy łożyska kulkowo – stożkowe zabezpieczone uszczelnieniami labiryntowo - kontaktowe, a dzięki zastosowaniu tulei z wewnętrznym smarowaniem łożyska pracują bardzo lekko i płynnie w każdych warunkach.
Piasta wyposażona jest w lekki i mocny zacisk, który pozwala na szybki montaż / demontaż koła bez użycia narzędzi.
Zastosowane technologie Shimano:
ŁOŻYSKA KULKOWO - STOŻKOWE
(Cup & Con bearing)
Łożyska kulkowo - stożkowe charakteryzują się więszą wytrzymałością niż zamknięte łożyska maszynowe. Dzieje się tak dzięki skuteczniejszemu przenoszeniu obciążeń poprzecznych i pionowych, czego efektem są idealnie płynne obroty i dłuższa żywotność.
TULEJA Z WEWNĘTRZNYM SMAROWANIEM
(Internal Grease Sleeve)
Piasty zawierają wewnętrzne pierścienie o-ring oraz tuleje smarowe pomagające utrzymać poziom smaru oraz przedłużyć żywotność.
LABIRYNTOWE I KONTAKTOWE USZCZELNIENIE
(Labyrinth & Contact Sealing)
Uszczelki o specjalnej konstrukcji znajdujące się wewnątrz piasty chronią mechanizm łożyska przed dostaniem się do niego błota, piasku, wody, zmniejszając potrzebę konserwacji, jak rownież zapewniając dłuższą żywotność mechanizmu. To z kolei przyczynia się do zapewnienia właściwego działania przez dłuższy czas, nawet w niekorzystnych warunkach atmosferycznych.
STANDARD MOCOWANIA TARCZY NA 6 ŚRUB
(6 bolts standard)
Montaż tarczy hamulcowej w standardzie na 6 śrub jest bardzo popularnym rozwiązaniem. Zamontujemy na taką piastę praktycznie każdą tarczę dowolnego producenta. W tym systemie otwory na śruby mocujące tarczę są rozstawione na średnicy 44 mm w odstępie od siebie co 21 mm. Tarcza zazwyczaj jest montowana za pomocą śrub na klucz torx T25, które powinny być zabezpieczone klejem do gwintów.